Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Wątek: Pytanie do użytkowników 5D II (o szkła)

  1. #21

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
    Szuler – bardzo dziękuję za propozycję – niestety mieszkam koło warszawy
    Radioel – dokładnie w to samo chciałbym celować, ale jak pisałem na razie muszę robić to skokowo i wiem że manipulowanie szkłami czasami powodują ich niezmienianie …
    Maminka – potwierdzasz moje wewnętrzne obawy
    a MC_ i JOSIF - odnowiłeś moje poprzednie wahania
    Maxpawel – mój dylemat polega również na tym że mam wybór między bardzo dobrym zmiennoogniskowym a stałkami z niższej półki (bo chyba tak je trzeba klasyfikować) …

    Dziękuję wszystkim jeszcze raz … wewnętrznie nadal jestem bliżej 24-70 ale stałki też kuszą …
    Jak dokonam ostatecznego wyboru to napisz co, jak i dlaczego tak

    Pozdrawiam

  2. #22
    Bywalec Awatar Matsunami
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    39
    Posty
    106

    Domyślnie

    Dzisiaj właśnie zakupiłem 5D mkII i 24-70/2.8L. Miałem podobne dylematy jak Ty. I owszem planuje kupić stałki, ale te najlepsze, a jak wiadomo do tego trzeba sporo kasy.

  3. #23
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    380

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HubertG Zobacz posta
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
    Szuler – bardzo dziękuję za propozycję – niestety mieszkam koło warszawy
    Radioel – dokładnie w to samo chciałbym celować, ale jak pisałem na razie muszę robić to skokowo i wiem że manipulowanie szkłami czasami powodują ich niezmienianie …
    Maminka – potwierdzasz moje wewnętrzne obawy
    a MC_ i JOSIF - odnowiłeś moje poprzednie wahania
    Maxpawel – mój dylemat polega również na tym że mam wybór między bardzo dobrym zmiennoogniskowym a stałkami z niższej półki (bo chyba tak je trzeba klasyfikować) …

    Dziękuję wszystkim jeszcze raz … wewnętrznie nadal jestem bliżej 24-70 ale stałki też kuszą …
    Jak dokonam ostatecznego wyboru to napisz co, jak i dlaczego tak

    Pozdrawiam
    mój boże
    jaki kulturalny człowiek

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar pank
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    1 502

    Domyślnie

    Spokospoko, dopiero 2 posty, jeszcze się wyrobi. HubertG cały czas nie napisałeś co chcesz fotografować. Może weź 24-105 i 50/1.4? Będziesz miał bardzo dobry uniwersalny zum i bardzo dobrą uniwersalną stałkę.
    Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący

  5. #25

    Domyślnie

    Witam

    Pozwolę się podłączyć pod temat (niechce zakładać osobnego topiku).
    Pytanko czy lepiej kupić szkiełko 85l f1.2 pod 40d który posiadam,czy może kupić 5dm2 pod szkiełko 85mm f1.8 które tagże posiadam.
    Co byście wybrali FF z starym dobrym szkiełkiem czy 85l z 40d starym dobrym body zastosowanie śluby-portret-studio.

    Pozdr.
    Zatrzymaj obraz,zatrzymaj czas,otwórz migawke aż bedzie bach

  6. #26
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    380

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BLEKIHETMAN Zobacz posta
    Witam

    Pozwolę się podłączyć pod temat (niechce zakładać osobnego topiku).
    Pytanko czy lepiej kupić szkiełko 85l f1.2 pod 40d który posiadam,czy może kupić 5dm2 pod szkiełko 85mm f1.8 które tagże posiadam.
    Co byście wybrali FF z starym dobrym szkiełkiem czy 85l z 40d starym dobrym body zastosowanie śluby-portret-studio.

    Pozdr.
    Jeśli masz takie wątpliwości, to właściwie nie ma znaczenia co kupisz : )

    A tak na serio to poparz na zdjęcia z FF i z cropa. Tam znajdziesz odpowiedź.

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    skoro nie wiesz czego potrzebujesz to kup szkło uniwersalne. oszczędzi Ci to kłopotów ze zmianą szkieł, a po czasie sam będziesz widział czy Ci ta ogniskowa i światło pasują. jeżeli nie to Ty najlepiej będziesz wtedy wiedział czego potrzebujesz.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  8. #28
    Coś już napisał Awatar overseer
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Dublin, Irlandia
    Wiek
    42
    Posty
    97

    Domyślnie

    HubertG ja mam 24-70 i 70-200 do tego kupie w kwietniu 16-35 (wszystko f2,8) i do szczęścia mi nic nie będzie brakowało. 3 fajne zómy i mniej kłopotu, czasami nie można podejść tam gdzie sięgnie zóm Stałki jak najbardziej ale ja nie preferuje. Nie jestem aż takim "perfekcjonistą" za których niektórzy ludzie się uważają (nie piję do nikogo z CB).
    Kiedyś robiło się na kliszakach z tanimi (wtedy drogimi) szkłami i wszystko grało i huczało Pozdrawiam wszystkich.
    Canon 40D+grip, Canon 24-70 f/2.8 L, Canon 70-200 f/2.8 L IS, Canon 100mm f/2,8 L IS Macro, Falcon 8mm Fish-eye, Canon 580EXII, Manfrotto 055XPROB + głowica 488RC2 + Tamrac Expedition 6

  9. #29
    Początki nałogu Awatar Troyan
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    317

    Domyślnie

    Ja mam 5dMkII i dwa obiektywy: 28 i 85. Kupiłem je z powodu światła właśnie. Fotografuję sporo koncertów i przepaść między 2,8 a 1,8 jest w tym przypadku ogromna np 1/80s na f/1,8 lub 1/20s na f/2.8 przy f/1,8 zrobisz z ręki na 85mm, przy f/2,8 musisz już podbijać iso poza tym jeśli ludzie się szybko ruszają to mamy kolejny kopot. Także uwagi użytkowników o ironicznym perfekcjioniźmie stałkowiczów są nie na miejscu.

    28+85 ważą chyba razem mniej niż 24-70, są mniejsze i z powodzeniem mieszczą się w kieszeni. Zmiana nie nastręcza kłopotów

    Na koniec: jeśli trafisz na wesele gdzie zabawa będzie miała miejsce w burej i ciemnej karczmie to będziesz sobie pluć w brodę, że trzeba doświetlać lampą (no chyba że lubisz ale nic nie napisałeś że chcesz kupić).
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

  10. #30
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Stałka to nie jest sprawa światła. jasność większa niż w zoomach to jedynie pewien bonus. Chodzi o to, że zoomy to obiektywy kompromisu, w których konstruktorzy muszą lawirować pomiędzy możliwościami a koniecznościami często nie do pogodzenia. Stałka to mniejsze aberracje chromatyczne, to praktycznie niewystępująca dystorsja, znacznie mniejsze winietowanie, dająca się zaakceptować koma. Stałki to z reguły mniej soczewek a to mniejsze prawdopodobieństwo błędów wykonania jak chociażby astygmatyzm.
    przed wielu laty pomiedzy stalkami a zoomami byla przepasc w jakosci odwzorowania. Zoomy byly wygodne , za to mydlily.

    Postep w budowie obiektywow jednak widac , choc nie jest on tak szybki jak w rowoju matryc - roznice pomiedzy dobrym zoomem a stalka nie sa tak dramatycznie duze. Do tego w matrycach umieszczony jest filtr AA zaburzajacy rozdzielczosc obrazu z obiektywu - a to dlatego ze rozdzileczosc matryc jest wciaz za niska. I to zaburzenie rozdzielczosci powoduje iz zacieraja sie roznice pomiedzy obrazem ze stalki o dobrego zooma.

    O ile zoom jest dobrze skorygowany nie uszkodzony to w wiekszosci wypadkow praktycznie dorownuje stalkom. W starszych stalkach pod analog nikt sie telecentrycznoscia nie przejmowal , zoomy pod cyfre musza byc telecentryczne
    na formacie FF 24-70 L od przyslony 3,5 przy 70mm w gore osiaga wyzsza rozdzielczosc od stalki 50/1,4 - z pierwszej serii produkcyjnej ( o ile mi wiadomo nie przekonstrowano tego obietywu z czasem ) .
    dla ogniskowej 50 mm obydwa obiektywy rysuja tak samo - roznice to granice bledu pomiarowego.

    na 2,8 jest stalka 50 /1,4 nieznacznie bardziej rozdzielcza.

    w praktyce roznice jakosciowe pomiedzy stalkami o dobrym i dobrze dobranym do formatu zoomem sa minimalne.

    Jasnosc - zgoda jesli trzeba sily swiatla to stalki sa jasniejsze , ale czesto bez IS.
    A to z kolei da sie skompensowac is-em.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •