Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: do body 40d/7d - 50mm f/1.8?

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar Jeronimo
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wielkopolska
    Posty
    39

    Domyślnie do body 40d/7d - 50mm f/1.8?

    witam
    Chce zająć się fotografia przyrody,ptaków.
    Myślę o kupnie body 40d lub 7d i obiektywie Canon EF 400mm f/5.6L USM.

    Pomimo że mam jeszcze inne body z innego systemu z dużym zakresem ogniskowych to myślę że do nowego (pierwszego) canona chyba warto kupić też jakiś "mały" obiektyw. Chodzi głównie o fotki rodzinne czy też nakrecenie krótkiego filmu (7d)

    zastanawiam się nad
    Canon EF 50mm f/1.8 II (ze względu na cenę, chociaż się boje takiej ogniskowej do pomieszczeń)
    lub
    Canon 28 mm EF f/2.8
    Canon 50 mm EF f/2.5 CM
    Canon 35 mm EF f/2
    Canon 24 mm EF f/2.8

    Czy moglibyście mi doradzić któremu obiektywowi mam się bliżej przyjrzeć? A może lepiej żebym kupił najtańszą 50tkę a później po zagłębieniu się w nowy system wybrał sobie o wiele lepsze (droższe) szkło.
    Proszę o rade bo w systemie Canona to jestem laikiem;-)

    pozdrawiam
    Onanizm sprzętowy jest powodem niemocy twórczej...

  2. #2
    Początki nałogu Awatar sbogdan1
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    k.Bielska - Białej
    Wiek
    58
    Posty
    359

    Domyślnie

    To może po prostu dokup sobie Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS , do pstryków rodzinnych spokojnie styknie , nie jest to górna półka , ale opinie ma dość pochlebne.
    No chyba że koniecznie zleży Ci aby była stałka i w miarę jasna , tu wybór jest spory bo można zacząć powiedzmy od 28mm f1,8 i skończyć na elkach , z resztą sam już sobie wymieniłeś część z nich.
    EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,

    Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem

  3. #3
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Skoro masz obiektywy z innego systemu, to powinieneś wiedzieć, stałke o jakiej ogniskowej i jakim świetle ze stajni canona chcesz kupić. C 50 1.8 na cropie do zdjęć rodzinnych może być za wąski, a i AF w tym obiektywie to loteria. Nie wiem czy wyrabiałby się przy kręceniu filmów. Alternatywa jest c 50 1.4 o 900 PLN droższy, z silnikiem USM. Z kolei 28 2.8 to na cropie bardzo fajny standard. Jak nie potrzebujesz światła to bierz, ja mam i jestem zadowolony, z tym, że znów może być tu problem z AF, gdyż szkiełko to nie ma silnika USM. Alternatywą jest 28 1.8 ale już droższe o 1000 PLN. 35 i 24 nie znam więc nie mogę się wypowiedzieć.
    A jak nie stałki to zoomy. Jeżeli zależy ci na świetle to jakiś tamron 17-50 2.8 nie za drogi a bardzo dobry optycznie, lub też trochę ciemniejszy kit c 18-55 ze stabilizacją i o przyzwoitych właściwościach optycznych. Jak masz fundusze no to L-ki;-)
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jeronimo Zobacz posta
    witam
    Chce zająć się fotografia przyrody,ptaków.
    Myślę o kupnie body 40d lub 7d i obiektywie Canon EF 400mm f/5.6L USM.

    Pomimo że mam jeszcze inne body z innego systemu z dużym zakresem ogniskowych to myślę że do nowego (pierwszego) canona chyba warto kupić też jakiś "mały" obiektyw. Chodzi głównie o fotki rodzinne czy też nakrecenie krótkiego filmu (7d)

    zastanawiam się nad
    Canon EF 50mm f/1.8 II (ze względu na cenę, chociaż się boje takiej ogniskowej do pomieszczeń)
    lub
    Canon 28 mm EF f/2.8
    Canon 50 mm EF f/2.5 CM
    Canon 35 mm EF f/2
    Canon 24 mm EF f/2.8

    Czy moglibyście mi doradzić któremu obiektywowi mam się bliżej przyjrzeć? A może lepiej żebym kupił najtańszą 50tkę a później po zagłębieniu się w nowy system wybrał sobie o wiele lepsze (droższe) szkło.
    Proszę o rade bo w systemie Canona to jestem laikiem;-)

    pozdrawiam
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.

    Oczywiście, że wolałbym coś, co daje pełnoklatkowe 50mm, czyli np. 28/1.8 czy 35/2.0. Niestety, uważam że stosunek ceny do jakości tych obiektywów jest marny. To największa wada systemu Canona i żółta przewaga w postaci niezłego 35/1.8 w trzycyfrowej cenie.

    Alternatywa dla 50/1.8 i okolic jest oczywista: jasny zoom w postaci Tamrona 17-50 czy nawet Tamrona 28-75 (długi koniec fajnie wykorzystasz do ciasnego portretowania). Jakość niegorsza od stałek, zoom i stałe światło które do filmowania bardzo Ci się przyda, światło 2.8 gorsze co prawda od 1.8, ale za to będziesz miał mniejsze kłopoty z wyskakiwaniem z GO. Mało światła w przypadku 7d jest mniejszym problemem, wysokie ISO w tej puszce jest naprawdę dobre.

    Mówię to wszystko wbrew sobie trochę, bo bardzo lubię swoją 50-tkę, pamiętającą jeszcze kliszaka
    Entuzjastyczny Neofita

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    61

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o stałki w pomieszczeniach na cropie. Jeśli chodzi o ogniskowe w tych obiektywach .28 mm jest możliwe w pomieszczeniach, 2-3 m uchwycenie połowy sylwetki, można zapomnieć o szerszych ujęciach. 24 jest lepiej i dosyć uniwersalnie, ale da się odczuć braku szerokiego kąta przy próbie objęcia całej sytułacji w pokoju np fotel i kanapa oddalone od siebie około 3 m. Jeśli chodzi o ogniskową z tych wymienionych raczej 24 mm.
    Jeżeli nie wiesz jakie ogniskowe Ci leżą, może sprawdź jakich używasz w pomieszczaniach, masz przecież drugi system.
    I przydatny link w rozterkach http://canon-board.info/showthread.php?t=12049

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    28/1,8 albo 35/2. jako all-around jest cacy
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.
    Haha, szczerosc az*do bolu
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 01-05-2010 o 11:19 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Haha, szczerosc az*do bolu
    Nie napisałem jeszcze, gdzie mają poplamione te dresy...
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.

    Oczywiście, że wolałbym coś, co daje pełnoklatkowe 50mm, czyli np. 28/1.8 czy 35/2.0. Niestety, uważam że stosunek ceny do jakości tych obiektywów jest marny. To największa wada systemu Canona i żółta przewaga w postaci niezłego 35/1.8 w trzycyfrowej cenie.

    Alternatywa dla 50/1.8 i okolic jest oczywista: jasny zoom w postaci Tamrona 17-50 czy nawet Tamrona 28-75 (długi koniec fajnie wykorzystasz do ciasnego portretowania). Jakość niegorsza od stałek, zoom i stałe światło które do filmowania bardzo Ci się przyda, światło 2.8 gorsze co prawda od 1.8, ale za to będziesz miał mniejsze kłopoty z wyskakiwaniem z GO. Mało światła w przypadku 7d jest mniejszym problemem, wysokie ISO w tej puszce jest naprawdę dobre.

    Mówię to wszystko wbrew sobie trochę, bo bardzo lubię swoją 50-tkę, pamiętającą jeszcze kliszaka
    Ja nic nie mam do mojej 28/1.8 bardzo fajne szkło i AF lepszy niż w 50/1.4.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mrjq Zobacz posta
    Ja nic nie mam do mojej 28/1.8 bardzo fajne szkło i AF lepszy niż w 50/1.4.
    Kupiłbym to szkło, za cenę N35/1.8. Za to ile za nie chcą, biorę Tamrona i mam poczucie dobrego interesu. Żeby nie było, stać mnie na wiele - w tym na maleńką cegiełkę w akcji regulacji popytu i podaży, ustalania co jest ile warte.
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Kupiłbym to szkło, za cenę N35/1.8. Za to ile za nie chcą, biorę Tamrona i mam poczucie dobrego interesu. Żeby nie było, stać mnie na wiele - w tym na maleńką cegiełkę w akcji regulacji popytu i podaży, ustalania co jest ile warte.
    Tyle, ze to szklo pelnoklatkowe jest, to zmienia roznice. I poczujesz ja w momencie kupna analoga/5D Bardzo fajnie mi sie nim pracowalo na 40D i 1D, z tym, ze na tym drugim juz krotko, bo zepsul mu sie AF Ring, dwa razy pod rzad...
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •