Przy 70mm i 4.0 szaleństwa nie będzie. Na długim końcu będzie dużo lepiej, choć w kwestii rozmycia to 50 1.4 albo 85 1.8 byłyby jeszcze lepsze. Jasne stałki nie mają w tym temacie konkurencji.
Przy 70mm i 4.0 szaleństwa nie będzie. Na długim końcu będzie dużo lepiej, choć w kwestii rozmycia to 50 1.4 albo 85 1.8 byłyby jeszcze lepsze. Jasne stałki nie mają w tym temacie konkurencji.
5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
flickr
GO tak, ale subiektywne rozmycie już nie. Przecież nie da się zrobić identycznego kadru na 70mm i 200mm. W drugim przypadku będzie znacznie mniej tła w kadrze, przez co będzie subiektywnie bardziej rozmyte.
Co do samej eLi 70-200 F4, to raczej do portretu słabe będzie. OK, wiadomo, że przy ciasnym portrecie tło się rozmaże, ale spróbuj złapać całą postać - już tak dobrze nie będzie.
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
Pozdrawiam
Marek/Biperek
Pozdrawiam
Marek/Biperek
To też*takie teoretyzowanie. Nawet w przypadku 50mm na FF można podejść*co nieco i zniekształcenia nie niszczą ci zdjęcia. Przykładem może być porównanie moje wyżej. W 50mm jest rozciągnięta postać, w 70-200 spłaszczona. MZ z 50mm wygląda to ciekawiej, ale kto co lubi. Do zbliżeń twarzy tylko coś powyżej 85mm. Widziałem masę*dobrych portretów z 85mm, takich bliskich i to w dodatku na FF. Bardzo elegancko wychodziły.![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
no jak nie licze to wychodzi ze nic sie nie zmienia,
matryca 36x24mm
ogniskowa 100mm, przyslona 2.8, odleglosc 5 metrów, GO = 0,35 metra
ogniskowa 200mm, przyslona 2.8, odleglosc 10 metrów, GO = 0,35 metra
przy szerokich katach moga byc male roznice ale w rzeczywostosci nie dostrzegalne wlasciwie