Dla mnie im szerzej tym lepiej... Coś poza ta sigma?
Moze tez byc 14-15mm
Samyang 14mm, ale to stałka.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
No wlasnie, myslalem o tym szkle ale raz ze chyba jeszcze nie wersji poprawionej a dwa ze na koncertach i tak tajczesciej przymykam do f8 a slyszalem ze ta sigma ladne rysuje jak jest przymknieta.
Są sample na nikoniarzach z poprawionej wersji na D700. Dystorsja jak diabli, nie poprawili jej.
C-F-K - forever
Czyli pozostaje jedynie sigma 12-24? Powiedzialbym ze wybor nie jest szeroki![]()
Ehhh leniwy jestes chlopie. Wejdz sobie na jakas stone z biektywami i przejzyj.
masz sigme 15-30 17-35 canona 17-40 tamrona 17-35
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Zdecydowanie 12-24Pieknie radzi sobie z beczka, niby ma spore CA w testach, ale jeszcze nie zauwazylem tego jako cos kujace w oczy.
Traf dobra sztuke i naprawde warto. Ja zrezygnowalem z Sama 14 widzac dystorsje z "poprawionej" wersji. Nie nie... Podziekowalem. Po kilkunastu dniach z 12-24 jestem pod wrazeniem tego szkla. Szkoda, ze Sigma nie pomyslala o stałce na bazie tego zooma, np. 12mm F4 (lub 3.5 a nawet 2.8), na chwile obecna jeszcze ani razu nie krecilem zoomem przekraczajac 12mm..
jest 14/2.8 wiec po co miala byc robic 12
no comment...
Widzisz. Tam samo jest 15/2,8 wiec po co komu 14. Takie dziwne myslenie. Stalka 12mm b byla ciekawym obiektywem, a roznica tych 2mm miedzy 12 a 14 jest naprawde spora.