Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Jakie odpowiedniki Canona dla szkieł Nikona?

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Jakie odpowiedniki Canona dla szkieł Nikona?

    Witam wszystkich, ponieważ jestem nowy na tym forum… i w fotografii w ogóle

    Chcę - i tu Was na pewno zaskoczę - kupić dobry zestaw fotograficzny. Wstępnie wybrałem Nikona D90, ale nie chcę podjąć decyzji pochopnie, więc rozważam alternatywnie Canony 40/50D i 500/550D. Wiadomo, puszka to początek, a liczy się cały system. Dlatego szukam nade wszystko odpowiednich szkieł, a z czasem także lampy. Sprzętu nie będę wykorzystywał profesjonalnie, a jedynie hobbistycznie i ma on służyć fotografii dla trzech obszarów:
    - fotografia rodzinne – spędy rodzinne i towarzyskie, dzieciaki, portrety w plenerach i wnętrzach.
    - fotografia turystyczna – klasyczne dokumentowanie imprez i wyjazdów, tych wszystkich cudów przyrody i architektury
    - fotografia „reporterska” z imprez masowych - konkretnie najczęściej ze spotkań airsoftowych (nieco spłycając - coś jak paintball).

    Nikona D90 planowałem wzbogacić o poniższy zestaw szkieł:
    2. Nikkor 18-105 f/3.5-5.6 VR - bardzo dobry jak na obiektyw kitowy, z wydajna stabilizacją obrazu, będzie mi służył za obiektyw uniwersalny, głównie na wyjazdy. Cena od 810zł
    3. Nikkor 50 f/1.8 - obiektyw portretowy i do ciemnych miejsc gdzie nie jest możliwe użycie lampy. Cena od 470zł
    Z czasem:
    3. Nikkor 70-300 VR f/4,5-5,6– dobry (choć nieco ciemny) telezoom z niezłą stabilizacją obrazu. Cena od 1580zł
    8. Nikkor 85 f/1.8 (być może...) – jako uzupełnienie 50mm dla portretów plenerowych a także dłuższy obiektyw np. do zdjęć w niektórych obiektach turystycznych gdzie użycie lampy jest jak zabronione). Cena od 1380zł
    6. Nikon SB600, względnie SB900 - lampy błyskowe, ta pierwsza jest niezłą lampą dla zaawansowanych amatorów, druga już dla profesjonalistów. Ceny od 890zł dla SB600 i od 1380zł dla SB900

    No i tu pojawia się pytanie - czy Canon oferuje zestaw, który będzie lepszy pod względem cen i/lub jakości? Czy ktoś mógłby pomóc mi stworzyć alternatywny zestaw dla tego systemu?

    Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą podzielić się swoimi uwagami.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Witam wszystkich, ponieważ jestem nowy na tym forum… i w fotografii w ogóle

    Chcę - i tu Was na pewno zaskoczę - kupić dobry zestaw fotograficzny. Wstępnie wybrałem Nikona D90, ale nie chcę podjąć decyzji pochopnie, więc rozważam alternatywnie Canony 40/50D i 500/550D. Wiadomo, puszka to początek, a liczy się cały system. Dlatego szukam nade wszystko odpowiednich szkieł, a z czasem także lampy. Sprzętu nie będę wykorzystywał profesjonalnie, a jedynie hobbistycznie i ma on służyć fotografii dla trzech obszarów:
    - fotografia rodzinne – spędy rodzinne i towarzyskie, dzieciaki, portrety w plenerach i wnętrzach.
    - fotografia turystyczna – klasyczne dokumentowanie imprez i wyjazdów, tych wszystkich cudów przyrody i architektury
    - fotografia „reporterska” z imprez masowych - konkretnie najczęściej ze spotkań airsoftowych (nieco spłycając - coś jak paintball).

    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Nikona D90
    50d lub 550d
    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Nikkor 18-105 f/3.5-5.6 VR
    EFs 18-135IS, 1100zł
    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Nikkor 50 f/1.8
    EF 50/1.8, 400 zł
    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Nikkor 70-300 VR f/4,5-5,6
    EFs 55-250IS, 850 zł
    EF 70-200/4IS, 3600 zł
    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Nikkor 85 f/1.8
    EF 85/1.8, 1400 zł

    na lampach się nie znam kompletnie.
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Uniwersalny obiektyw - EF 17-85IS ok 1000zł
    Jasna stałka EF 50/1.8 ok 400zł
    Tanie tele EF 70-300IS ok 1500zł
    Stałka "tele" EF 85/1.8 ok 1400zł
    Speedlite 430EX ok 600zł
    Speedlite 430EX II ok 900zł
    Speedlite 580EX II ok 1300zł
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A co do puchy, w tym momencie do amatorskiego użytku EOS550D jest najlepszym wyborem.
    Ostatnio edytowane przez Ernest_DLRS ; 30-04-2010 o 11:07 Powód: Automerged Doublepost
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  4. #4

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź.

    Ceny odpowiadających sobie obiektywów i lamp bardzo zbliżone. A jak z ich właściwościami optycznymi? Czy dla poszczególnych modeli przewaga jest po stronie Canona lub Nikona, czy w tym segmencie takich różnic brak? No i czy menażeria słoików Canona i Nikona dla tego segmentu (zaawansowany amator) jest porównywalna, czy któraś marka ma przewagę?

    I na koniec pytanie o korpusy (wiem, temat o szkłach, ale nie chcę mnożyć bytów). 550D kosztuje w zasadzie tyle samo, jak nie więcej, jak D90. Między body jest różnica klasy (no, może pół klasy, bo z tego co widzę Nikon i Canon mają sprzęt niejako na zakładkę i wprost porównać się ich nie daje), z drugiej strony model Nikona jest o niemal dwa lata starszy. Co więc byłoby lepszym wyborem dla mnie? Mimo że to forum Canona, to liczę na Wasz obiektywizm .

    Dokładanie 800zł do 50D względem 550D czy D90 wydaje mi się zbytkiem na moim poziomie – różnica chyba (poprawcie mnie, jeśli się mylę) między D90 a 50D w jakości uzyskiwanego obrazu są żadne, obsługa jest kwestią gustu i tu oba aparaty mają swoje lepsze i gorsze strony. Po przejrzeniu różnych testów nie znalazłem niczego takiego w korpusie 50D, co sprawiłoby że jest on wyraźnie lepszym aparatem niż D90 (i znów, poprawcie mnie bo jako że jestem laikiem mogło mi coś szalenie ważnego umknąć). Metalowe body i uszczelnienia nie w moim przypadku zaletą, a już na pewno uzasadniającą wydatek 800zł!

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Dziękuję za odpowiedź.

    Ceny odpowiadających sobie obiektywów i lamp bardzo zbliżone. A jak z ich właściwościami optycznymi? Czy dla poszczególnych modeli przewaga jest po stronie Canona lub Nikona, czy w tym segmencie takich różnic brak? No i czy menażeria słoików Canona i Nikona dla tego segmentu (zaawansowany amator) jest porównywalna, czy któraś marka ma przewagę?
    Sprawa różnic jest na tyle subiektywna, że nie uzyskasz sensownej obiektywnej odpowiedzi. Canon i Nikon rozwijają swoje systemy na zasadzie sprzężenia zwrotnego i po prostu - mają w tej chwili właściwie analogiczne oferty. To trochę tak, jak w wyborze operatora telefonii komórkowej.

    A pytając na tym czy żółtym forum bacz na to, że odpowiedź inna niż spodziewana będzie rzadka z prostego powodu - nikt nie przyzna się pośrednio że jest frajerem i kupił coś gorszego za większe pieniądze.

    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    I na koniec pytanie o korpusy (wiem, temat o szkłach, ale nie chcę mnożyć bytów). 550D kosztuje w zasadzie tyle samo, jak nie więcej, jak D90. Między body jest różnica klasy (no, może pół klasy, bo z tego co widzę Nikon i Canon mają sprzęt niejako na zakładkę i wprost porównać się ich nie daje), z drugiej strony model Nikona jest o niemal dwa lata starszy. Co więc byłoby lepszym wyborem dla mnie? Mimo że to forum Canona, to liczę na Wasz obiektywizm .
    Różnica klasy czego? Solidności wykonania? Przewagę można rzeczywiście dać D90, ale nie przesadzajmy. Bo co do reszty przewag, w tym tych które stanowią o jakości zdjęć, sprawa jest bardziej złożona.

    OT: Znów klasy, przepaście, o Chystusku gumowy...

    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Dokładanie 800zł do 50D względem 550D czy D90 wydaje mi się zbytkiem na moim poziomie – różnica chyba (poprawcie mnie, jeśli się mylę)
    50d kosztuje w tej chwili mniej niż 3000 zł, ceny 50d i 550d są porównywalne.

    Metalowe body i uszczelnienia nie w moim przypadku zaletą, a już na pewno uzasadniającą wydatek 800zł!
    No to weź 550d. Zyskujesz obrazek niegorszy niż z 50d, lepsze wyższe ISO, filmowanie i SD zamiast CF. Tracisz microadjustment i lepszy AF, no i ewentualnie lans z posiadania winkszego Panie aparatu.
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    22

    Domyślnie

    Z wymienionych szkiel odpowiedniki canona sa albo drozsze, albo gorsze optycznie (vide 70-300IS).
    Zoomiak 18-105 nikona jest bardzo plastikowy, ale optyka jest super.
    Zamiast 50/1.8 nikona zastanowilbym sie nad 35/1.8. Jest bardziej uzyteczny. 85/1.8 zdecydowanie lepiej uzupelnia sie z takim obiektywem.
    Z canona wielu nikoniarzy chcialoby 70-200/4, bo dobry i wzglednie tani, jak na eL-ke.
    Lampa SB-600 styknie.

  7. #7

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję wszystkim za uwagi. Chyba zaczynam utwierdzać się w swoim wyborze ;-)

    @P_M_
    Co do 35 vs 50, to też początkowo wskazałem 35, właśnie myśląc o kompozycji z 85, szerokim kącie do pomieszczeń i ogólnie nieco lepszych ocenach względem 50 (przecież też bardzo dobrze ocenianej). Natomiast usłyszałem że do portretów się nie nada, a w pomieszczeniach 50 styknie, pod warunkiem że nie chce się robić pełnej sylwetki. Musze to jeszcze przemyśleć.

    A jeszcze jedno pytanie – czy jest sens zamiany Nikkora 18-105 f/3.5-5.6 na jasnego Tamrona (lub Sigmę, ma chyba zaraz wyjść) z parametrami rzędu 17-50 f/2.8? Zakres mniej uniwersalny, cena niemal 1800PLN, gdy tymczasem za 18-105, 35 i 50 razem wzięte wyjdzie poniżej 2000PLN. …no ale to światło! Na akademię dziecka w przedszkolu jak znalazł

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LordYoghurt Zobacz posta
    Bardzo dziękuję wszystkim za uwagi. Chyba zaczynam utwierdzać się w swoim wyborze ;-)

    @P_M_
    Co do 35 vs 50, to też początkowo wskazałem 35, właśnie myśląc o kompozycji z 85, szerokim kącie do pomieszczeń i ogólnie nieco lepszych ocenach względem 50 (przecież też bardzo dobrze ocenianej). Natomiast usłyszałem że do portretów się nie nada, a w pomieszczeniach 50 styknie, pod warunkiem że nie chce się robić pełnej sylwetki. Musze to jeszcze przemyśleć.

    A jeszcze jedno pytanie – czy jest sens zamiany Nikkora 18-105 f/3.5-5.6 na jasnego Tamrona (lub Sigmę, ma chyba zaraz wyjść) z parametrami rzędu 17-50 f/2.8? Zakres mniej uniwersalny, cena niemal 1800PLN, gdy tymczasem za 18-105, 35 i 50 razem wzięte wyjdzie poniżej 2000PLN. …no ale to światło! Na akademię dziecka w przedszkolu jak znalazł
    50mm nie nadaje sie do twarzy. Jest zbyt krotki na DX nawet. Policzki wychodza puculowate, a nos jak kartofel. Dlatego do waskich portretow 85/1.8, a do ciemnicy 35/1.8.
    Z innymi rozterkami ci nie pomoge. To rzeczy mocno subiektywne.
    Na poczatek, jesli kupisz d90 z kitem i te stalki, bedzie OK. Ewentualnie tele zamiast 85. Potem sie zobaczy.
    Jesli nie masz obiekcji, to i owo mozna kupic uzywane. Musisz poprobowac i sam ocenisz, co musisz miec. Kazdy przez to przechodzil, kto ma limitowane srodki
    Powodzenia!

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez P_M_ Zobacz posta
    50mm nie nadaje sie do twarzy. Jest zbyt krotki na DX nawet. Policzki wychodza puculowate, a nos jak kartofel. Dlatego do waskich portretow 85/1.8, a do ciemnicy 35/1.8.
    Z innymi rozterkami ci nie pomoge. To rzeczy mocno subiektywne.
    Na poczatek, jesli kupisz d90 z kitem i te stalki, bedzie OK. Ewentualnie tele zamiast 85. Potem sie zobaczy.
    Jesli nie masz obiekcji, to i owo mozna kupic uzywane. Musisz poprobowac i sam ocenisz, co musisz miec. Kazdy przez to przechodzil, kto ma limitowane srodki
    Powodzenia!
    Gorąco popieram P_M_ w sprawie 35/1.8 (i nie tylko ). Ten zestaw startowy w Nikonie (kit 18-105, 35, 85) jest tańszy niż odpowiednik optyczny w Canonie i jest to coś bliskiego ideału dla amatora. Chętnie skorygowałbym w tę stronę swój zbiór obiektywów canonowskich - niestety, stosunek ceny do jakości w szerokich stałkach Canona, szczególnie po przyłożeniu 1.6 do ogniskowej - jest po prostu kiepski.

    Sprawę ratują jeszcze w rozsądnych pieniądzach Tamron lub Sigma (nie mówię tu w ogóle o obiektywach 17-55/2.8 w N i C - po prostu nie wiem, dla kogo one są i chyba się nie przekonam). Wybór: Tamron 17-50 kontra N18-105 lub C15-85 nie jest wyborem który da się uzasadnić "tyn lepsiejszy bo jaśniejszy". Tu muszą decydować indywidualne potrzeby.
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #10
    Uzależniony Awatar iso
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    547

    Domyślnie

    zamiast 70-300IS rozważ 55-250IS sporo tańszy a jak się okazuje nie taki najgorszy

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •