Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: 50 mm 1.8 II Jakie parametry ustawić?

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    54

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Doktor_Zło Zobacz posta
    Spróbuj robić w rawach-wywołać na Tiff później zmniejszyć w w Csie zrobić wyostrzanie krawędzi...
    Sorki ale jestem początkujący, a jesli chodzi o korekte na kompie to praktycznie zielony. I nie zabardzo mówią mi coś te skróty "Tiff" oraz "Csie"
    Jeszcze takie jedno pytanko, czy ten program do obróbki RAW co daje producent jest w miarę przyzwoity?
    Z góry dziękuję za szybkie odpowiedzi. POZDRAWIAM

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ryjoslaw Zobacz posta
    Sorki ale jestem początkujący, a jesli chodzi o korekte na kompie to praktycznie zielony. I nie zabardzo mówią mi coś te skróty "Tiff" oraz "Csie"
    koledzy trochę przesadzają z tym slangiem
    ani tiff ani cs nie są potrzebne, żeby zrobić przyzwoite zdjęcie.

    tym bardziej tym szkłem.

    jeżeli używasz go z aparatem pełnoklatkowym (np. 5D), to faktycznie, od czasu typu 1/60 zdjęcia nie powinny być za bardzo poruszone. jeżeli masz aparat niepełnoklatkowy (7D, 50D, 500D itd.) to lepiej jeszcze trochę skrócić czasy (1/80, 1/100 i krótsze) - ale to wszystko i tak zależy, co fotografujesz.

    i oczywiście dobrze naświetlać.


    Cytat Zamieszczone przez ryjoslaw Zobacz posta
    Jeszcze takie jedno pytanko, czy ten program do obróbki RAW co daje producent jest w miarę przyzwoity?
    DPP? bardzo przyzwoity
    szczególnie najnowsze wersje (aktualizujesz za darmo ze strony canona), i szczególnie, gdy masz nowszy aparat, bo 'firmy trzecie' nie zawsze nadążają z prawidłową obróbką RAWów z najnowszych canonów.
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    54

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta


    ...i oczywiście dobrze naświetlać.


    Znaczy jak mam rozumieć to dobre naświetlanie? Jak np. robie zdjęcie portret w plenerze to chyba chodzi o odpowiedni czas naświetlania tak? czy może wbudowana lampa błyskowa?

  4. #14
    Uzależniony Awatar MaciekH
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    37
    Posty
    662

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta
    jeżeli używasz go z aparatem pełnoklatkowym (np. 5D), to faktycznie, od czasu typu 1/60 zdjęcia nie powinny być za bardzo poruszone. jeżeli masz aparat niepełnoklatkowy (7D, 50D, 500D itd.) to lepiej jeszcze trochę skrócić czasy (1/80, 1/100 i krótsze) - ale to wszystko i tak zależy, co fotografujesz.
    Ten parametr nie podlega mnożnikowi 1,6x
    20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    Ten parametr nie podlega mnożnikowi 1,6x
    ja bym jednak pomnożył nawet x3 jak komus sie rece trzesą a jak robisz zdjecie jadacego prostopadle do swiatla obiektywu skrocil nawet do 1/1000 i krocej pozatym przy f2.8 w sloneczny dzien powinien byc czas bardziej niz wystarczajacy poczytaj chociazby "Czas naswietlania bez tajemnic" calkiem przyjemna lektura dla poczatkujacych
    Komentujesz zdjęcie powiedz co ktoś źle zrobił żeby robił coraz lepsze

  6. #16
    Uzależniony Awatar MaciekH
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    37
    Posty
    662

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rewddd Zobacz posta
    ja bym jednak pomnożył nawet x3 jak komus sie rece trzesą a jak robisz zdjecie jadacego prostopadle do swiatla obiektywu skrocil nawet do 1/1000 i krocej pozatym przy f2.8 w sloneczny dzien powinien byc czas bardziej niz wystarczajacy poczytaj chociazby "Czas naswietlania bez tajemnic" calkiem przyjemna lektura dla poczatkujacych
    Nie mogę się nie zgodzić, zasada z odwrotnością to tylko teoria a w praktyce wygląda to czasem tak jak piszesz, myślę jednak, że autor nie boryka się z problemem nieostrości wynikającej z poruszenia a po prostu z samego obiektywu i tutaj najlepszą radą jest przymykanie przysłony/wyostrzanie w postprocesie.
    20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ryjoslaw Zobacz posta
    Znaczy jak mam rozumieć to dobre naświetlanie? Jak np. robie zdjęcie portret w plenerze to chyba chodzi o odpowiedni czas naświetlania tak? czy może wbudowana lampa błyskowa?
    to jest dość subiektywne określenie, każdy może mieć swoją definicję.

    generalnie chodzi o to, aby fotka w chwili wykonywania (w aparacie) była od razu dobrze naświetlona (tzn. główny motyw żeby był dobrze naświetlony), tak abyś potem nie musiał na komputerze nic "wyciągać w górę" na siłę, czyli rozjaśniać.

    czyli IMHO mniej więcej chodzi o to, żebyś zaraz po otwarciu pliku RAW (CR2) w DPP (jeszcze przed jakąkolwiek korektą) zobaczył mniej więcej taki histogram: (czyli lekko w prawo)

    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  8. #18
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ryjoslaw Zobacz posta
    Znaczy jak mam rozumieć to dobre naświetlanie? Jak np. robie zdjęcie portret w plenerze to chyba chodzi o odpowiedni czas naświetlania tak? czy może wbudowana lampa błyskowa?
    przy np. zdjęciu portretowym (kwestia, gdzie i w jakich warunkach) możesz zastosować lampę, blendę, wykorzystać odbicie światła od ściany, sufitu itp.
    wbudowana lampa błyskowa nie jest niczym złym, ale warto zainwestować w zewnętrzną, gdzie możesz właśnie ukierunkować błysk, np. na ścianę.

    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    Ten parametr nie podlega mnożnikowi 1,6x
    proponuję dokładniej przeszukać chociażby forum, gdzie już padło trafne stwierdzenie, że w przypadku cropa T=1/f*1,6 jest najlepszym rozwiązaniem dla uniknięcia poruszonych zdjęć.

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta
    to jest dość subiektywne określenie, każdy może mieć swoją definicję.

    generalnie chodzi o to, aby fotka w chwili wykonywania (w aparacie) była od razu dobrze naświetlona (tzn. główny motyw żeby był dobrze naświetlony), tak abyś potem nie musiał na komputerze nic "wyciągać w górę" na siłę, czyli rozjaśniać.

    czyli IMHO mniej więcej chodzi o to, żebyś zaraz po otwarciu pliku RAW (CR2) w DPP (jeszcze przed jakąkolwiek korektą) zobaczył mniej więcej taki histogram: (czyli lekko w prawo)

    Przy histogramie zdjęcia o tonach okreslonego typu {z przewagą szarości[o tonalności mieszczącej się w mozliwościach danej matrycy]} histogram wyglada np.tak.Przy silnej przewadze tonów tylko jasnych całkiem inaczej.Przy silnej przewadze tonów ciemnych całkiem inaczej.Przy rozpiętosci tonalnej zdjęcia wiekszej od mozliwosci danej matrycy,z obu stron "ucieka "z wykresu itd,itp.Nie ma wzoru na to jaki ma być histogram bez umiejętnosci i możilwosci przeprowadzenia analizy kadru [zdjęcia].Do czasu opanowania pełnej wiedzy o histogramie niewiele ten pozyteczny wykresik pomoze.IMHO.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    ja mam inną radę: nie oglądaj zdjęć na komputerze, tylko na papierze
    ostatnio robiłem odbitki z wersji f/1,4 pełnej otwartej - brzytwa!
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •