Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: CZ Jena DDR SOnnar 2.8/180 - co z przysłoną?

dedeKrk
    Guest

Domyślnie CZ Jena DDR SOnnar 2.8/180 - co z przysłoną?

Witam serdecznie.
    Od razu przyznam, że nie jestem maniakiem fotografii. W porządkach wiosennych natknąłem się na cacko opisane jak w temacie.
    Chcę dowiedzieć się dokładnie, jakie ma parametry, żeby móc go sprzedać, bo po co ma się u mnie kurzyć.

Na wygląd zewnętrzny to wersja taka jak tu: http://www.allegro.pl/item987908965_..._180_psix.html

Wizualnie nówka - bez żadnych obtarć, rys itd. Są dekielki, futerał.

Z tego co wyczytałem na sieci, to jest to wersja starsza i nie electric tylko auto, co można zdaje się poznać po stylistyce (brak "zebry").
    Nie mam natomiast pojęcia, czy jest to stało czy zmiennoogniskowy obiektyw (coś takiego podobno ma znaczenie, ja nie mam o tym zielonego pojęcia

Pytanie: na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę i jak wogóle sprawdzić, czy jest w pełni sprawny, żeby się potem nie ogłupić przy sprzedaży Po czym poznać, czy jest z adapterem czy bez. Itd. Martwi mnie też, że przysłona nie chce chodzić, albo może ja coś źle robię. Ponoć trzeba przy kręceniu pierścieniem dociskać jakiś bolec czy coś ;p Jak sprawdzić, czy nie jest uszkodzona?

Z góry dziękuję za pomoc

PS. Gdyby ktoś był zainteresowany, mogę wystawić na allegro za satysfakcjonująca cenę, ewentualnie sprzedać z ręki do ręki w Krakowie lub Wieliczce.

Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło

Domyślnie

To jest zdecydowanie stałoogniskowy obiektyw. Przysłona powinna się domykać po przestawienia przełącznika na M. Jeżeli się nie domyka to wystąpiła standardowa przypadłość Zeiss'ów z Jeny - skleiły się listki przysłony. Trzeba oddać do serwisu foto na czyszczenie, pewnie jakieś 50-100 zł robocizny.