Sorki, miało być rozpiętość tonalna
A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.ROZPIĘTOŚĆ TONALNA
Opublikowane przez: waldo , Dnia: Jan-20-2004
Rozpiętość tonalna jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny. Aparat fotograficzny ma niestety ograniczone możliwości rejestrowania scen o dużej rozpiętości tonalnej i zanim naciśniemy spust migawki, należy się zastanowić, czy wszystkie obszary sceny zostaną prawidłowo zarejestrowane. Elementy światłoczułe CCD/CMOS, posiadają większe możliwości rejestracji obszarów niedoświetlonych niż prześwietlonych. Poza tym, bardzo jasne powierzchnie, bez widocznych szczegółów, powodują utratę czytelności takiej fotografii i mogą wprowadzać chaos. Tak więc, najlepiej jest dokonywać pomiaru ekspozycji, na podstawie najjaśniejszych miejsc sceny. Dokładnego pomiaru rozpiętości tonalnej możemy dokonać, przy pomocy światłomierza z punktowym pomiarem światła, lub światłomierza naszego aparatu ustawionego w trybie spot (o ile aparat posiada taki tryb pracy). Dokonując pomiaru w miejscu najjaśniejszym i najciemniejszym, możemy określić, czy cała scena zostanie prawidłowo zarejestrowana. Jeżeli rozpiętość jest zbyt duża, to należy spróbować zmniejszyć rozpiętość przy pomocy różnych, dostępnych środków. Klasycznym przykładem zbyt dużej rozpiętości tonalnej, jest fotografia krajobrazu, gdzie niebo jest bardzo jasnym obszarem, a ziemia zbyt ciemnym. Ustawiając poziom ekspozycji na podstawie nieba, otrzymamy mocno niedoświetloną ziemię, ustawiając ekspozycję na bazie ziemi, otrzymamy prześwietlone niebo. Uśredniając ekspozycję, otrzymamy niedoświetloną ziemię i prześwietlone niebo. Najlepszym wyjściem jest zastosowanie filtru polaryzacyjnego lub połówkowego neutralnie szarego bądź niebieskiego. Filtry takie spowodują zmniejszenie kontrastu i poprawną ekspozycję dla całej sceny. Możemy również poczekać na zmianę światła (poranne, popołudniowe, ...), która spowoduje zmniejszenie rozpiętości tonalnej. Wprowadzenie dodatkowego oświetlenia lub korekta światła zastanego (blendy, ekrany rozpraszające, zasłony) także poprawia światło na naszej scenie.
Trochę w necie było o tym, porównania rozpiętości tonalnej i szumów tyczyły 500d i 50d.
No cóż, masz lepsze widać dane.
Co do ciężaru, przyznaję rację, rzeczywiście xxD jest statystycznie cięższy od xxxD. Jak działa na żonę, nie wiem.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx
Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 21-03-2010 o 22:31 Powód: Automerged Doublepost
Entuzjastyczny Neofita
Co do rozpietosci tonalnej to wiem o co chodzi
Z tymi szumami na wysokich ISO chyba przesadzasz, przynajmniej ja w porownaniu ISO 1600 450D vs 50D nei widze wiekszych roznic (testowalem sam z kumplem).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Szum ma torszke nie co inny wyglad, ale ani on ani ja nie bylismy w stanie stwierdzic, ktory jest gorszy, a ktory lepszy
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Nie wnikam, w kazdym badz razie ogolnie przyjete jest rozpietosc tonalna.
Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 22:50 Powód: Automerged Doublepost
7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|
Nad tym co robi lepsze zdjęcia, nie warto dyskutować - różnice są dramatycznie małe i nie do końca wiadomo, na korzyść którego modelu.
Istotne różnice między 50d a 500d (550d) to wg mnie:
1. Autofocus - tu przewaga 50d jest wyraźna
2. Wizjer - j.w.
To co powyżej predestynuje 50d do zastosowań pro. I właściwie koniec tematu, aczkolwiek bajki do snu możemy sobie poopowiadać
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Przeczytaj temat wątku.
Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 21-03-2010 o 22:53 Powód: Automerged Doublepost
Entuzjastyczny Neofita
Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 22:56 Powód: Automerged Doublepost
7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|
[QUOTE=MariuszJ
Przeczytaj temat wątku.[/QUOTE]
A ty przeczytaj posty człowieku, zostałem zapytany o to jakie różnice jakości zobaczyłem względem 350-ki to odpowiedziałem, nie troluj proszę, za dużo lat masz na to![]()