Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Wątek: rozmycie tła w eLi 70-200 f/4.0

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    20

    Domyślnie rozmycie tła w eLi 70-200 f/4.0

    hej. do tej pory korzystalem z 18-70. na ogniskowych od 50-70 moglem uzyskac fajny efekt rozmycia tla.

    pytanie: czy kupujac obiektyw 70-200 jestem w stanie juz na ogniskowej 70 uzyskac efekt 1 plan ostry, reszta rozmyta?

  2. #2

    Domyślnie

    Oczywiście , przy 2,8 na bank i wyżej trochę też.
    Jedynki Piątki eLki i duperelki

  3. #3
    Bywalec Awatar WaldekA
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Jaroszów
    Wiek
    56
    Posty
    246

    Domyślnie

    Jak skorzysta z usług "regeneratora obiektywów" i z f/4 zrobi f/2.8 to i owszem:-). A tak na poważnie, im bliżej pierwszy plan i większa odległość od drugiego planu to nawet na 70mm i f/4 tło powinno być ładnie rozmyte.
    Kiedyś tu była stopka:-)

  4. #4
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Rozmycie tła zależy także od odległości pierwszego planu od aparatu. Jeżeli pierwszy plan będzie trzy metry od puszki tło będzie bardziej rozmyte niż w przypadku jeśli pierwszy plan będzie dwa razy dalej.

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    20

    Domyślnie

    w zyciu nie kupie F/2.8. 2 przyslony i 1500zl roznicy.... badzmy powazni wole ustawic wieksze ISO. ciekawi mnie tylko ten efekt rozmycia. generalnie chcialbym wreszcie zainwesotwac w swoj sprzet a potrzebuje czegos do portretow ludzi ...krajobrazy tez wejda na 70mm jak sie postarac

    macie moze jakies przyklady portretow zrobionych tym szklem ?

  6. #6
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bystrzaak Zobacz posta
    w zyciu nie kupie F/2.8. 2 przyslony i 1500zl roznicy.... badzmy powazni
    Kolego między f4 i f2.8 jest jedna działka przysłony różnicy.

    Jak już ci ktoś napisał czasami iso się kończy.
    A czas w ciemnicy np 1/100 a 1/200 sekundy decyduje np o poruszeniu lub nie zdjęcia, ew zamrożeniu akcji.
    To tak w kwestii wyjaśnienia różnic.
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    274

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bystrzaak Zobacz posta
    w zyciu nie kupie F/2.8. 2 przyslony i 1500zl roznicy.
    No tak ale to rozmycie tła jest również uzależnione od wielkości przesłony, a przysłona 2,8 powinna bardziej rozmyć tło niż 4. Może więc poszukać takiego zakresu ogniskowych z przysłoną 2,8 u niezależnych producentów. Może będzie taniej

  8. #8
    Bywalec Awatar tormentor
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    218

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bystrzaak Zobacz posta
    w zyciu nie kupie F/2.8. 2 przyslony i 1500zl roznicy.... badzmy powazni wole ustawic wieksze ISO.
    Niestety tego ISO szybko brakuje... To jest przepasc miedzy f/2.8 a f/4. Dlatego np. ja kupilem Tamrona 70-200/2.8 No chyba, ze focisz tylko w dzien i na dworze.
    FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
    Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
    "I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tormentor Zobacz posta
    Niestety tego ISO szybko brakuje... To jest przepasc miedzy f/2.8 a f/4. Dlatego np. ja kupilem Tamrona 70-200/2.8 No chyba, ze focisz tylko w dzien i na dworze.
    Przepaść? Wątpię. Moim zdaniem, nie ma aż takiej różnicy, żeby można było o przepaściach mówić. Tam, gdzie wystarczy ci f/2,8, tam da sobie radę i f/4. Generalnie, jak się robi ciemniej, trza stałki przypinać
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  10. #10
    Bywalec Awatar tormentor
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    218

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Przepaść? Wątpię. Moim zdaniem, nie ma aż takiej różnicy, żeby można było o przepaściach mówić. Tam, gdzie wystarczy ci f/2,8, tam da sobie radę i f/4. Generalnie, jak się robi ciemniej, trza stałki przypinać
    Pierwszy przyklad z brzegu: gala taneczna (Tamron mimo swego AF nawet dawal rade) - nawet sprawdzalem na czasem na f/4 jak by to wygladalo i... ciemnosc. No chyba, ze chcesz ISO 6400 i wyzej.
    FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
    Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
    "I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •