Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Ustawienia balansu bieli

  1. #1
    Coś już napisał Awatar Ajgor
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Legnica
    Posty
    54

    Domyślnie Ustawienia balansu bieli

    Witam.

    Chciał bym Was spytać, jak sobie radzicie z ustawieniami balansu bieli. Ja mam w jednym pokoju ściany czekoladowe. Robię fotki z zewnętrzną lampą (jak w podpisie). Jak ustawiam na auto, to fotki wychodzą żółte jak diabli (a niby powinny być OK). Jak ustawię na lampę błyskową, to sam nie wiem, od czego to załeży, ale raz wychodzą OK, a pod innym kątem żółte. W innym pokoju, gdzie mam ściany błękitne, na auto wychodzą OK. W tym z czekoladowymi ścianami próbowałem ustawienia własne na białą kartkę, to było OK. Ale przecież jak idę na jakąś imprezkę, to nie będę nosił białych kartek
    I co ciekawe. Robię RAW z ustawieniami auto, wrzucam do CameraRAW, tam przełączam na auto, i... kolory robią się prawidłowe. Czyli CameraRAW potrafi rozpoznać kolory, a tryb Auto w aparacie nie? Jak sobie z tym radzicie? Można oczywiście robić cały czas rawy, ale jak się robi dużo zdjęć, to później jakoś nie chce się bawić z każdym na komputerze.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Zapomniałem dodać. Zdjęcia - żeby było porównanie, wszystkie robiłem w trybie Av z przesłoną ustawioną na 5.6, i zablokowanym błyskiem na 1/200s
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Znaczy się oczywiście synchronizacją błysku.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Edit. He.. Ciekawe. Ustawiłem balans na światło żarówek, i wychodzą dobre. Robione z lampą. A ustawienia na lampę błyskową wychodzą złe. Nic z tego nie rozumiem.
    Ostatnio edytowane przez Ajgor ; 05-04-2010 o 20:35 Powód: Automerged Doublepost
    Pozdrawiam.
    Ajgor
    Canon EOS 1000D. Szkło: kitowy 18-55. Lampa Nissin Di622.

  2. #2
    Początki nałogu Awatar wojtek_j
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    352

    Domyślnie

    Po 1 poszukaj na forum masę było informacji o balansie bieli
    po 2 ustaw balans bieli wg wzorca i na 100% będziesz miał dobre kolory
    nie możesz ustawić lampy na automat?Nie wiem jak jest w Nissin i czy działa w systemie TTL
    Po za tym jakim światłem masz oświetlony obiekt fotografowany to dla takiego musisz ustawić balans bieli.
    7d / 580 EXII / 430ex / 10-22 / 17-55 2.8 / 24-105 / 70-300 is / 50 1.4 / filtry i różne tam

  3. #3
    Coś już napisał Awatar Ajgor
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Legnica
    Posty
    54

    Domyślnie

    Lampa ustawiona w TTL. Pokój oświetlony żarówkami oszczędnościowymi Osram (przepraszam, ale to nazwa, a nie brzydkie słowo ). Ale już chyba znalazłem. Ustawiam aparat na światło żarówek, i jest wszędzie OK.

    Acha. Na forum szukałem balansu bieli. Faktycznie masa tego jest. Znalazło mi 20 stron wyników po około 24 wątki na każdej stronie, a większość wątków po kilka stron. Przekopałem się przez pierwsze dwie czy trzy strony, miałem kolorowe plamy przed oczami, a nie znalazłem w tych wątkach nic co mogło by pomóc. Balans bieli był tam wymieniany we wszystkich przypadkach, tylko nie jak go używać. Po przekopaniu się przez wszystkie 20 stron wyników prawdopodobnie bym oślepł, i aparat przestał by mi być potrzebny To też w sumie jest rozwiązanie
    Pozdrawiam.
    Ajgor
    Canon EOS 1000D. Szkło: kitowy 18-55. Lampa Nissin Di622.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ajgor Zobacz posta
    Acha. Na forum szukałem balansu bieli. Faktycznie masa tego jest. Znalazło mi 20 stron wyników po około 24 wątki na każdej stronie, a większość wątków po kilka stron.
    tu masz raz a dobrze:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=19896.html
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  5. #5
    Coś już napisał Awatar Ajgor
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Legnica
    Posty
    54

    Domyślnie

    Dzięki Dobry artykuł, jeśli chodzi o teorię.
    Pozdrawiam.
    Ajgor
    Canon EOS 1000D. Szkło: kitowy 18-55. Lampa Nissin Di622.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    A odbijasz swiatlo, czy blyskasz do przodu? Zly WB moze byc spowodowany odbiciem od swiatla od sciany, jesli sciana ma inny kolor niz bialy.
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  7. #7
    Coś już napisał Awatar Ajgor
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Legnica
    Posty
    54

    Domyślnie

    Odbijam od sufitu. Fakt, że sufit jest pomarańczowy (blado pomarańczowy). Ale z tymi ustawieniami na światło żarówek jest OK.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A na marginesie - poczytałem kilka testów aparatu (na przykład na optyczne.pl), i wszędzie stoi napisane, że ten aparat głupieje, jak przy świetle żarówek włączy się AWB. Wygląda na to, że to prawda.
    Ostatnio edytowane przez Ajgor ; 05-04-2010 o 22:08 Powód: Automerged Doublepost
    Pozdrawiam.
    Ajgor
    Canon EOS 1000D. Szkło: kitowy 18-55. Lampa Nissin Di622.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ajgor Zobacz posta
    Odbijam od sufitu. Fakt, że sufit jest pomarańczowy (blado pomarańczowy). Ale z tymi ustawieniami na światło żarówek jest OK.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A na marginesie - poczytałem kilka testów aparatu (na przykład na optyczne.pl), i wszędzie stoi napisane, że ten aparat głupieje, jak przy świetle żarówek włączy się AWB. Wygląda na to, że to prawda.
    skoro odbijasz od zoltego sufitu to zmiana WB na zarowki moze powodowac ustawienie poprawne
    Odbij na AUTO od czegos bialego to zobaczysz roznice - WB bedzie ok.
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  9. #9
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ajgor Zobacz posta
    Witam.

    Chciał bym Was spytać, jak sobie radzicie z ustawieniami balansu bieli. Ja mam w jednym pokoju ściany czekoladowe. Robię fotki z zewnętrzną lampą (jak w podpisie). Jak ustawiam na auto, to fotki wychodzą żółte jak diabli (a niby powinny być OK). Jak ustawię na lampę błyskową, to sam nie wiem, od czego to załeży, ale raz wychodzą kartek
    I co ciekawe. Robię RAW z ustawieniami auto, wrzucam do CameraRAW, tam przełączam na auto, i... kolory robią się prawidłowe. Czyli CameraRAW potrafi rozpoznać kolory, a tryb Auto w aparacie nie? Jak sobie z tym radzicie? Można oczywiście robić cały czas rawy, ale jak się robi dużo zdjęć, to później jakoś nie chce się bawić z każdym na komputerze.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Edit. He.. Ciekawe. Ustawiłem balans na światło żarówek, i wychodzą dobre. Robione z lampą. A ustawienia na lampę błyskową wychodzą złe. Nic z tego nie rozumiem.
    pytania o balans bieli i problemy z tym zwiazane wynikaja wylacznie z nieswiadomosci jak on funkcjonuje w aparacie.

    gdyby aparaty nie mialy moinitorka do podgladu zdjec, balans bieli w aparacie nie bylby wogole potrzebny.
    Czyli jest on wbudowany wlasciwie ze wzgledu na podglad zdjec w aparacie.

    niezaleznie jak ustawisz WB w aparacie dane zrodlowe sa zapisane zawsze w ten sam sposob. nastwa WB daje tylko informacje jak sobie zyczy przeliczenia tych danych zrodlowach ze wzgloedu na barwe operator aparatu.

    te czynnosc mozna wykonac z takim samym skutkiem w komputerze po transferze danych.

    a propos transfer.

    z punktu widzenia operatora to wszystko jedno jakie dane transferuje z aparatu do komputera.
    czy skomprymowane dane jpeg czy raw.
    dla operatora to wszystko jedno - dokonuje tych samych czynnosci.
    transfer moze jedynie trwac nieznaczaco dluzej ze wzgledu na wieksze pliki raw.

    Majac dane w komputerze dokonuje sie dokladnie w ten sam sposob ewentulanej korekty .
    po co wprowadzac do komputera skomprymowane dane i na nich dokonac ew korekt , jesli mozna wprowadzic pelne dane i dokonac przeliczen na wiekszej liczbie danych czyli z mniejszym spadkiem jakosci albo inaczej mowiac z lepszym wynikiem ostatecznym ? Samych korekt czy to na jpeg czy na raw dokonuje sie w ten sam sposob - tymi samymi programami wg tych samych zasad.

    a wiec to calkiem wszystko jedno jakich nastaw WB dokonasz w aparacie.
    po sciagnieciu danych do komputera jednym klikiem myszki dokonujesz balansu bieli calosci ( np auto w programie odpowiada co do zasady temu samemu co auto w aparacie ), a w razie koniecznosci dokonasz korekty poszczegolnych zdjec lub ich grup.

    jesli nie chcesz miec problemow i tracic czas po proznicy to rob w raw , nastaw WB na auto i sie nim nie przejmuj - i dokonaj obrobki hurtowej w kompie . ew. pojedyncze zdjecia skoryguj w miare potrzeb indywidualnie.

    Nie trwa to dluzej niz wczytywanie i korekta jpeg ow za to w razie potrzeby korekty masz pelne dane.

    jpeg mialby sens gdybys np z kawiarni internetowej chcial przeslac zdjecia wprost z aparatu nie majac dostepu do wolarki raw.
    DPP canona pozwala na b szybka i skuteczna obrobke rawow.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •