Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: contrast, sharpness,saturation,color tone w 350d

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    A ja wykorzystałem 3 set'y i ustawiłem w nich kontrast na -2, 0, 2....
    zabawne, ja zrobiłem identycznie

    i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  2. #12
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hoody
    Mam taki mały problem, gdyż zastanawiam się jak mieć to ustawione jeden z moich kolegów ma wszystko na środku, inny wszyskie te ustawienia ma maxymalnie w prawo.
    O ile color tone i saturation jak testowałem na paru kolorowych rzeczach fajnie sie podbija, acz nie jest to niezbędnie niezbędne, to kwestia tych contrast i sharpness, i tu mam problem lubie ostre zdjęcia chyba jak każdy czy możecie podzielić się jak i kiedy ustawiacie których ustawiań o ile wogóle robicie coś z tymi ustawianiami :-)
    http://canon-board.info/showthread.php?t=1032
    http://canon-board.info/showthread.php?t=5835

  3. #13
    Zablokowany Awatar Hoody
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    48
    Posty
    205

    Domyślnie

    "Jeśli więc podniesiesz np. kontrast a focisz w pełnym słońcu to masz śliczne przepalenia i zero szczegółów w cieniach. "
    czyli realnie rzecz ujmując to contastu lepiej nie ruszac a jaśli to na - ,
    a sharpness od biedy można na jeden + ,
    ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
    Temat kolorów i ich nasycenia uważam za najprostrzy, acz pozostałe sharpness i contrast jak mi sie udało stwierdzić potrafią zkepić parę fotek jak ma sie na +2 oba..... najgorzej ustawić i zapomnieć .. :-(

  4. #14
    Uzależniony Awatar Diodak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    696

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw
    zabawne, ja zrobiłem identycznie

    i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną
    Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć . A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę .

    Cytat Zamieszczone przez Hoody
    [...]ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
    Niekoniecznie... są takie sceny, że -2 to dopiero jest w sam raz... a jeśli rozpiętość tonalna w pewnym zakresie wyda Ci się za szeroka to można potem krzywymi poprawić. Zresztą jak się ma zamotane sceny to sie pstryka RAWa i zostawia zabawę na później - nie wiem, przynajmniej ja jestem taki wygodny .
    Ostatnio edytowane przez Diodak ; 28-10-2005 o 15:43
    EOS 450D, EF 24mm 1.4 L, EF 50mm 1.2 L, EF 24-105mm L, EF-S 10-22mm

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć . A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę .
    dochodzę teraz do takich wniosków:

    - kontrast na 0 lub +2 daje dobre (czasami) fotki, ale - jakby co - nic już z nimi nie zrobimy (wyjdą przepalenia i koniec);
    - kontrast na -2 daje bardziej szare fotki, ale one świetnie się korygują na pececie i wychodzi dobrze.

    - sharpness tak samo: +2 daje ostre, ale wręcz przeostrzone fotki (pixeloza) a wyostrzanie tego na kompie to już masakra;
    - sharpness 0 (lub nawet -2) daje lekkie mydełko, ale to się świetnie wyostrza na kompie i daje ostatecznie dużo lepsze rezultaty (niż od razu +2).

    oczywiście cały czas mówimy o foceniu JPEGów.
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  6. #16
    Uzależniony Awatar Diodak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    696

    Domyślnie

    Zgadzam się z Tobą mxw w całej rozciągłości ... z kontrastem trzeba uważać. Wyostrzania na +2 też już raczej nie robię... postprocessing daje dużo lepsze efekty - szkoda, że się musiałem uczyć na własnych błędach :P
    EOS 450D, EF 24mm 1.4 L, EF 50mm 1.2 L, EF 24-105mm L, EF-S 10-22mm

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    261

    Domyślnie

    RAW bez znaczenia i tak możesz wszystko potem zmienić. JPEG - ostrzyć w aparacie. Aparat robi to przed zapisaniem RAW do JPEG'a, czyli przed kompresją, a to ma duży wpływ na jakość. Co do kontrastu i nasycenia, ważniejsze niż ustawienia, jest wybranie w aparacie profilu AdobeRGB, w aRGB np. nasycenie czerwonego jest dwukrotnie większe niż w sRGB, podobnie jest z niebieskim. Łatwiej wtedy uzyskać w PS subtelniejsze przejścia tonalne. Na koniec nie zapomnieć przekonwertować do sRGB.

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Koszalin i okolice
    Wiek
    46
    Posty
    857

    Domyślnie

    Najlepiej kupić sobie databank i robić w rawie
    Ewentualnie drugą kartę

  9. #19
    Bywalec Awatar dgi
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    104

    Domyślnie

    Ale wyciągnąłeś wątek
    350D + KIT| BG-E3 | Tamron f2.8/28-75mm | Pentor f2.8/135mm | Porst f1.8/50mm
    http://photo.dario-g.com

  10. #20
    Bywalec Awatar Encor
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    175

    Domyślnie

    Robię wyłącznie w RAW, ale mimo to ustawiłem sobie kilka różnych parametrów, po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Generalnie moje ulubione ustawienie portretowe/reportażowe, to contrast -2, saturation +1, color tone 0, sharpness 0. Ustawienie kwiatuszkowo/pejzażykowe to odpowiednio -2,+2,-1,0
    Najważniejszy z tego wszystkiego parametr to contrast. Zawsze mam go na -2
    Ostatnio edytowane przez Encor ; 08-06-2006 o 15:03
    350D+grip, Sigma 24-60mm f/2,8 EX DG, 420EX, Lastolite Micro Apollo

    Lo, there do I see my father.
    Lo, there do I see my mother and my sister and my brother
    Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
    Lo, they do call to me. They bid me take my place among them
    In the halls of Valhalla where the brave may live forever.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •