Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Wątek: [50d + 24-70] Problem z ostrością zdjęć...

  1. #11
    Bywalec Awatar Matsunami
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    39
    Posty
    106

    Domyślnie

    Z tym nowym 24-70 to chyba jeszcze nie teraz... natomiast podobno jest już nowe 50/1.4II, ale nie wiadomo jeszcze kiedy będzie w sklepach.
    5D mark III, C.35/1.4L, S.85/1.4, S.14/2.8 // Oly XZ-1

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Panowie, a macie może doświadczenie w pracy 24-70/2.8 z puszką 5DmkII? Bo jak czytam o tym szkle, to tyle opinii, ilu użytkowników . Piszecie, że jest źle we współpracy z cropem, jak jest z FF?
    Od dłuższego czasu rozważam zamianę 24-105 na 24-70, a może tylko dokupienie tego drugiego. Moje 24-105 w pracy 5DmkII sprawdza sie wyśmienicie, jest ostre od F4 i trafia w punkt. Brakuje mi tylko trochę tego światła ale boję się, że umoczę i będę średnio zadowolony z przesiadki dlatego rozważam też posiadanie 2-ch szkieł.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Nie mam FF, ale wiem jedno na pewno, ze to co wypisuje o tym szkle Wyspa Bahama to powazna przesada i ewentualnie prawda tylko o jego egzemplarzu.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  4. #14
    Bywalec Awatar Matsunami
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    39
    Posty
    106

    Domyślnie

    Tak jak pisałem, u mnie w 5DmkII nie ma żadnych problemów ani z AF ani z ostrością. Nawet w ciemnym pokoju i zapalonej lampce, trafia jak należy. Sam zastanawiałem się nad 24-105 z racji niższej ceny, ale jednak zdecydowałem się na 24-70 właśnie ze względu na światło i opinie osób, które zamieniły te szkła.
    5D mark III, C.35/1.4L, S.85/1.4, S.14/2.8 // Oly XZ-1

  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    zalatwiam to tak ze na 24-40 daje minus 10
    na 50-70 - 0.
    Czyli co, przełączasz mikrokalibrację w czasie robienia zdjęć w zależności od ogniskowej?

    Pamiętaj że ostrość może też się różnić w zależności od odległości ostrzenia
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  6. #16
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Czyli co, przełączasz mikrokalibrację w czasie robienia zdjęć w zależności od ogniskowej?

    Pamiętaj że ostrość może też się różnić w zależności od odległości ostrzenia
    tak , przelaczam .
    a tak na prawde to z tego powodu nie uzywam z c50d. nie da sie.
    to nie jest obiektyw pod aps-c - i masz tego dowod w postaci slabego ostrzenia , czyli jakosci szkla butelkowego.

    mam prosty i skuteczny przelicznik porownawczy uzasadniajacy zakup i stosowanie szkla.

    dziele calke z krzywej rozdzielczosci przez cene zakupu.
    wychodzi ze tamron ma 6 * lepszy stosunek jakosci do ceny od tej L-ki ,
    przy wyzszej bezwzglednej rozdzielczosci.

    Nie ma najmniejszego racjonalengo uzasadnienia na stosowanie tej L ki pod aps-c.

    taki sam wynik dostaje obiektywem za 400 zl jesli L.-ka trafi ostrosc wogole.

    przytaczalem pare razy przyklad tutaj - jeszcze sie zachowal :

    pierwsze zdjecie starym 28-105 dzisiaj kosztuje 400 zl
    http://picasaweb.google.at/fotografi...10592203504770
    na prawo drugie ta l-ka na tych samych ogniskowych - roznic nie ma.

    Sorry powtarzam sie , ale i ten problem wciaz powraca.
    Wielu w nadziei za znalezienjiem super szkla pakuje sie w nieporzebny wydatek i przychodzi pozniej rozczarowanie.



    z c5d skutki bledu ostrzenia sa 2 razy mniejsze ( 2 + wiekszy krazek rozproszenia ) .
    obchodze sie z kalibracja na -5 dla calego zakresu ogniskowych.
    jesli musi byc na 100% ostro to niestety rekalibruje dla skrajnych ogniskowych - co q...a robic ???

    Ale jesli jest ostro to obraz z FF to prawdziwa poezja ;-)



    o tym ze ostrosc moze sie roznic w zaleznosci od odleglosci ostrzenia wiedza chyba wszyscy - szczerze mowiac nie ma potrzeby pamietania o tym :-) - to widac w celowniku :-)

  7. #17
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    na prawo drugie ta l-ka na tych samych ogniskowych - roznic nie ma.
    To polecam udać się do okulisty, bo ja widzę różnice nawet bez powiększania fotek.
    5D MK II; 24-70L/2,8; 70-200L/2,8 IS

  8. #18
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pinto Zobacz posta
    To polecam udać się do okulisty, bo ja widzę różnice nawet bez powiększania fotek.
    to ja proponuje uzyc mozgownicy.

    w tej skali bez powiekszenia obraz ulega 10 krotnej redukcji i o jego jakosci nie decyduje szklo a glownie to w jaki sposob zostala dokonany resampling.
    a tutaj zostaje dokonany calkiem dziko.
    sciagnij download i porownaj . zobaczysz jaka ta roznica jest.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    to ja proponuje uzyc mozgownicy.

    w tej skali bez powiekszenia obraz ulega 10 krotnej redukcji i o jego jakosci nie decyduje szklo a glownie to w jaki sposob zostala dokonany resampling.
    a tutaj zostaje dokonany calkiem dziko.
    sciagnij download i porownaj . zobaczysz jaka ta roznica jest.
    ba , co ja pisze - nie 10 krotnej a przynajmniej 20 , 30 krotnej redukcji .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Panowie, a macie może doświadczenie w pracy 24-70/2.8 z puszką 5DmkII? Bo jak czytam o tym szkle, to tyle opinii, ilu użytkowników . Piszecie, że jest źle we współpracy z cropem, jak jest z FF?
    Od dłuższego czasu rozważam zamianę 24-105 na 24-70, a może tylko dokupienie tego drugiego. Moje 24-105 w pracy 5DmkII sprawdza sie wyśmienicie, jest ostre od F4 i trafia w punkt. Brakuje mi tylko trochę tego światła ale boję się, że umoczę i będę średnio zadowolony z przesiadki dlatego rozważam też posiadanie 2-ch szkieł.
    jesli masz 24-105 Z IS dobrze funkcjonujacy to po co wydawac kase na obiektyw mieszczacy sie w tym zakresie ogniskowych ?
    na 2,8 rozdzielczosc tego obiektywu spada. owszem da sie uzyc.
    ale stosujac IS masz przewage 2 do 3 ev o ile obiekt statyczny.

    a jesli jest ciemno to i tak najlepiej wziasc stalke.

    Na FF optycznie 24-70L jest cudowna - wrecz kapitalna , pod warunkiem ze trafia AF . ale watpie czy zobaczysz roznice jakosciowe na lepsze w stosunku do 24-105 , zdaje sie ze nawet formalnie w laboratorium 24-105 wykazuje wyzsza rozdzielczosc nie pamietam teraz.

    W tym obiektywie placisz za jasnosc - tylko rozwiazanie z IS najczesciej choc nie zawsze jest tansze i lepsze.

    uzywam z c5d2 - wlasciwie tylko kiedy musze , staram sie brac cos wygodniejszego a w warunkach skrajnego tropiku , albo w locie na spadochronie nie fotografuje - wytrzymalosc L ki nie jest najczesciej rzeczywiscie potrzebna.
    Ostatnio edytowane przez Wyspa Bahama ; 08-04-2010 o 13:57 Powód: Automerged Doublepost

  9. #19
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Zastanawia mnie tylko czemu nie wyślesz tego obiektywu do kalibracji, to kosztuje z tego co pamiętam 120zł. Chyba warto
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Zastanawia mnie tylko czemu nie wyślesz tego obiektywu do kalibracji, to kosztuje z tego co pamiętam 120zł. Chyba warto
    przeciez dokonuje kalibracji softwarowo.

    zaleznosc bledu AF od ogniskowej jest niekalibrowalna.
    kalibracja mechaniczna obiektywu polega na koniecznym obrocie silnika w prawo / lewo .

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •