Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: "długość obiektywu = czas naświetlania" ??

  1. #11
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Oj chyba nieprawda. Wielkość kątowa MUSI pozostać taka sama na matrycy i na filmie też bo to obiektyw o tym decyduje jak daleko "za" obiektywem musi znajdować się sensor lub film. Crop 1.6 to wycinek pełnej klatki ale odległość od obiektywu musi być ta sama. Jak odległość ta sama to i kąt taki sam.
    gestosc jak gestosc, a teoria - teoria. ale jak wpinam do korpusu szklo 50mm to trzymam je na czasach 1/90 nie 1/45. bo w tym pierwszym przypadku nie mam duzego odsetka zdjec poruszonych. tyle widze w praktyce. i jak najbardziej uwzgledniam cropa przy regule maksymalnego czasu
    www albo tez flickr

  2. #12
    Uzależniony Awatar birez
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Krakow
    Wiek
    44
    Posty
    609

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    gestosc jak gestosc, a teoria - teoria. ale jak wpinam do korpusu szklo 50mm to trzymam je na czasach 1/90 nie 1/45. bo w tym pierwszym przypadku nie mam duzego odsetka zdjec poruszonych. tyle widze w praktyce. i jak najbardziej uwzgledniam cropa przy regule maksymalnego czasu
    Mozna i bardziej ekstremalnie - mam kompakta ktory ma obiektyw ok 5mm. W zyciu nie udalo mi sie nie poruszonego zdjecia na 1/5 sekundy utrzymac.
    - Panie Spock, prędkość hiperfokalna !
    - Nie możemy kapitanie, za dużo krążków rozproszenia !

    Do galerii nie zapraszam, bo poszła była do /dev/null


  3. #13
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    gestosc jak gestosc, a teoria - teoria. ale jak wpinam do korpusu szklo 50mm to trzymam je na czasach 1/90 nie 1/45. bo w tym pierwszym przypadku nie mam duzego odsetka zdjec poruszonych. tyle widze w praktyce. i jak najbardziej uwzgledniam cropa przy regule maksymalnego czasu
    Na 1/1000 będzie jeszcze lepiej :-) ale poruszone dalej mogą się zdarzać :-) i może się udać, powtarzam udać, zdjęcie z czasem 1s.

    Zupełnie nie chodzi mi o "gęstość i teorie" (chociaż trochę teorii nikomu nie zaszkodziło) ale o fakt mieszania cropa do wszystkiego. Nawet tam gdzie nie ma on nic do rzeczy. Już tu ktoś napisał nawet, że crop zmienia właściwości optyczne obiektywu!

    Ja tam uważam, że te "wyliczanki" to tylko wskazówka co do szans na nieporuszone zdjęcie. Nic więcej.


    Janusz

  4. #14
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Zupełnie nie chodzi mi o "gęstość i teorie" (chociaż trochę teorii nikomu nie zaszkodziło) ale o fakt mieszania cropa do wszystkiego.
    z tym sie zgadzam. sam konsekwentnie zwalczam "wspolczynniki wydluzenia ogniskowej" i inne tego typu brednie.

    crop nie ma nic do rzeczy przy wyliczeniach GO czy wyciagu makro. ale...

    ... akurat ma znaczenie w przypadku reguly kciuka. praktyczne.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Ja tam uważam, że te "wyliczanki" to tylko wskazówka co do szans na nieporuszone zdjęcie. Nic więcej.
    zgadzam sie. dlatego sam w miare mozliwosci uzywam 1/3f. ale nie fanatycznie
    www albo tez flickr

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Janusz - zdjęcie, które wygląda na nieporuszone, po powiększeniu może okazać się lekko rozmyte. Zgoda? Więc jak powiększasz każde zdjęcie domyślnie 1.6 raza bardziej więc...

    A właśnie kąt widzenia obiektywu+matryca z cropem oraz obiektywu+full frame jest inny.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #16
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Janusz - ze mna juz na ten temat dyskutowales, kilku przygladajacym sie dyskusji przyznalo mi racji a ty widze nadal probujesz pozostac niepokonany w tym temacie?
    Niestety tego faktu nie zmienisz - na mniejszym wycinku bardziej widac poruszenia (mowa o zdjeciu przed strzalem a nie juz wykonanej odbitce przycietej do mniejszego rozmiaru) dlatego ta zasade stosuje sie (i wszystkie ksiazki, poradniki czy kursy foto ci to potwierdza) do ekwiwalentu ogniskowej czyli zaleznosci poruszenia od efektywnego kata widzenia.

    Nie mieszaj ludziom w glowach - pozostan sobie ewenementem wierzacym w swoja wlasna, jedynie sluszna teorie ktaegorii "D70 jest najlepszy i juz", ale nie powtarzaj tych samych, niewlasciwych argumentow przy kazdej okazji dyskusji "ogniskowa vs czas naswietlania"

    Z mojej strony EOT - Janusz najwyrazniej ma swoja wlasna, hinduska logike (ktokolwiek spotkal sie z cudem inzynierii oprogramowania made in India ten mnie zrozumie) i wlasnorecznie wymyslona ideologie przez co jest gluchy na logiczne argumenty

  7. #17
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Janusz - zdjęcie, które wygląda na nieporuszone, po powiększeniu może okazać się lekko rozmyte. Zgoda?
    Tak zgoda.


    Więc jak powiększasz każde zdjęcie domyślnie 1.6 raza bardziej więc...

    A właśnie kąt widzenia obiektywu+matryca z cropem oraz obiektywu+full frame jest inny.
    Tu się nie zgodzę - niczego nie powiększam. Crop to wycinek pełnej klatki na tym samym obiektywie.
    Zobacz: http://www.dpreview.com/learn/?/Glos...tiplier_01.htm

    Księżyc na obu klatkach (case 1) jest TEJ SAMEJ wielkości. Ta sama wielkość to ten sam kąt. Czyż nie?

    DODAŁEM: cytat z podpisu drugiej klatki:
    The sensor with FLM of 1.5 captures only part of the information projected by the 200mm lens into the 35mm film area. This results in a "cropped field of view", equivalent to the field of view of a 200 x 1.5 = 300mm lens on a 35mm film camera. The absolute size of the moon is unchanged as the focal length is still 200mm.
    KONIEC DODATKU :-)

    Kąt widzenia obiektywu na matrycy z cropem jest węższy od FF ale to TYLKO kąt widzenia obiektywu. Fizyczna wielkość księżyca się nie zmieniła. Nie chcesz chyba powiedzieć, że w aparacie na kliszę użycie maski o cropie 1.6 przed filmem cokolwiek zmienia. Przynajmniej w aspekcie poruszenia zdjęcia.

    Janusz
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 02-11-2005 o 21:26

  8. #18
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Janusz - ze mna juz na ten temat dyskutowales, kilku przygladajacym sie dyskusji przyznalo mi racji a ty widze nadal probujesz pozostac niepokonany w tym temacie?....
    Zamiast rzeczowej dyskusji znowu zaczynasz od ubliżania. W następnej kolejności dasz mi bana.

    U mnie masz nieustającego PLONK'a - to tylko dla przypomnienia.

    Janusz

  9. #19
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Kąt widzenia obiektywu na matrycy z cropem jest węższy od FF ale to TYLKO kąt widzenia obiektywu. Fizyczna wielkość księżyca się nie zmieniła. Nie chcesz chyba powiedzieć, że w aparacie na kliszę użycie maski o cropie 1.6 przed filmem cokolwiek zmienia. Przynajmniej w aspekcie poruszenia zdjęcia.
    ale odwzorowanie w przypadku wydruku na odbitce sie zmienia!

    jesli sfocisz ten sam ksiezyc FF i 1.6 a potem zrobisz odbitke tego samego rozmiaru, to na odbitce ze zdjecia z korpusu z cropem ksiezyc bedzie wiekszy. nie ma to zadnego zwiazku z tym, jakiego rozmiaru jest ksiezyc w rzeczywistosci

    a skoro bedzie wiekszego rozmiaru na odbitce, to wieksze beda efekty poruszenia (dokladnie ten 1,6x). podobnie jak aberracje chromatyczne i reszta *******.

    to jest dokladnie tak samo jak ze stosowaniem telekonwertera. tyle, ze sie nie powieksza a wycina.
    www albo tez flickr

  10. #20
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ale odwzorowanie w przypadku wydruku na odbitce sie zmienia!

    jesli sfocisz ten sam ksiezyc FF i 1.6 a potem zrobisz odbitke tego samego rozmiaru, to na odbitce ze zdjecia z korpusu z cropem ksiezyc bedzie wiekszy. nie ma to zadnego zwiazku z tym, jakiego rozmiaru jest ksiezyc w rzeczywistosci
    No właśnie "jak zrobisz odbitke tego samego rozmiaru" to dokonasz większego powiekszenia i nic wiecej. Na wiekszym powiekszeniu oczywiście lepiej widać poruszenie. Jak powiekszysz to jeszcze wiecej to poruszenie bedzie jeszcze lepiej widoczne. Masło maślane. Mówimy o "nieporuszonym" zdjeciu tj. takim na którym poruszenie nie jest widoczne nawet przy relatywnie dużym powiększeniu. Wielkość monitora do wyswietlania zdjęcia nie może być kryterium jakości. Nie można mylic "kąta widzenia obiektu" od "kąta widzenia obiektywu" - to dwie różne rzeczy.

    to jest dokladnie tak samo jak ze stosowaniem telekonwertera. tyle, ze sie nie powieksza a wycina.
    Łoj, łoj nie... telekonwerter to zmiana optyki obiektywu zwykle o 1.4 albo o 2. To wydłużenie ogniskowej. Powiekszenie w powiekszalniku optycznym to niby też optyka ale powiedzmy "post factum" ;-)

    Ale jak pisałem ja się nie znam. No i mam pokrętną hinduską logikę ;-)

    Janusz

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •