Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Stabilizacja w Canonie 70-200 f.4

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Generalnie:
    IS nie zatrzyma ruchomego obiektu
    2.8 nie zatrzyma drzenia rąk, ale wpływ tego drzenia może się na zdjęciu pojawić trochę rzadziej (choć waga szkła też ma znaczenie)

    Do krajobrazu, detali architektury itp - zdecydowanie 4IS
    Do sportów motorowych - nocne odcinki specjalne, koni galopujących o zmierzchu itp - ???

    Dlaczego nie zdecydowanie 2.8:
    Auto wyscigowe na 2.8 będzie miało np. tylko przód maski ostry, czy taki efekt chcesz uzyskac? Jeśli nie to i tak będzie trzeba przymknąć i podbić ISO !

    IMO w dzisiejszych czasach 2.8 nie ma za wiele sensu (za wyjątkiem jakichś bardzo wąskich zastosowan) lepiej różnice w cenie wydać na body mało szumiące na duzych czułościach.

    Druga sprawa:
    70-200/f4 <> 70-200/f4 IS z padniętym IS
    To jest rózna optyka na korzyść wersji z IS.

  2. #2
    Początki nałogu Awatar diplo
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Zamość
    Wiek
    48
    Posty
    298

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nor Zobacz posta
    IMO w dzisiejszych czasach 2.8 nie ma za wiele sensu.
    Tiaaa, to idź do ciemnego kościołai i zrób zdjecia bez lampy. Gdzie często 2.8 jest ciemne
    5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez diplo Zobacz posta
    Tiaaa, to idź do ciemnego kościołai i zrób zdjecia bez lampy. Gdzie często 2.8 jest ciemne
    70-200 2.8 (może jeszcze na cropie) do kościoła? Raczej jakieś jasne stałki bym wziął, ale ja w kościołach nie pstrykam to pewnie się nie znam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez preinwher Zobacz posta
    Dlatego należy kupować najjaśniejsze szkła na jakie stać fotografującego.
    ... albo najcięższe szkła jakie się będzie w stanie ze soba nosić

    Potem się pojawiają wątki typu: mam szkło A, szkło B ... szkło N, doradźcie które zabrac ze sobą do Kenii
    Ostatnio edytowane przez nor ; 27-07-2010 o 14:50 Powód: Automerged Doublepost

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    1 075

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nor Zobacz posta
    Dlaczego nie zdecydowanie 2.8:
    Auto wyscigowe na 2.8 będzie miało np. tylko przód maski ostry, czy taki efekt chcesz uzyskac? Jeśli nie to i tak będzie trzeba przymknąć i podbić ISO !

    IMO w dzisiejszych czasach 2.8 nie ma za wiele sensu (za wyjątkiem jakichś bardzo wąskich zastosowan) lepiej różnice w cenie wydać na body mało szumiące na duzych czułościach.

    .

    Przy FF f/2.8 na 200mm to naprawdę ultrapłytko.
    Płytko jest już na f/4 przy 200mm na FF. Ja do większości zdjęć przymykam moje 70-200 f/4L IS, rzadko robię na f/4.
    We wnętrzach (ciemny kościół) przy niskich ISO to i f/2.8 może być mało - wtedy lampa.

    A jak chcemy płytką GO, to zawsze są stałki (małe i lekkie).
    Jak chcemy krótkich czasów, to w nowoczesnym body (5DmkII, 7D) wysokie ISO jest całkiem użyteczne, a w następnych generacjach będzie jeszcze lepiej. Może rzeczywiście lepiej różnicę wpakować w nowsze body - wysokie ISO przyda się także przy innych ogniskowych niż ten nasz jeden jasny zoom. 1EV różnicy w zoomach wielkiego postępu nie czyni - 1EV podbicia ISO to niewielki wzrost szumów. Co innego gdy wyciągniemy stałkę - wtedy mamy przynajmniej 2EV przewagi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •