Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 45 of 45

Thread: tani szeroki kąt do 50D

  1. #41
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    May 2010
    Posts
    3,225

    Default

    Quote Originally Posted by deffik View Post
    Tamron 17-50 f/2.8 za 1300 - 1500 bez stabilizacji, do 2000 ze stabilizacją, do tego jasne szkło i bardzo chwalone przez użytwkonikó, jedyny minus dla Ciebie to, że nie jest pod FF, ale jeżeli długo nie będziesz się przesiadał, to nic nie tracisz.
    No tak, tylko to nie jest szeroki kąt dla cropa
    Szeroki kąt to Canon 10-22
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by Jago View Post
    Osobiście polecam coś w stylu 70-300 lub 55-250. Będzie częściowo pokryty zakres a i portret da się zrobić.
    A co te szkla mają do szerokiego kąta ??? Raczej NIC.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by retter View Post
    Na cropie to ciągle tak sobie. Polecałem wcześniej Tamrona ale jako kompromis i ze względu na światło - jednak jak ma być szeroko to jednak 10-22 :-D
    Last edited by Bolek02; 11-02-2011 at 08:54 PM. Reason: Automerged Doublepost
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  2. #42
    Pełne uzależnienie dziobolek's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Dublin/Ireland
    Posts
    2,634

    Default

    Ooooo... kolejny archeolog

    Jeśli mówimy o szkłach produkowanych dla cropowych puszek, czyli EF-S, DC, DiII...
    to IMHO 17mm to jest WA - szeroki kąt dla cropa.
    Natomiast zakresy pomiędzy 8-16 można śmiało określić jako UWA - ultra szeroki kąt dla cropa.

    Zbyt mocno upraszczamy czasami i zaciera się granica pomiędzy WA i UWA,
    bo dla wielu osób to po prostu ... szeroki kąt
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  3. #43

    Default

    Quote Originally Posted by MariuszJ View Post
    Kitowiec 18-55 za stówę z Allegro. Taśmą klejącą zaklej pierścień, będziesz miał stałkę 18/3.5
    Ja się tyle głowiłem, czym tu pokryć zakres poniżej 24mm, a tu taka eureka
    A gdyby tak jeszcze wybebeszyć mu silnik AF ze środka i pare innych, zbędnych detali, to może by się i światełko F/2.8 pojawiło ;-)
    "C’est en faisant n’importe quoi, qu’on devient n’importe qui!”

  4. #44
    Bywalec
    Join Date
    May 2010
    Location
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Age
    46
    Posts
    160

    Default

    A tak na poważnie to może Tokine 12-24 F4, wiem że spore aberracje ale ostrość rewelacja. Poza tym aberracje w PS to nie problem, natomiast cenowo 1000-1200 (rynek wtórny) a jakość i wytrzymałość słowem TOKINA.

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

  5. #45
    Coś już napisał oli85's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Poręba
    Posts
    72

    Default

    Też polecam Tokine 12-24 f4 Sam osobiście ją posiadam
    40D+BG-E2N | 400D| c70-200 f4 L | Tokina 12-24 f4 | Tokina 28-70 f2,8 | Samyang 8mm Fish-eye |580 EXII| plfoto

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •