Pokaż wyniki od 71 do 80 z 182

Wątek: Szara karta

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    to temat na osobny watek...
    ja porownuje jedynie roznice pomiedzy dwiema fotkami a nie czy ktoras z tych fotek (jedna kalibrowana na karte droga na oko) odpowiada rzeczywistosci... tak wiec parametry monitora nie maja tutaj na to wplywu bo nawet jesli monitor przeklamuje barwy to na obu zdjeciach tak samo...
    Jeśli masz nieskalibrowany monitor (nawet na oko) to cała ta dyskusja jest o kant ****...

    Jako że ze mnie żaden autorytet posłużę się paroma cytatami z książek które mam i które polecam:

    1. The Art of RAW Conversion
    Optimal image quality from Photoshop CS2 and leading RAW converters.
    Uwe Steinmuller, Jürgen Gulbins

    "As most of our digital work is done using the
    monitor, when setting up a color managed workflow we need to
    consider monitor profiles as our most important task."

    2.MICROSOFT® WINDOWS® XP COLOR MANAGEMENT
    By Joshua Weisberg

    "Creating a custom profile for your display will have a dramatic effect on the predictability and quality of your color work, and it lets you use your display as a predictor of the results on your output device"

    I na koniec odnośnie WB z RAW a JPG:

    Real World Camera Raw with Adobe Photoshop CS2 Industrial-Strength Production Techniques
    By Bruce Fraser


    (In Camera RAW) "The white balance controls let you alter the color balance dramatically with virtually no image degradation, which you simply can't do on the converted image in Photoshop. Camera Raw's controls alter the colorimetric interpretation of the image in the conversion to RGB, while Photoshop's Color Balance and Photo Filter features stretch or squeeze the levels in individual channels. Compared to changing color balance in Photoshop, doing so in Camera Raw is almost lossless"

    Od siebie dodam że uwagi powyższe NIE MAJA ABSOLUTNIE ZNACZENIA jeśli nie zależy Ci na wiernym oddaniu kolorów a jedynie na "zabawie" z kolorami żeby zdjęcie Ci się podobało. Tylko nie zdziw się jak dasz do labu albo sam wydrukujesz...(albo będziesz oglądał na innym monitorze)
    Ja podchodzę do tego trochę inaczej. Ustawiam możliwie najprościej porawne kolory i TO traktuję jako punkt wyjścia do ewentualnych eksperymentów artystycznych...
    Ostatnio edytowane przez mirhon ; 19-10-2005 o 19:54
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •