Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Wątek: eos 550 czy eos 50d

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Ja wybrałem 50D zamiast 7D właśnie ze względu na o wiele lepszą rozdzielczość tonalną, na obecną generację matryc 18MP to o wiele za dużo, przez 5 lat używałem 350-ki. Skok jakościowy naprawdę duży, a jak spojrzysz w wizjer to już zapomnisz o serii xxxD.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Ja wybrałem 50D zamiast 7D właśnie ze względu na o wiele lepszą rozdzielczość tonalną, na obecną generację matryc 18MP to o wiele za dużo, przez 5 lat używałem 350-ki. Skok jakościowy naprawdę duży, a jak spojrzysz w wizjer to już zapomnisz o serii xxxD.
    A co to takiego rozdzielczość tonalna? Po drugie skok jakości czego?
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    A co to takiego rozdzielczość tonalna? Po drugie skok jakości czego?
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna
    ROZPIĘTOŚĆ TONALNA
    Opublikowane przez: waldo , Dnia: Jan-20-2004



    Rozpiętość tonalna jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny. Aparat fotograficzny ma niestety ograniczone możliwości rejestrowania scen o dużej rozpiętości tonalnej i zanim naciśniemy spust migawki, należy się zastanowić, czy wszystkie obszary sceny zostaną prawidłowo zarejestrowane. Elementy światłoczułe CCD/CMOS, posiadają większe możliwości rejestracji obszarów niedoświetlonych niż prześwietlonych. Poza tym, bardzo jasne powierzchnie, bez widocznych szczegółów, powodują utratę czytelności takiej fotografii i mogą wprowadzać chaos. Tak więc, najlepiej jest dokonywać pomiaru ekspozycji, na podstawie najjaśniejszych miejsc sceny. Dokładnego pomiaru rozpiętości tonalnej możemy dokonać, przy pomocy światłomierza z punktowym pomiarem światła, lub światłomierza naszego aparatu ustawionego w trybie spot (o ile aparat posiada taki tryb pracy). Dokonując pomiaru w miejscu najjaśniejszym i najciemniejszym, możemy określić, czy cała scena zostanie prawidłowo zarejestrowana. Jeżeli rozpiętość jest zbyt duża, to należy spróbować zmniejszyć rozpiętość przy pomocy różnych, dostępnych środków. Klasycznym przykładem zbyt dużej rozpiętości tonalnej, jest fotografia krajobrazu, gdzie niebo jest bardzo jasnym obszarem, a ziemia zbyt ciemnym. Ustawiając poziom ekspozycji na podstawie nieba, otrzymamy mocno niedoświetloną ziemię, ustawiając ekspozycję na bazie ziemi, otrzymamy prześwietlone niebo. Uśredniając ekspozycję, otrzymamy niedoświetloną ziemię i prześwietlone niebo. Najlepszym wyjściem jest zastosowanie filtru polaryzacyjnego lub połówkowego neutralnie szarego bądź niebieskiego. Filtry takie spowodują zmniejszenie kontrastu i poprawną ekspozycję dla całej sceny. Możemy również poczekać na zmianę światła (poranne, popołudniowe, ...), która spowoduje zmniejszenie rozpiętości tonalnej. Wprowadzenie dodatkowego oświetlenia lub korekta światła zastanego (blendy, ekrany rozpraszające, zasłony) także poprawia światło na naszej scenie.
    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna


    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.
    Trochę w necie było o tym, porównania rozpiętości tonalnej i szumów tyczyły 500d i 50d.

    No cóż, masz lepsze widać dane.

    Co do ciężaru, przyznaję rację, rzeczywiście xxD jest statystycznie cięższy od xxxD. Jak działa na żonę, nie wiem.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 21-03-2010 o 22:31 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Trochę w necie było o tym, porównania rozpiętości tonalnej i szumów tyczyły 500d i 50d.

    No cóż, masz lepsze widać dane.
    Ani przez moment nie porównywałem 500D i 50D, jak napisałem wcześniej porównywałem do mojej 350D i 7D.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna


    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.
    Co do rozpietosci tonalnej to wiem o co chodzi

    Z tymi szumami na wysokich ISO chyba przesadzasz, przynajmniej ja w porownaniu ISO 1600 450D vs 50D nei widze wiekszych roznic (testowalem sam z kumplem).
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Szum ma torszke nie co inny wyglad, ale ani on ani ja nie bylismy w stanie stwierdzic, ktory jest gorszy, a ktory lepszy
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    rozdzielczosc tonalna jest terminem prawidlowym - to dynamika wyjscia.
    Nie wnikam, w kazdym badz razie ogolnie przyjete jest rozpietosc tonalna.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 22:50 Powód: Automerged Doublepost
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Nad tym co robi lepsze zdjęcia, nie warto dyskutować - różnice są dramatycznie małe i nie do końca wiadomo, na korzyść którego modelu.

    Istotne różnice między 50d a 500d (550d) to wg mnie:

    1. Autofocus - tu przewaga 50d jest wyraźna
    2. Wizjer - j.w.

    To co powyżej predestynuje 50d do zastosowań pro. I właściwie koniec tematu, aczkolwiek bajki do snu możemy sobie poopowiadać
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Ani przez moment nie porównywałem 500D i 50D, jak napisałem wcześniej porównywałem do mojej 350D i 7D.
    Przeczytaj temat wątku.
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 21-03-2010 o 22:53 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Nad tym co robi lepsze zdjęcia, nie warto dyskutować - różnice są dramatycznie małe i nie do końca wiadomo, na korzyść którego modelu.

    Istotne różnice między 50d a 500d (550d) to wg mnie:

    1. Autofocus - tu przewaga 50d jest wyraźna
    2. Wizjer - j.w.

    To co powyżej predestynuje 50d do zastosowań pro. I właściwie koniec tematu, aczkolwiek bajki do snu możemy sobie poopowiadać
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    Przeczytaj temat wątku.
    Zapomniales o szybkostrzelnosci i mikroregulacji, a w zastosowaniach pro ergonomia tez wazna.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Ale ja porównuje do swojej 350-ki i tu jest różnica, poza tym jest jeszcze ISO np 1000 czy 1250, które dają mniejsze zdecydowanie szumy niż 1600
    Pelna zgoda.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 22:56 Powód: Automerged Doublepost
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Zapomniales o szybkostrzelnosci i mikroregulacji, a w zastosowaniach pro ergonomia tez wazna.
    Zapomniałem, fakt. Ale to chyba już koniec wyliczanki.
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #10

    Domyślnie

    [QUOTE=MariuszJ

    Przeczytaj temat wątku.[/QUOTE]

    A ty przeczytaj posty człowieku, zostałem zapytany o to jakie różnice jakości zobaczyłem względem 350-ki to odpowiedziałem, nie troluj proszę, za dużo lat masz na to

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •