Pokaż wyniki od 1 do 10 z 182

Wątek: Szara karta

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar pazurek
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Dla mnie EOT.
    A dlaczego? Wrzuciles watek do "Testy sprzetu" to pochwal sie moze efektami, sam jestem ciekaw jak duza moze byc roznica przy AWB i na szarej karcie. Moze bys wrzucil RAW-a, tak zeby kazdy mogl sobie sam sprobowac ustalic balans?

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    perpla pisze ze konwersja WB nie jest bezstratna
    Szczerze mowiac jestem tym bardzo zaskoczony, o ile rozumiem utrate danych przy zmianie WB w JPEG (ktory ma jakis tam balans ustalony) to nie wiem dlaczego przy wolaniu RAW-a mialbym cos tracic (oczywiscie nie liczac oczywistej utraty danych przez konwersje do 8-bit na skladowa koloru i kompresje).

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Ok zapodam RAW'y jak będę w domu.
    Zrobię coś na dworze i w domu przy sztucznym świetle i każdy się sam pobawi.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Sorry, naprawdę ostatni raz daję link z tymi co dla nich home made plexi be:

    http://www.outbackphoto.com/workflow/wf_76/essay.html
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #4
    Początki nałogu Awatar perlpa
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Kowary (dolnośląskie)
    Wiek
    51
    Posty
    350

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pazurek
    ... o ile rozumiem utrate danych przy zmianie WB w JPEG (ktory ma jakis tam balans ustalony) to nie wiem dlaczego przy wolaniu RAW-a mialbym cos tracic (oczywiscie nie liczac oczywistej utraty danych przez konwersje do 8-bit na skladowa koloru i kompresje).
    Nie mówieę tu o kompresji do 8bitów.
    Weźmy taki przykład: mamy scenę gdzie poprawnie został ustawiony balans bieli i wszystkie trzy składowe koloru rozkłądają się na histogramie w całym zakresie rejestracji matrycy od czernego do przepalenia świateł. W tej sytuacji mamy najlepsza jakość zdjęcia. Jesli ta sama scena będzie sfotografowana przy błędnym WB to składowe widma porozjerzdają się a co za tym idzie zostaną poobcinane na końcach zakresów (w cieniach i światłach). Tak więc balans bieli oczywiście uda nam się ustawić w post-procesingu ale nie będzie to już operacja bezstratna.
    mam nadzieję że klarownie to przestawiłem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •