Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Wątek: Kolory i jeszcze raz kolory w Camera Raw

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Najlepiej jest dorwać maniaka, który za $10 zrobi odpowiednio ładne profile i do ACR i do LR
    W bonusie jeszcze otrzymamy plik icc emulujący (piękne) kolorki Olka E-PL1.
    To wszystko do mojego GF1 Różnica do Adobe standard jest ogromna, nie tylko w kontraście... praca nad jednym aparatem zajęła mu około 45 dni.
    Zcp teraz pracuje nad profilami do G1/GH1.

    Tak na marginesie: skoro nie wiesz jak sobie poradzić z tymi złymi kolorkami w oknie ACR po co go używać?
    Czego wg Ciebie brakuje DPP? Ma batch wszystkiego, wsparcie dla multi cores CPU, ICM, metadata, korekcje wad szkieł, nawet jest na Maca
    Czasami odnoszę wrażenie, że jego największą wadą jest fakt, że jest dostępny w cenie puszki.

  2. #22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    Jeśli chodzi o jakość obrazu po konwersji do jpg, DPP zdecydowanie bardziej mi odpowiada. Jeśli chodzi o komfort pracy i mozliwości, bardziej pasuje mi ACR.
    Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś podal szczegółowo, jak ustawic ACR, żeby symulował DPP. Z góry dziękuję.
    Ja mam dokladnie takie same odczucia. Chociaz ogolnie ten DPP wcale nie jest taki zly.

    Szczegolowo parametry... nie wiem czy u Ciebie bedzie dzialac podobnie jak u mnie z RAWami pochodzacymi z Canona 450D, ale sprobuj :-)

    No wiec profil kolorow w zakladce Kalibracja mam zrobione na Camera Standard Beta 2. Suwaczkow nie ruszalem. W 3. zakladce (ostrzenie) mam ilosc 41, promien 1,5, szczegol 49, maskowanie 90 i redukcja szumu na okolo pol wartosci skali (50). W krzywej tonalnej ujalem troche swiatel (-5) i pierwsza zakladka: balans bieli jak na zdjeciu, jasnosc +50, kontrast +23, przejrzystosc +28, jaskrawosc +26, nasycenie +11. W ACR ustawione mam na samym dole przestrzen sRGB, 16 bit, 350 ppi. To wszystko zapamietalem sobie jako ustawienia domyslne, zrobilem osobny preset tak na w razie w i od tego momentu zaczynam zabawe z .RAWem (.CR2).

    Przy takich parametrach nie odroznilbym oryginalu jpga, jpga wywolanego ze standardowymi ustawieniami DPP (czyli w sumie po raz drugi oryginalnego jpga, bo z tego co zauwazylem DPP czesc parametrow z jpga od razu daje na dzien dobry, tak wiec praktycznie RAW bez obrobki w DPP wyglada niemalze tak samo jak .jpg prosto z aparatu) i jpga wywolanego w ACR.

    Chociaz w sumie teraz tak sie zastanawiam czy to, co robilem ma sens... Jakis tam ma, bo ten .RAW w ACR bez takiego wstepnego ustalenia kolorow, podbicia nasycenia, itp. jest strasznie wyprany z kolorow i niewyrazny...ale z drugiej strony daje mozliwosc rozpoczecia od zera zabawy i wywolania dokladnie tak, jak sie akurat komu chce wywolac. Tak wiec takiego preseta z ustawieniami na zero, zero (tak, jak bylo przedtem czyli obraz wyprany z kolorow, nieostry, itd.) mam rowniez zapisanego.

    Sprawdz jak to u Ciebie wyglada i daj znac, jestem ciekawy... Chociaz podejrzewam, ze dla kazdego to sprawa bardzo indywidualna. Procz tego kazdy monitor inaczej bedzie widzial te kolory...i mnostwo innych "zalezy od"

    Przy okazji ponawiam pytanie dotyczace problemu z wyswietlaniem miniatur .CR2 w Adobe Bridge... Wszystkim sie wyswietlaja sie miniatury?

    Pozdrawiam

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Zawsze masz tak samo naswietlone zdjęcia że za część "profilu" bierzesz suwaki od ekspozycji ? Generalnie to chyba średnio rozumiesz profile - to jest tylko i wyłącznie jakiś tam specyficzny rendering poszczególnych kolorów i nic więcej - zarówno w DPP (Picture Styles) jak i ACR (profile), ekspozycja, wyostrzanie i szum nie mają tu nic do rzeczy...

    ACR jeżeli chodzi o obróbkę RAWów jest bez dwóch zdań o lata świetlne przed DPP - choćby z powodu wynalazków w rodzaju korekcji lokalnych, różnych filtrów szarych, suwaków Clarity / Vibrance i jeszcze kilku rzeczy - może dawać wstępnie gorsze (co to znaczy gorsze ?) kolory, ale możliwości późniejszej obróbki ma nieporównywalnie lepsze a to dla nich właśnie robi się w RAW a nie jpg...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    [...]Czasami odnoszę wrażenie, że jego największą wadą jest fakt, że jest dostępny w cenie puszki.
    W takim razie podejrzane jest, że Canon, który do sporej ilości szkieł każe osobno kupować osłony przeciwsłoneczne, jeszcze tego nie wyczaił.

  5. #25
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Najlepiej jest dorwać maniaka, który za $10 zrobi odpowiednio ładne profile i do ACR i do LR
    W bonusie jeszcze otrzymamy plik icc emulujący (piękne) kolorki Olka E-PL1.
    To wszystko do mojego GF1 Różnica do Adobe standard jest ogromna, nie tylko w kontraście... praca nad jednym aparatem zajęła mu około 45 dni.
    Zcp teraz pracuje nad profilami do G1/GH1.
    Mam wrażenie, że piszesz o kimś konkretnym - może tak coś więcej?

    Czego wg Ciebie brakuje DPP? Ma batch wszystkiego, wsparcie dla multi cores CPU, ICM, metadata, korekcje wad szkieł, nawet jest na Maca
    Czasami odnoszę wrażenie, że jego największą wadą jest fakt, że jest dostępny w cenie puszki.
    Niestety, to nie takie proste. O, proszę, tak pierwsze z brzegu: kulawe ustawianie WB, np. ile kelvinów to jest "shot settings" albo "auto"? Regulacja ekspozycji tylko w zakresie +/- 2 EV, brak sensownego odpowiednika "fill light" i bardzo ale to bardzo ciulowe ostrzenie w porównaniu do ACR/Lr. O możliwości korekcji lokalnej przez litość nie wspomnę...
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  6. #26
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez basala Zobacz posta
    W takim razie podejrzane jest, że Canon, który do sporej ilości szkieł każe osobno kupować osłony przeciwsłoneczne, jeszcze tego nie wyczaił.
    smutna prawda jest taka, ze w 99 na 100 przypadkow odbiorca szkiel nie-profesjonalnych nie ma pojecia co sie robi z oslona przeciwsloneczna, i nawet jesli takowa dostanie w zestawie (np. od Sigmy albo Tamrona) to i tak bedzie jak debil biegal z ta oslona nakrecona tylem, tj. w pozycji transportowej.

    wiec absolutnie nie dziwie sie temu, ze Canon te oslony usuwa z zestawow, zmniejszajac nieco cene koncowa.


    mozemy polemizowac nad tym, czy DPP jest niezbedne kupujacemu korpus czy nie. ale tez jakis software do konwersji RAW musi byc w zestawie...
    www albo tez flickr

  7. #27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Zawsze masz tak samo naswietlone zdjęcia że za część "profilu" bierzesz suwaki od ekspozycji ? Generalnie to chyba średnio rozumiesz profile - to jest tylko i wyłącznie jakiś tam specyficzny rendering poszczególnych kolorów i nic więcej - zarówno w DPP (Picture Styles) jak i ACR (profile), ekspozycja, wyostrzanie i szum nie mają tu nic do rzeczy...
    Co do wyostrzania, to zauwazylem po prostu, ze w DPP mam na poczatku zdjecia wyostrzone (jak w .jpg zrobionym nie jako 'neutral') i z racji tego, ze w ACR wygladalo wszystko "cienko", zrobilem test na kilkudziesieciu fotkach i to wyostrzenie zastosowalem jako domyslne (jakas tam na oko srednia wartosc). Po prostu chcialem miec na dzien dobry zdjecie co najmniej tak "ladne" ("brzydkie") co w .jpg lub DPP. Z reszta parametrow bylo podobnie. Co do ekspozycji... jako takiej ekspozycji nie ruszalem (nie dodawalem/odejmowalem EV), a ta jasnosc to moze faktycznie taki kaprys i akurat pasowalo do tych zdjec, ktore testowalem...do innych byc moze wcale tak pasowac nie bedzie. Jedno jest pewne, moj Canon ma aspiracje do delikatnego przeswietlania, stad moze ta tendencja na minus w swiatlach. Albo po prostu ot tak sobie :-) Nie jestem zadnym specjalista, dopiero rozpoczynam przygode z fotografia, za RAWy wzialem sie niedawno i po prostu kombinuje, eksperymentuje. Pewnie jeszcze nie raz zmienie te ustawienia w ACR...na razie ciesze sie, ze udalo mi sie dojsc, do tego co oferowal DPP (a bylo ciezko). Na poczatku w ogole Camere RAW spisalem na straty, bo po prostu za nic nie moglem osiagnac tam przyzwoitych zdjec, na jakis czas nawet zaprzestalem robic fotki w RAWach, bo po prostu .jpgi byly lepsze, to bylo strasznie frustrujace

  8. #28
    Początki nałogu Awatar barman_pl
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Łódź/Brzeziny
    Wiek
    49
    Posty
    285

    Domyślnie

    Fakt, że pobieżnie "przeleciałem" przez temat i nie wiem do końca jaką masz wersję wtyczki, ale proponuję update do najnowszej wersji ACR. Widzę po tym co czytam, że masz podobny problem do mojego - u mnie pomogło podmienienie pliku camera raw na wersję 5.5

    Pozdr.

  9. #29
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    617

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem chyba na CB albo na X-rite, profil powinno się robić do każdego aparatu oddzielnie. Nawet jak masz dwa takie same modele, to powinno się robić do każdego oddzielny profil, najlepiej kilka, w różnym typie oświetlenia. Zakupiłem więc ColorChecker i porobiłem kilka profili. Ułatwia to życie niesamowicie w sytuacjach kiedy zależy mi na naturalnych kolorach. Jak zacząłem ustawiać WB na szarą kartę, okazało się też, że AWB też pozostawia trochę do życzenia.

    @osb jeżeli podoba ci się efekt obróbki zdjęcia zrobiony przez procesor w aparacie, to po co sobie zawracasz głowę RAWami? A jeżeli chcesz RAWy tylko do nauki/zabawy to rób RAW+jpg. Będziesz miał tym samym odnośnik do obróbki RAWa.

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rOOmak Zobacz posta
    Z tego co wyczytałem chyba na CB albo na X-rite, profil powinno się robić do każdego aparatu oddzielnie. Nawet jak masz dwa takie same modele, to powinno się robić do każdego oddzielny profil, najlepiej kilka, w różnym typie oświetlenia. Zakupiłem więc ColorChecker i porobiłem kilka profili. Ułatwia to życie niesamowicie w sytuacjach kiedy zależy mi na naturalnych kolorach. Jak zacząłem ustawiać WB na szarą kartę, okazało się też, że AWB też pozostawia trochę do życzenia.

    @osb jeżeli podoba ci się efekt obróbki zdjęcia zrobiony przez procesor w aparacie, to po co sobie zawracasz głowę RAWami? A jeżeli chcesz RAWy tylko do nauki/zabawy to rób RAW+jpg. Będziesz miał tym samym odnośnik do obróbki RAWa.
    Zdecydowanie. Po lekcjach Janusza o RAW kupilem sobie paszporcik z kolorami i robie czasem profile samemu - kolor jest zdecydowanie lepszy ale to zalezy od warunkwo - czasem nie ma czasy na dodatkowe zdjecie tablicy
    Aha na koniec dodam ze korzystam przy wywolywaniu RAWa w ACR z 2 profili na zmiane Adobe Standard i Camera Standard - czasem ten pierwszy lepiej oddaje "barwe startowa".
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •