Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Wątek: eos 550 czy eos 50d

  1. #1

    Domyślnie eos 550 czy eos 50d

    Witam

    moja torba:

    eos 400d
    sigma 15-30 3,5-4,5
    sigma 24-60 2,8
    canon 50 1,4
    canon 70-200 4,0 L

    metz 54 mk3
    .
    .
    .

    mój eosik juz ledwo zipie i nie wiadomo kiedy w końcu odmówi posłuszeństwa i stanie.
    Rozglądam sie za nowym body i mam dylemat
    50 czy 550

    Fotografuje głównie śluby i w studio do tej pory 400 mi wystarczała chociaż akceptowalne iso 400 już mi zaczęło działać na nerwy

    Czytam i czytam i nie mogę się zdecydować pomiędzy tymi aparatami
    Z tego co wyczytałem to 50tka nie jest taka rewelacyjna jeśli chodzi o robione zdjęcia jej główny plus to to jak się te zdjęcia robi po prostu jest wygodniejsza.
    550 pomijajac pare pikseli wiecej powinien robic ladniejsze zdjęcia

    UŻYWAM TYLKO RAW-ów
    kart ci u mnie dostatek wiec 18MP rawy mnie nie przestraszą

    Co radzicie..?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Naprawdę dziwie się temu pytaniu tak świadomemu focącemu (wynika z Twojego opisu, że m.in robisz śluby) jak Ty. Doprawdy nie wiesz czego ci potrzeba? Ja mam 450-tkę ponad rok i wiem, że potrzebuję przede wszystkim lepszego AFa. A w ślubach to zdaję się być równie ważne. Co do jakości obrazka to chyba nie wierzysz w to, że 550-tka da ci sporo lepszy obrazek od 50-tki. Klasa APS-C nie charakteryzuje się przepaścią jakościową pomiędzy poszczególnymi puszkami.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Chcesz wyższego używalnego ISO to kup FF. A tak na marginesie to mam wrażenie, że przesadzasz z tym iso 400, moim zdaniem ISO 1600 dobrze naświetlone da akceptowalne rezultaty, oczywiście nie w odbitce 20x30.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 20:37 Powód: Automerged Doublepost
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  3. #3

    Domyślnie

    Ja wybrałem 50D zamiast 7D właśnie ze względu na o wiele lepszą rozdzielczość tonalną, na obecną generację matryc 18MP to o wiele za dużo, przez 5 lat używałem 350-ki. Skok jakościowy naprawdę duży, a jak spojrzysz w wizjer to już zapomnisz o serii xxxD.

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    69

    Domyślnie

    Bierz 50d. Odradzam serię xxxd. Ergonomia i AF są o wiele lepsze w 50d.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Ja wybrałem 50D zamiast 7D właśnie ze względu na o wiele lepszą rozdzielczość tonalną, na obecną generację matryc 18MP to o wiele za dużo, przez 5 lat używałem 350-ki. Skok jakościowy naprawdę duży, a jak spojrzysz w wizjer to już zapomnisz o serii xxxD.
    A co to takiego rozdzielczość tonalna? Po drugie skok jakości czego?
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    A co to takiego rozdzielczość tonalna? Po drugie skok jakości czego?
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna
    ROZPIĘTOŚĆ TONALNA
    Opublikowane przez: waldo , Dnia: Jan-20-2004



    Rozpiętość tonalna jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny. Aparat fotograficzny ma niestety ograniczone możliwości rejestrowania scen o dużej rozpiętości tonalnej i zanim naciśniemy spust migawki, należy się zastanowić, czy wszystkie obszary sceny zostaną prawidłowo zarejestrowane. Elementy światłoczułe CCD/CMOS, posiadają większe możliwości rejestracji obszarów niedoświetlonych niż prześwietlonych. Poza tym, bardzo jasne powierzchnie, bez widocznych szczegółów, powodują utratę czytelności takiej fotografii i mogą wprowadzać chaos. Tak więc, najlepiej jest dokonywać pomiaru ekspozycji, na podstawie najjaśniejszych miejsc sceny. Dokładnego pomiaru rozpiętości tonalnej możemy dokonać, przy pomocy światłomierza z punktowym pomiarem światła, lub światłomierza naszego aparatu ustawionego w trybie spot (o ile aparat posiada taki tryb pracy). Dokonując pomiaru w miejscu najjaśniejszym i najciemniejszym, możemy określić, czy cała scena zostanie prawidłowo zarejestrowana. Jeżeli rozpiętość jest zbyt duża, to należy spróbować zmniejszyć rozpiętość przy pomocy różnych, dostępnych środków. Klasycznym przykładem zbyt dużej rozpiętości tonalnej, jest fotografia krajobrazu, gdzie niebo jest bardzo jasnym obszarem, a ziemia zbyt ciemnym. Ustawiając poziom ekspozycji na podstawie nieba, otrzymamy mocno niedoświetloną ziemię, ustawiając ekspozycję na bazie ziemi, otrzymamy prześwietlone niebo. Uśredniając ekspozycję, otrzymamy niedoświetloną ziemię i prześwietlone niebo. Najlepszym wyjściem jest zastosowanie filtru polaryzacyjnego lub połówkowego neutralnie szarego bądź niebieskiego. Filtry takie spowodują zmniejszenie kontrastu i poprawną ekspozycję dla całej sceny. Możemy również poczekać na zmianę światła (poranne, popołudniowe, ...), która spowoduje zmniejszenie rozpiętości tonalnej. Wprowadzenie dodatkowego oświetlenia lub korekta światła zastanego (blendy, ekrany rozpraszające, zasłony) także poprawia światło na naszej scenie.
    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna


    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.
    Trochę w necie było o tym, porównania rozpiętości tonalnej i szumów tyczyły 500d i 50d.

    No cóż, masz lepsze widać dane.

    Co do ciężaru, przyznaję rację, rzeczywiście xxD jest statystycznie cięższy od xxxD. Jak działa na żonę, nie wiem.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 21-03-2010 o 22:31 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    A co to takiego rozdzielczość tonalna? Po drugie skok jakości czego?
    rozdzielczosc tonalna jest terminem prawidlowym - to dynamika wyjscia.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    Sorki, miało być rozpiętość tonalna


    A skok jakości zarówno obsługi jak i zdjęć. Bardzo użyteczne wysokie ISO (b. małe szumy), ponadto o wiele więcej czułości pośrednich niż w serii xxxD ISO: 100, 125,160,200,250,320,400,500 itd. Naprawdę o zaletach serii dwucyfrowej można bez końca, na minus dla niektórych to dosyć ciężkie bydle, ale przynajmniej żona mi nie podbiera.
    Co do rozpietosci tonalnej to wiem o co chodzi

    Z tymi szumami na wysokich ISO chyba przesadzasz, przynajmniej ja w porownaniu ISO 1600 450D vs 50D nei widze wiekszych roznic (testowalem sam z kumplem).
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Szum ma torszke nie co inny wyglad, ale ani on ani ja nie bylismy w stanie stwierdzic, ktory jest gorszy, a ktory lepszy
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    rozdzielczosc tonalna jest terminem prawidlowym - to dynamika wyjscia.
    Nie wnikam, w kazdym badz razie ogolnie przyjete jest rozpietosc tonalna.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 21-03-2010 o 22:50 Powód: Automerged Doublepost
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Trochę w necie było o tym, porównania rozpiętości tonalnej i szumów tyczyły 500d i 50d.

    No cóż, masz lepsze widać dane.
    Ani przez moment nie porównywałem 500D i 50D, jak napisałem wcześniej porównywałem do mojej 350D i 7D.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •