Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Wątek: Obiektyw 400 i wiecej mm......

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2005
    Posty
    55

    Domyślnie Obiektyw 400 i wiecej mm......

    Witam Grupe,

    jestem amatorem przez duze A, ale po pierwszym okresie uzywania 350-ki stwierdzilem, ze jest mi potrzebny obiektyw o duzej ogniskowej.

    Bedac dzisiaj nad Wisla zauwazylem male stada kormoranow i czapli, zdaje sie, ze odpoczywajace na brzegu podczas przelotu, akurat mialem zalozony obiektyw 75-300, ktorym generalnie zrobilem im jakies tam zdjecia, ale ptaki byly po drugiej stronie rzeki i jednak szklo mialem za slabe.

    Znalazlem na stronie sklepfotograficzny.pl kilka modeli i zalezy mi na Waszych opiniach.

    Sigma 135-400mm f/4,5-5,6 APO Aspherical / 2399 PLN
    Sigma 170-500mm f/5-6,3 APO Aspherical / 3050 PLN
    Tokina AF 80-400mm f/4,5-5,6 AT-X AF II / 2400 PLN
    Tamron SP AF200-500mm f/5-6,3 Di LD [IF] / 3750 PLN

    Fotografuje glownie z reki, podczas spacerow, nie nastawiam sie na "zasiadke", czatowanie na siedzaco itd., dlatego mam takze pytanie o ergonomie tych obiektywow, tzn. czy ich dosyc duza masa nie wplynie zniechecajaco na fotografowanie bez monopodu lub statywu ?

    Ktory wg Was ma najlepszy stosunek jakosci do ceny w kontekscie moich potrzeb ?
    Ktory bedzie najbardziej uniwersalny ?
    Czy najdrozszy bedzie zdecydowanie najlepszy ?


    Dzieki za wszystkie podpowiedzi.


    Krzysiek

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar snow
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Świdnik/Lublin
    Wiek
    40
    Posty
    1 145

    Domyślnie

    Moim zdaniem jak nie chcesz się tym zająć to szkoda kasy na takie szkło które praktycznie jest użyteczne właśnie do fotografowania ptaków. Rzadko chyba w codziennym fotografowaniu wykorzystuje się ogniskowe 500mm.
    40d + m42 58-500 + EF 18-75

    "osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt