Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Wątek: [50d + 24-70] Problem z ostrością zdjęć...

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    zalatwiam to tak ze na 24-40 daje minus 10
    na 50-70 - 0.
    Czyli co, przełączasz mikrokalibrację w czasie robienia zdjęć w zależności od ogniskowej?

    Pamiętaj że ostrość może też się różnić w zależności od odległości ostrzenia
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  2. #2
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Czyli co, przełączasz mikrokalibrację w czasie robienia zdjęć w zależności od ogniskowej?

    Pamiętaj że ostrość może też się różnić w zależności od odległości ostrzenia
    tak , przelaczam .
    a tak na prawde to z tego powodu nie uzywam z c50d. nie da sie.
    to nie jest obiektyw pod aps-c - i masz tego dowod w postaci slabego ostrzenia , czyli jakosci szkla butelkowego.

    mam prosty i skuteczny przelicznik porownawczy uzasadniajacy zakup i stosowanie szkla.

    dziele calke z krzywej rozdzielczosci przez cene zakupu.
    wychodzi ze tamron ma 6 * lepszy stosunek jakosci do ceny od tej L-ki ,
    przy wyzszej bezwzglednej rozdzielczosci.

    Nie ma najmniejszego racjonalengo uzasadnienia na stosowanie tej L ki pod aps-c.

    taki sam wynik dostaje obiektywem za 400 zl jesli L.-ka trafi ostrosc wogole.

    przytaczalem pare razy przyklad tutaj - jeszcze sie zachowal :

    pierwsze zdjecie starym 28-105 dzisiaj kosztuje 400 zl
    http://picasaweb.google.at/fotografi...10592203504770
    na prawo drugie ta l-ka na tych samych ogniskowych - roznic nie ma.

    Sorry powtarzam sie , ale i ten problem wciaz powraca.
    Wielu w nadziei za znalezienjiem super szkla pakuje sie w nieporzebny wydatek i przychodzi pozniej rozczarowanie.



    z c5d skutki bledu ostrzenia sa 2 razy mniejsze ( 2 + wiekszy krazek rozproszenia ) .
    obchodze sie z kalibracja na -5 dla calego zakresu ogniskowych.
    jesli musi byc na 100% ostro to niestety rekalibruje dla skrajnych ogniskowych - co q...a robic ???

    Ale jesli jest ostro to obraz z FF to prawdziwa poezja ;-)



    o tym ze ostrosc moze sie roznic w zaleznosci od odleglosci ostrzenia wiedza chyba wszyscy - szczerze mowiac nie ma potrzeby pamietania o tym :-) - to widac w celowniku :-)

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    na prawo drugie ta l-ka na tych samych ogniskowych - roznic nie ma.
    To polecam udać się do okulisty, bo ja widzę różnice nawet bez powiększania fotek.
    5D MK II; 24-70L/2,8; 70-200L/2,8 IS

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pinto Zobacz posta
    To polecam udać się do okulisty, bo ja widzę różnice nawet bez powiększania fotek.
    to ja proponuje uzyc mozgownicy.

    w tej skali bez powiekszenia obraz ulega 10 krotnej redukcji i o jego jakosci nie decyduje szklo a glownie to w jaki sposob zostala dokonany resampling.
    a tutaj zostaje dokonany calkiem dziko.
    sciagnij download i porownaj . zobaczysz jaka ta roznica jest.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    to ja proponuje uzyc mozgownicy.

    w tej skali bez powiekszenia obraz ulega 10 krotnej redukcji i o jego jakosci nie decyduje szklo a glownie to w jaki sposob zostala dokonany resampling.
    a tutaj zostaje dokonany calkiem dziko.
    sciagnij download i porownaj . zobaczysz jaka ta roznica jest.
    ba , co ja pisze - nie 10 krotnej a przynajmniej 20 , 30 krotnej redukcji .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Panowie, a macie może doświadczenie w pracy 24-70/2.8 z puszką 5DmkII? Bo jak czytam o tym szkle, to tyle opinii, ilu użytkowników . Piszecie, że jest źle we współpracy z cropem, jak jest z FF?
    Od dłuższego czasu rozważam zamianę 24-105 na 24-70, a może tylko dokupienie tego drugiego. Moje 24-105 w pracy 5DmkII sprawdza sie wyśmienicie, jest ostre od F4 i trafia w punkt. Brakuje mi tylko trochę tego światła ale boję się, że umoczę i będę średnio zadowolony z przesiadki dlatego rozważam też posiadanie 2-ch szkieł.
    jesli masz 24-105 Z IS dobrze funkcjonujacy to po co wydawac kase na obiektyw mieszczacy sie w tym zakresie ogniskowych ?
    na 2,8 rozdzielczosc tego obiektywu spada. owszem da sie uzyc.
    ale stosujac IS masz przewage 2 do 3 ev o ile obiekt statyczny.

    a jesli jest ciemno to i tak najlepiej wziasc stalke.

    Na FF optycznie 24-70L jest cudowna - wrecz kapitalna , pod warunkiem ze trafia AF . ale watpie czy zobaczysz roznice jakosciowe na lepsze w stosunku do 24-105 , zdaje sie ze nawet formalnie w laboratorium 24-105 wykazuje wyzsza rozdzielczosc nie pamietam teraz.

    W tym obiektywie placisz za jasnosc - tylko rozwiazanie z IS najczesciej choc nie zawsze jest tansze i lepsze.

    uzywam z c5d2 - wlasciwie tylko kiedy musze , staram sie brac cos wygodniejszego a w warunkach skrajnego tropiku , albo w locie na spadochronie nie fotografuje - wytrzymalosc L ki nie jest najczesciej rzeczywiscie potrzebna.
    Ostatnio edytowane przez Wyspa Bahama ; 08-04-2010 o 13:57 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    jesli masz 24-105 Z IS dobrze funkcjonujacy to po co wydawac kase na obiektyw mieszczacy sie w tym zakresie ogniskowych ?
    na 2,8 rozdzielczosc tego obiektywu spada. owszem da sie uzyc.
    ale stosujac IS masz przewage 2 do 3 ev o ile obiekt statyczny....

    ...W tym obiektywie placisz za jasnosc - tylko rozwiazanie z IS najczesciej choc nie zawsze jest tansze i lepsze.
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć. Stosując IS wydłużasz czas a to w reporterce za bardzo się nie sprawdza. Osobiście zdjęcia na F4 w przypadku 24-105 są bardzo dobrej jakości ale nie mają tego czegoś, tylko czy za to coś, warto płacić dodatkowe 4k pln?
    Ideałem byłoby szkło 24-105/2.8 IS i byłbym w stanie zapłacić za nie tyle, co 24-70 i 24-105 razem wzięte, ale obawiam się, że długo będziemy na nie czekać .
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  6. #6
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć.
    Kiedyś też sądziłem że zamieniając 24-105 na 24-70 zyskam "plastykę" i się zawiodłem. Owszem jest różnica, ale niewielka, widoczna tak od 30-50mm w górę. Lepiej do 24-105 dokupić tanie 50/1.4 bo daje znacznie lepszy efekt niż zamiana jednego zooma na drugi.

  7. #7
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Mi chodzi bardziej o (i tu fajnie to zabrzmi ) szeroko przyjęta plastykę i bokeh przy f2.8, o którym w 24-105 można pomarzyć. Stosując IS wydłużasz czas a to w reporterce za bardzo się nie sprawdza. Osobiście zdjęcia na F4 w przypadku 24-105 są bardzo dobrej jakości ale nie mają tego czegoś, tylko czy za to coś, warto płacić dodatkowe 4k pln?
    Ideałem byłoby szkło 24-105/2.8 IS i byłbym w stanie zapłacić za nie tyle, co 24-70 i 24-105 razem wzięte, ale obawiam się, że długo będziemy na nie czekać .

    ad1. szeroko pojeta plastyka .
    Ta cecha jest mierzalna - to nic innego jak ksztalt krzywej MTF.#

    nawet znalazlem rysuneczek pokazujacy roznice , ktory kiedys poczynilem:
    obiektyw zielony i czerwony maja te sama rozdzilczosc w sensie MTF , natomiast zielony ma lepsza plastyke - decyduje o tym przebieg krzywej w poczatkowej czesci . jesli idzie w gore - obiektyw daje plastyczny obraz.

    http://picasaweb.google.at/fotografi...01339808740898

    I rzeczywiscie 24-70 pod tym wzgledem jest dobry ALE:

    na 2,8 osiaga najgorsze wlasnosci. jest lepiej niz w innych zoomach , ale nie zawsze zadawalajaco.
    Jak pisze MMM 50/1,4 spelni to zadanie lepiej .
    na przyslonie 2,8 ten obiektyw osiaga juz prawie ze swoje maksimum rozdzielczosci.
    Pisze z empirii swiadom zalet i wad tego obiektywu : to nie jest zabawka dla aps-c . Dla ff niezastapiony tam gdzie potrzebujesz twarda robote.
    Optycznie ponoc lepsza jest sigma 24-70/2.8 hsm ale nie wiem na pewno gdyz nie mam wiec sie nie wypowiadam definitywnie.

    ad 2 IS

    gdyby obiektywy nie posiadaly zadnych wad wowczas wszystkie rysowalby tak samo .
    Ostateczny wynik jaki osiagniesz jest pomniejszy od idealu o bledy .
    Blad jest suma 3 bledow
    a) niedoskonalosci optycznych
    b) niedokladnosci ostrzenia
    c) poruszenia ( wystepuje zawsze jakies , ponizej pewnej wielkosi przyjmuje sie ze nie jest istotne )


    IS w kazdych warunkach z reki ogranicza blad C , czasami nieco powieksza blad A. W sumie jest uzysk.

    Robiac np ogniskowa 200 mm na 1/200 sek w FF przyjmuje sie ze jest bezpiecznie - ale tak nie jest , Przyjmuje sie ze przy tym czasie blad jest na granicy tolerancji - oznacza to ze albo mozesz sobie pozwolic na mniejsze bledy a i b albo tez jesli sa one za duze calkowity blad bedzie nieakceptowalny. Zalaczony IS ograniczy blad C przez co uzyskasz sumarycznie lepsza jakosc nawet na czasach krotkich , z tym ze im krotszy czas tym wplyw mniej zauwazalny.


    To jest ten sam problem co do zasady jak np w 50/1.4

    50/1,4 pracuje na 2,8 wysminicie na 1,4 marnie

    ale jesli zrobisz zdjecie na 2,8 z reki powiedzmy na 1/30 sek lub 1/125 na przsl 1,4 to mimo gorszych wlasnosci optycznych wskutek mniejszego poruszenia dostaniesz lepszy wynik na 1,4


    takze IS pomaga nieco w obiektach ruchomych - powiem w skrocie ze wektorki od ruchu obrazu obiektu na matrycy i od drgania matracy sie dodaja . jesli akurat sa w fazie przeciwnej to pozornie zwieksza to nieco ruch obiektu - z IS to pozorne zwiekszenie predkosci jest mniejsze. POzwala na wydluzenie o ile sobie przypominam czasu o 1/2 ev przy obiektach ruchomych .

    ad 3 - obiektyw o jakosci idealnej.

    nie zapominaj ze kolosalny wplyw na obraz ostateczny ma jakosc matrycy i proces rachunkowy. Nie zapominaj ze rozdzilczosc powietrzna obiektywow jest wciaz na tyle wysoka , ze trzeba ja zaburzac filtrem AA . tzn w aparacie zostaje ta rozdzilczosc w znacznym stopniu zredukowana.
    Albo inaczej mowiac rozdzilczosc matryc jest wciaz za niska do mozliwosci obiektywow.
    To co mierzymy ( np optyczni) to nie jest rozdzielczosc obiektywu , a rozdzielczosc obrazu uzyskanego za pomoca ukladu obiektyw+matryca.


    I ostatecznie rozdzilczosc / jakosc obrazu jaki obserwujesz zalezy od warunkow obserwacji.
    jesli ogladasz obraz w wielkosci monitora czyli w rozdzielczosci ok 1 mpx to ew roznice w jakosci obiektywow widoczne na rozdzielczosci 15 mpx ulegaja odpowiednio redukcji wskutek resamplingu. Wieksze znaczenie ma program i nastawa suwakow przy resamplingu , niz rzeczywiscie obiektyw.


    W obiektywach wysokorozdzilczych wskutek minimalnego bledu ostrzenia rozdzielczosc spada radyklanie , w obiektywach o niskiej rozdzilczosci mniej.

    tutaj wykresik pokazujacy zasade:
    http://picasaweb.google.at/fotografi...68438413648690


    tutaj jest ogromna reserwa.

    jesli masz obiektyw dobrze ostrzacy to go nie ruszaj. Blad B moze byc w praktyce decydujacy o jakosci obrazu .

    I zmartwie Cie. Canon zapowiadal ze nie wypusci 24-70 /2.8 z is gdyz bylby za duzy i za ciezki.


    robilem wiele pomiarow rozdz. obiektywow.

    Czasami zadko zdazaly sie wyniki wrecz nieprawdopodobnie wysokie.
    Np na pelnej dziurze jeden pomar wyskakiwal nieslychanie wysoki , wyzszy niz na 5,6 - jakas anomalia , sprawdzalem czy nie ma bledu - nie.
    Okazuje sie ze uklad ostrzacy zajal taka pozycje bliska idealu iz rozdzielczosc byla niesamowita. Problem w tym ze prawdopodobienstwo zajecia takiej pozycji jest b male tzn zdaza sie b. zadko , decyduja byc moze mikrometry.

    Blad ostrzenia wystepuje zawsze i jesli obiektyw nie jest jakis walniety to ma on decydujacy wplyw.

    qrde rozpisalem sie - sorry koncze juz.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Kiedyś też sądziłem że zamieniając 24-105 na 24-70 zyskam "plastykę" i się zawiodłem. Owszem jest różnica, ale niewielka, widoczna tak od 30-50mm w górę. Lepiej do 24-105 dokupić tanie 50/1.4 bo daje znacznie lepszy efekt niż zamiana jednego zooma na drugi.
    No właśnie mam 50/1.4 i to moim zdaniem super szkiełko za tą kasę. Chyba jednak daruję sobię tą zamianę 24-105 na 24-70, bo jak już wielu pisało, w moim przypadku to raczej kaprys .

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    50/1,4 pracuje na 2,8 wysminicie na 1,4 marnie
    Oj toś się rozpisał, w wielu aspektach się zgodzę, w wielu nie, ale powyższemu mówię stanowczo NIE. Mój 50/1.4 na F1.4 spisuje się nadwyraz dobrze, byłem ogromnie zaskoczony bazując na wcześniej przeczytanych opiniach na temat tego szkła, że używalne jest od F2.0 w górę. Z moim 5DmkII działa znakomicie i mogę napisać z całą odpowiedzialnością, że jest ostre od F1.4, żadnego mydła nie ma. Może to ta magia FF.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •