Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 52

Wątek: [50d + 24-70] Problem z ostrością zdjęć...

  1. #21
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    A mnie się wydaje, że w serwisie są w stanie takie błędy skalibrować...
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    jesli masz 24-105 Z IS dobrze funkcjonujacy to po co wydawac kase na obiektyw mieszczacy sie w tym zakresie ogniskowych ?
    na 2,8 rozdzielczosc tego obiektywu spada. owszem da sie uzyc.
    ale stosujac IS masz przewage 2 do 3 ev o ile obiekt statyczny....

    ...W tym obiektywie placisz za jasnosc - tylko rozwiazanie z IS najczesciej choc nie zawsze jest tansze i lepsze.
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć. Stosując IS wydłużasz czas a to w reporterce za bardzo się nie sprawdza. Osobiście zdjęcia na F4 w przypadku 24-105 są bardzo dobrej jakości ale nie mają tego czegoś, tylko czy za to coś, warto płacić dodatkowe 4k pln?
    Ideałem byłoby szkło 24-105/2.8 IS i byłbym w stanie zapłacić za nie tyle, co 24-70 i 24-105 razem wzięte, ale obawiam się, że długo będziemy na nie czekać .
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  3. #23
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć.
    Kiedyś też sądziłem że zamieniając 24-105 na 24-70 zyskam "plastykę" i się zawiodłem. Owszem jest różnica, ale niewielka, widoczna tak od 30-50mm w górę. Lepiej do 24-105 dokupić tanie 50/1.4 bo daje znacznie lepszy efekt niż zamiana jednego zooma na drugi.

  4. #24
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć. Stosując IS wydłużasz czas a to w reporterce za bardzo się nie sprawdza. Osobiście zdjęcia na F4 w przypadku 24-105 są bardzo dobrej jakości ale nie mają tego czegoś, tylko czy za to coś, warto płacić dodatkowe 4k pln?
    Ideałem byłoby szkło 24-105/2.8 IS i byłbym w stanie zapłacić za nie tyle, co 24-70 i 24-105 razem wzięte, ale obawiam się, że długo będziemy na nie czekać .

    ad1. szeroko pojeta plastyka .
    Ta cecha jest mierzalna - to nic innego jak ksztalt krzywej MTF.#

    nawet znalazlem rysuneczek pokazujacy roznice , ktory kiedys poczynilem:
    obiektyw zielony i czerwony maja te sama rozdzilczosc w sensie MTF , natomiast zielony ma lepsza plastyke - decyduje o tym przebieg krzywej w poczatkowej czesci . jesli idzie w gore - obiektyw daje plastyczny obraz.

    http://picasaweb.google.at/fotografi...01339808740898

    I rzeczywiscie 24-70 pod tym wzgledem jest dobry ALE:

    na 2,8 osiaga najgorsze wlasnosci. jest lepiej niz w innych zoomach , ale nie zawsze zadawalajaco.
    Jak pisze MMM 50/1,4 spelni to zadanie lepiej .
    na przyslonie 2,8 ten obiektyw osiaga juz prawie ze swoje maksimum rozdzielczosci.
    Pisze z empirii swiadom zalet i wad tego obiektywu : to nie jest zabawka dla aps-c . Dla ff niezastapiony tam gdzie potrzebujesz twarda robote.
    Optycznie ponoc lepsza jest sigma 24-70/2.8 hsm ale nie wiem na pewno gdyz nie mam wiec sie nie wypowiadam definitywnie.

    ad 2 IS

    gdyby obiektywy nie posiadaly zadnych wad wowczas wszystkie rysowalby tak samo .
    Ostateczny wynik jaki osiagniesz jest pomniejszy od idealu o bledy .
    Blad jest suma 3 bledow
    a) niedoskonalosci optycznych
    b) niedokladnosci ostrzenia
    c) poruszenia ( wystepuje zawsze jakies , ponizej pewnej wielkosi przyjmuje sie ze nie jest istotne )


    IS w kazdych warunkach z reki ogranicza blad C , czasami nieco powieksza blad A. W sumie jest uzysk.

    Robiac np ogniskowa 200 mm na 1/200 sek w FF przyjmuje sie ze jest bezpiecznie - ale tak nie jest , Przyjmuje sie ze przy tym czasie blad jest na granicy tolerancji - oznacza to ze albo mozesz sobie pozwolic na mniejsze bledy a i b albo tez jesli sa one za duze calkowity blad bedzie nieakceptowalny. Zalaczony IS ograniczy blad C przez co uzyskasz sumarycznie lepsza jakosc nawet na czasach krotkich , z tym ze im krotszy czas tym wplyw mniej zauwazalny.


    To jest ten sam problem co do zasady jak np w 50/1.4

    50/1,4 pracuje na 2,8 wysminicie na 1,4 marnie

    ale jesli zrobisz zdjecie na 2,8 z reki powiedzmy na 1/30 sek lub 1/125 na przsl 1,4 to mimo gorszych wlasnosci optycznych wskutek mniejszego poruszenia dostaniesz lepszy wynik na 1,4


    takze IS pomaga nieco w obiektach ruchomych - powiem w skrocie ze wektorki od ruchu obrazu obiektu na matrycy i od drgania matracy sie dodaja . jesli akurat sa w fazie przeciwnej to pozornie zwieksza to nieco ruch obiektu - z IS to pozorne zwiekszenie predkosci jest mniejsze. POzwala na wydluzenie o ile sobie przypominam czasu o 1/2 ev przy obiektach ruchomych .

    ad 3 - obiektyw o jakosci idealnej.

    nie zapominaj ze kolosalny wplyw na obraz ostateczny ma jakosc matrycy i proces rachunkowy. Nie zapominaj ze rozdzilczosc powietrzna obiektywow jest wciaz na tyle wysoka , ze trzeba ja zaburzac filtrem AA . tzn w aparacie zostaje ta rozdzilczosc w znacznym stopniu zredukowana.
    Albo inaczej mowiac rozdzilczosc matryc jest wciaz za niska do mozliwosci obiektywow.
    To co mierzymy ( np optyczni) to nie jest rozdzielczosc obiektywu , a rozdzielczosc obrazu uzyskanego za pomoca ukladu obiektyw+matryca.


    I ostatecznie rozdzilczosc / jakosc obrazu jaki obserwujesz zalezy od warunkow obserwacji.
    jesli ogladasz obraz w wielkosci monitora czyli w rozdzielczosci ok 1 mpx to ew roznice w jakosci obiektywow widoczne na rozdzielczosci 15 mpx ulegaja odpowiednio redukcji wskutek resamplingu. Wieksze znaczenie ma program i nastawa suwakow przy resamplingu , niz rzeczywiscie obiektyw.


    W obiektywach wysokorozdzilczych wskutek minimalnego bledu ostrzenia rozdzielczosc spada radyklanie , w obiektywach o niskiej rozdzilczosci mniej.

    tutaj wykresik pokazujacy zasade:
    http://picasaweb.google.at/fotografi...68438413648690


    tutaj jest ogromna reserwa.

    jesli masz obiektyw dobrze ostrzacy to go nie ruszaj. Blad B moze byc w praktyce decydujacy o jakosci obrazu .

    I zmartwie Cie. Canon zapowiadal ze nie wypusci 24-70 /2.8 z is gdyz bylby za duzy i za ciezki.


    robilem wiele pomiarow rozdz. obiektywow.

    Czasami zadko zdazaly sie wyniki wrecz nieprawdopodobnie wysokie.
    Np na pelnej dziurze jeden pomar wyskakiwal nieslychanie wysoki , wyzszy niz na 5,6 - jakas anomalia , sprawdzalem czy nie ma bledu - nie.
    Okazuje sie ze uklad ostrzacy zajal taka pozycje bliska idealu iz rozdzielczosc byla niesamowita. Problem w tym ze prawdopodobienstwo zajecia takiej pozycji jest b male tzn zdaza sie b. zadko , decyduja byc moze mikrometry.

    Blad ostrzenia wystepuje zawsze i jesli obiektyw nie jest jakis walniety to ma on decydujacy wplyw.

    qrde rozpisalem sie - sorry koncze juz.

  5. #25
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    44

    Domyślnie

    Możliwe aby FF lub BF zależał od ISO?

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Wyspa Bahama, mam wrażenie, że zamiast robić zdjęcia, zajmujesz się mało istotnymi testami. Trafiło Ci się walnięte szkło, a budujesz na nim teorię na temat ogółu. Już Ci kilka osób napisało, ze masz trefny egzemplarz, bo inny nie potwierdzają Twoich spostrzeżeń. A ja Ci napisze jeszcze, że chyba masz cos nie tak z monitorem, skoro na linkowanych przez Ciebie samplach, nie widzisz róznicy. Jest i to powazna, własnie na korzyśc 24-70.
    Albo daj to szkło do kalibracji, albo sprzedaj, przestaniesz mieć problem.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  7. #27
    Bywalec Awatar bernard78
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Łask
    Wiek
    47
    Posty
    187

    Domyślnie

    ...Wyspa Bahama, jak czytam twoje posty to mi się przypomina użytkownik REKIN....
    Canon 7D mk II + TAMRON 17-50 2.8 VC + C24-105 4 L IS + C70-200 2.8LIS + SIGMA 100-300/4 DG + SIGMA 50/1.4 EX DG + 50/1.8II + SIGMA x1.4 APO + Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2
    SZUKAJKA Canon-Board

  8. #28
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    Zacytuję tutaj opis Akustyka, "24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers", płaczecie jakby ta eLa nie pod canony była robiona
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  9. #29
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    Możliwe aby FF lub BF zależał od ISO?
    Może zależeć od temperatury barwowej światła, stąd prawdopodobnie twoja obserwacja. Nie masz przypadkiem front focusa przy świetle żarowym (czyli w sytuacji, kiedy ustawia się wyższe czułości)?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  10. #30
    Początki nałogu Awatar Da__FreaK
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Szczecin / Cisiec
    Posty
    449

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bernard78 Zobacz posta
    ...Wyspa Bahama, jak czytam twoje posty to mi się przypomina użytkownik REKIN....

    Ode mnie juz bahamas dostal dawno ignora Nudzi mnie czytanie tego w kolko Tabelki, wykresy A tak apropo uzytkownikow, to pisalem juz to wczesniej. Na jednym forum juz nim zygali, dlatego u mnie ignor na wszelkie tabelki i wykresy juz dawno ma Wole pogadac z fotografem, a nie jakims`pro` spec labem, albo i nie daj boze wykletym inzynierem canona z walnietym 24-70

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •