Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: Płynność filmu w trybie 24 klatek/sek.

  1. #21
    Dopiero zaczyna Awatar JAZ
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    66
    Posty
    36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karakan Zobacz posta
    Przypuszczalem ze wiem, ale jesli tyle osob tak zachwala te 24 to zaczelem miec watpliwosci czy tez moze faktycznie jest w tym cos magicznego. Jak widac nie ma - 30p jest pod kazdym wzgledem lepsze od 24p, tylko nie jest "kompatybilne" z kinem. .
    24p jest głównie przeznaczony do odtwarzania filmów zgranych z taśmy filmowej. Czyni proces konwersji tańszym. Kopiujesz 1:1, obrabiasz i nie musisz przerabiać z 24 na 30 klatek, co kosztuje i pogarsza jakość obrazu. Klient płaci raz w telewizorze, DVD, BR lub jeszcze w kamerze. To też ukłon w stronę archiwów domowych, możesz z taśmy tanim kosztem przenieść na ekran telewizyjny, bez efektów jak z kina niemego.

    A że pewna grupa lubi nostalgię i nagrywanie w 24p – to pewnie niewiele kosztuje w implementacji. PAL 25p jest bardzo blisko.


    A co do migawek w projektorach kinowych, to pewnie wiecie że dzwoni, ale nie wiecie w którym kościele. Tu się buntuje moja dusza inżyniera mechanika precyzyjnego. Może to sprawa języka?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez dvcam Zobacz posta
    Różnica między 24 a 25 klatkami na sekundę ma związek również z naszą percepcją. Pokolenie wychowane na "kinie" nie będzie miało trudności ze zrozumieniem o czym mówię.
    Ale wszyscy inni będą mieli problem.
    A róznice wynikaję z przyjętych standardów.
    Pierwszy byl filmowy 24 klatki.
    Później był telewizyjny związany z częstotliwością w sieci energetycznej w Stanach 60 Hz, a w Europie 50Hz.

    A percepcja nasza to brzmi dumnie.
    Ostatnio edytowane przez JAZ ; 18-03-2010 o 16:44 Powód: Automerged Doublepost

  2. #22
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    16

    Domyślnie

    @JAZ proszę bo zaraz wejdziemy w temat przeplotu a to już nie jest fajne

    Percepcja również zależy od kultury medialnej w jakiej wyrastaliśmy. Jedni (w tym ja) wolą 24p a inni 25 czy nawet 30. Każdy niech ma co mu bardziej odpowiada

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JAZ Zobacz posta
    Ale ty herezje opowiadasz o migawkach kinowych.
    To pewnie i taśma filmowa jest dwa-trzy razy dłuższa.
    Księgowy się we mnie buntuje na te głupoty.
    Cytat Zamieszczone przez JAZ Zobacz posta
    A co do migawek w projektorach kinowych, to pewnie wiecie że dzwoni, ale nie wiecie w którym kościele. Tu się buntuje moja dusza inżyniera mechanika precyzyjnego. Może to sprawa języka?
    Skoro Ci mój język nie odpowiada, to tu masz to w innym języku:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter

    porównaj sobie te dwa cytaty:
    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    nie szarpią, bo w projektorze kinowym jest migawka o cyklu dwu- lub trzykrotnie szybszym w wyniku czego każda klatka wyświetlana jest na ekranie odpowiednio dwa lub trzy razy, przez co obraz pojawia się na ekranie 48 (lub 72) razy na sekundę i nasze oko przy tych szybkościach nie rejestruje już nieciągłości.
    Cytat Zamieszczone przez Wikipedia
    Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz) or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as to reduce the perception of screen flickering.
    i nie buntuj się tak, tylko jeśli potrafisz - wyjaśnij/przetłumacz to lepiej.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luc_october Zobacz posta
    w amatorskim kręceniu z ręki 24p może nawet przeszkadzać, ale gdy ktoś poważniej podchodzi do tematu, czyli teledysk/film/reklamówka 24 ułatwia życie.
    Kinowe hity też kręcą w 24p i jakoś nie szarpią na dużym ekranie.
    Hmmm... a co to za teledyski i reklamówki co są puszczane w kinach? Cokolwiek co ma być puszczane w TV w Europie powinno być nagrywane w 25p albo 50i.

    24p ma sens tylko i wyłącznie do kin. Ktoś pytał dlaczego w kinie nie widać juddera... oczywiście że widać. Trzeba tylko wiedzieć na co patrzyć. Czytałem ostatnio wywiad z Cameronem - pisał jak bardzo go wkurza że te 24 klatki są nie do przeskoczenia i jak bardzo degraduje to obraz. Wg niego znacznie lepiej wizualnie wypada 2K w 48p niż 4K w 24p i z Avatarem 2 będzie czekał aż będzie mógł go nagrać i wyświetlać w 48p

    PS: Ciekaw jestem ilu z Was nagrywających w 24p ma w ogóle odpowiedni sprzęt, który by potrafił odtworzyć 24p bez teringu/juddera... a potem się dziwić że ludziom się obraz rwie
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  5. #25
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JAZ Zobacz posta
    30 to masz w NTSC w stanach. W Europie jest 25 PAL i niewielka różnica.
    Filmy kręcone na taśmie filmowej mają szybkość 24 klatki.
    Otwarzając je w 30 kl. przyśpieszasz film o 25% i masz komedię slapstikową.
    Chyba padnę ze śmiechu To film w NTSC trwa o 25% czasu mniej niż w kinie? Nie słyszałeś o czymś takim jak konwersja z 24 na 30 kl/s?

    Cytat Zamieszczone przez JAZ Zobacz posta
    nie szarpią, bo w projektorze kinowym jest migawka o cyklu dwu- lub trzykrotnie szybszym w wyniku czego każda klatka wyświetlana jest na ekranie odpowiednio dwa lub trzy razy, przez co obraz pojawia się na ekranie 48 (lub 72) razy na sekundę i nasze oko przy tych szybkościach nie rejestruje już nieciągłości.
    Ten zabieg niweluje szarpanie, jednak nie eliminuje go całkowicie. Większość osób nie widzi szarpania w kinie, ale większość to nadal nie wszyscy. Jak dla mnie 24kl/s to stanowczo za mało. Oglądając film w kinie bez trudności zauważam przeskoki.

    Jakiś czas temu oglądałem na plaźmie hd materiał nakręcony w 59,94 kl/s (progressive) i mimo, że miał rozdzielczość jedynie 1280x720, to rzucał na kolana wszystko, co wcześniej oglądałem na ekranie telewizora. Płynność ruchów była wprost niesamowita, postacie wyglądały jak żywe. Gdyby coś takiego wyświetlali w kinach...

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez quail Zobacz posta
    Chyba padnę ze śmiechu To film w NTSC trwa o 25% czasu mniej niż w kinie? Nie słyszałeś o czymś takim jak konwersja z 24 na 30 kl/s?
    Tak, film w NTSC trwa krócej niż w PAL. Zanim padniesz, to przeczytaj np. ten artykuł http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/...e.asp?wi=22476.
    Istnieje równiez konwersja nie zmieniająca czasu wyswietlania, ale polega ona na dodawaniu lub odejmowaniu pólklatek, tudzież zmianie długości czasu ich wyswietlania. Ale temat jest na tyle szeroki, że jesli chciałbyś go bardziej zgłebić polecam szukanie w sieci.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  7. #27
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    Tak, film w NTSC trwa krócej niż w PAL. Zanim padniesz, to przeczytaj np. ten artykuł http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/...e.asp?wi=22476.
    Istnieje równiez konwersja nie zmieniająca czasu wyswietlania, ale polega ona na dodawaniu lub odejmowaniu pólklatek, tudzież zmianie długości czasu ich wyswietlania. Ale temat jest na tyle szeroki, że jesli chciałbyś go bardziej zgłebić polecam szukanie w sieci.
    No właśnie dużo o tym czytałem i nie tylko w sieci, ale też w książkach.
    To o czym wspominasz, z przyspieszaniem, realizuje się ale dla konwersji 24->25 fps lub odwrotnie. Uzyskuje się wtedy 4% przyspieszenie, co jest niezauważalne. Dla ścieżki dźwięku należy jednak obniżyć pitch.
    W wątku mówimy o przypadku 24>30 fps. Przy konwersji z 24 do 30fps stosuje się wstawianie dodatkowych klatek (3:2 pulldown), a nie przyspieszenie.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •