Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 182

Wątek: Szara karta

  1. #121
    Pełne uzależnienie Awatar enter
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    wioskawawa
    Posty
    1 201

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    ...albo "szara karta" z PSa - Nowy Plik w grayscale, FillBucket - ustaw background na white, kolor narzedzia na czarny i opacity na 82 i... fill. Potem trzeba druknąć.
    ...Gdziś na stronie http://www.fotohobby.net.pl/ było na ten temat więcej.

    Janusz
    ...
    w polskim PS utworzyłem nowy plik - odcienie szarości - tło białe - narzedzie [wypełnij kolorem, wiadro z farbą] - krycie 82% .

    kolor wychodzi 82% czerni i 18% bieli więc powinno być chyba odwrotnie czyli 18% krycia kolorem

    właśnie na fotohobby znalazłem artykuł "żeby białe było białe" stąd ta informacja o 18% czerni na białej kartce.

  2. #122
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez enter
    w polskim PS utworzyłem nowy plik - odcienie szarości - tło białe - narzedzie [wypełnij kolorem, wiadro z farbą] - krycie 82% .

    kolor wychodzi 82% czerni i 18% bieli więc powinno być chyba odwrotnie czyli 18% krycia kolorem

    właśnie na fotohobby znalazłem artykuł "żeby białe było białe" stąd ta informacja o 18% czerni na białej kartce.
    Szara Karta jest "dosć ciemna" odbija TYLO 18% światła. To 82% na monitorze jest "najbliżej" szarej karty - wizualnie u mnie :-) Nie drukowalem ale musi byc bardzo blisko... To zreszta ma minimalne znaczenie do WB - dla pomiaru światła jest istotne czyli do pomiaru światla "Kodak" only.

    Przeczytaj uwaznie to co jest na fotohobby - zwłaszcza dydkusje POD ARTYKUŁEM. Tam Alex pisze "...szara kartka TYLKO tym różni się od białej, że odbija mniej światła, nie zmieniając jego składu spektralnego (tak jak biała)...." . Wg mnie Alex ma całkowitą racje. Jaj (Jacek Joźwiak) uniknął dalszej dyskusji a zapowiadala się ciekawie.

    Janusz


    EDIT - Jak położę WhiBal i Kodaka obok siebie to WhiBal jest bardzo jasny. Do WB masz mieć wzorzec dający R=G=B i jest bez znaczenia ile dokładnie to bedzie.

    EDIT - Zauważ, ze biala karta odbija 90% światla - aż 90% więc jak ciemne byc musi, żeby odbijalo 18% ? :-)
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 26-12-2005 o 21:35

  3. #123
    Pełne uzależnienie Awatar enter
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    wioskawawa
    Posty
    1 201

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Szara Karta jest "dosć ciemna" odbija TYLO 18% światła. To 82% na monitorze jest "najbliżej" szarej karty - wizualnie u mnie :-) Nie drukowalem ale musi byc bardzo blisko... To zreszta ma minimalne znaczenie do WB - dla pomiaru światła jest istotne czyli do pomiaru światla "Kodak" only.

    Przeczytaj uwaznie to co jest na fotohobby - zwłaszcza dydkusje POD ARTYKUŁEM. Tam Alex pisze "...szara kartka TYLKO tym różni się od białej, że odbija mniej światła, nie zmieniając jego składu spektralnego (tak jak biała)...." . Wg mnie Alex ma całkowitą racje. Jaj (Jacek Joźwiak) uniknął dalszej dyskusji a zapowiadala się ciekawie.

    Janusz


    EDIT - Jak położę WhiBal i Kodaka obok siebie to WhiBal jest bardzo jasny. Do WB masz mieć wzorzec dający R=G=B i jest bez znaczenia ile dokładnie to bedzie.

    EDIT - Zauważ, ze biala karta odbija 90% światla - aż 90% więc jak ciemne byc musi, żeby odbijalo 18% ? :-)


    dzięki za sensowne wytłumaczenie chyba wreszcie zrozumiałem. na czym to polega. Dzięki za solidne wytłumaczenie.
    Artykuł na fotohobby przeczytałem czały z komentami pod spodem.

    a tak dla ciekawości możesz zrobić fotkę z kartami Whibal i szarą kartą kodaka na jednej klatce? jeśli nie będzie to dla ciebie problemem?

    z góry dzieki za tłumaczenie i fotkę.
    pozdrawiam

  4. #124
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez enter
    .....z góry dzieki za tłumaczenie i fotkę.
    pozdrawiam

    Prosze bardzo

    Janusz


    EDIT: WhiBal leży na szarej karcie.

  5. #125
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    czy ten sticker czerni nie powinien przypadkiem byc zupelnie czarny..

    a swoja droga WhiBal jest świetny; sam posiadam i służy mi bardzo dobrze (o ile nie zapomnę go cyknąć )
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  6. #126
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    czy ten sticker czerni nie powinien przypadkiem byc zupelnie czarny..

    a swoja droga WhiBal jest świetny; sam posiadam i służy mi bardzo dobrze (o ile nie zapomnę go cyknąć )
    Tak sticker powinien być czarny ale jest "odblaskowy" i ta odblaskowość jest "planowana" przez Tapesa. Wg producenta lepiej oddaje "czerń" jesli o to powalczyć - nie walczyłem :-) Zdjęcie było robione z lampą i nie udało mi sie uniknąć odblasku - nie o zdjecie WhiBala chodziło pytającemu a raczej o kontrast szarego Whibala i szarej karty Kodaka i jak ciemna jest karta kodaka - dlatego zostawiłem tak jak jest. Zdjecie jest "kolorowe" tj nie było zamieniane na grayscale.

    Janusz

  7. #127
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    WB ustawiac mozna i na biale i na ciemny szary... Przy ustawianiu WB nie ma znaczenia czy szare jest mniej lub bardziej czarne... Tutaj chodzi tylko i wylacznie o rowne proporcje RGB, czyli odbijanie przez wzorzec wszystkich kolorow jednakowo...

    Aktualnie moim zdaniem lepiej ustawiac WB na szara jak na biala... Po pierwsze biale kartki sa zwykle takie sobie, po drugie latwo wyslac jeden z kanalow "w buraki" (poza histogram)...
    ...

  8. #128
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ogólnie to wzorzec powinien być maksymalnie jasny, ale nie przesterowany. Maksymalna jasność zwiększa precyzję pomiaru. Tylko pytanie, co się dzieje z nieliniowościa reakcji sensora?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #129
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ogólnie to wzorzec powinien być maksymalnie jasny, ale nie przesterowany. Maksymalna jasność zwiększa precyzję pomiaru. Tylko pytanie, co się dzieje z nieliniowościa reakcji sensora?
    Chyba właśnie dlatego Kodak zaleca białą stronę "szarej karty" do WB, Canon też. Żeby było "nieprzesterowane" wystarczy troche niedoświetlić. Zwykle poziom sampla powinien być około 240 (na 256 stopniowej skali) dla każdego z kanałów.

    Nieliniowość sensora...??? who knows... ;-)

    Janusz

  10. #130
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    1Mam pewność co do odwzorowania kolorów, ważne dla mnie bo mam skalibrowaną drukarkę i praktycznie po ustawieniu WB nie robię żadnych korekt kolorów w szopie
    2 "Breloczek" jest trwały (mechanicznie i optycznie), poręczny i ma oprócz szarych kart wzornik bieli i czerni co się czasem przydaje.
    i po
    3 bardzo oszczędza czas jeśli ktoś robi od czasu do czasu parę fotek to rzeczywiście można się zastanowić nad sensem zakupu (IMHO również DSLR)
    natomiast jeśli ja z wakacji/wycieczek/imprez itp przynoszę po kilkaset zdjęć i musiałbym się bawić w WB bo jak już wspomniałem AWB daleko do ideału to dla mnie zakup tego breloczka to strzał w 10.
    BTW robię tylko w RAW...
    W "fotografii cyfrowej" Scotta Kelby'ego jest zalaczona karta z białym(highlight) czarnym (shadow) szarym (Camera Raw White Balance i z ciemno szarym (midtone) bawilem sie tym i przy ustawieniu na bialy i pozniej na szary widac nieznacza roznice.
    Co do wogole AWB moze to w 350'tce tak jest ze kaszani na maxa szegolnie indor.Na zewnatrz jest oki w wiekszosci przypadkow.
    Musi byc cos z 350tkami gdyz cykajac tak dla siebie na weselu gdzie rowniez focil Fotograf ( miał 10D )to przy tych samych warunkach jego AWB bylo o niebo lepsze niz moje w 350d(tez AWB).
    Zreszta on sam mowil, iz ma 350D i tez z tym walczy koretka na WB Shift.
    Nastepna sprawa to troche dziwne jest dla mnie iz pokazuje sie aparatowi "szare" ktore ma byc na focie biale.
    Robilem test na "bialym" podkoszulku ustawiajac go jako wzorzec i bylo duuuuuzo lepij niz na AWB mowa o fotkach w pomieszczeniu - szczegolnie bez lapmy.
    No bo oczywistym bedzie jak odpalimy puszke na P
    i zaczniemy smarzyc Flashem to wielkiego zafarbu nie bedzie.
    Moim skromnym zdaniem mozna sobie poradzic bez breloczka ale nie moge powiedziec ze jest on zbednym gadgetem - bo nie jest.(czaem mozna nie miec nic pod reka z czego by mozna wzor zrobic)
    5D + L

Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •