Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
@perlpa: chce tylko sie upewnic co ma wspolnego balans bieli z RAW. Myslac o zapisie zdjec na karte biore pod uwagi nastepujace kroki:
zapis do RAW
MATRYCA -> przeliczenie WB -> bezstratna kompresja do RAW -> zapis do pliku RAW z informacja w exifie o sugerowanym WB
zapis do JPEG
MATRYCA -> przeliczenie WB -> stratna kompresja do JPEG z jednoczesnym nalozeniem WB -> zapis do pliku JPEG
Zgadza sie? W RAW jest zapisana TYLKO informacja o sugerowanym balansie bieli?
i mi sie tak wydaje ze RAW jedynie sugeruje WB i nie wplywa to na poznijesze ustawienia
WhiBall jest:Zamieszczone przez pazurek
- bardziej poręczny, rozmiar kompaktowy,
- wiele autorytetów (szczegolnie twórca PShopa) wprost pisze, że są karty Kodaka, które mogą mieć zafarb! - WhiBall go nie ma.
- jak zarysujesz kartę Kodaka możesz ją sobie wsadzić, WhiBall jest odporny na rysy
- każdy egzemplarz WhiBall jest sprawdzany spektrofometrem (chyba tak to diabelstwo się nazywa) na dwie strony. Strona "lepiej" trzymająca parametry jest zaznaczana czarną naklejką WhiBall
- bezpośrednie porównanie na tle konkurencji (inne karty, targety) jest na stronie do której link zamieścił autor wątku.
To tyle na szybko. Przyznam szczerze, że żenujący jest poziom odpowiedzi. Czy to forum to już pl.r.f.c. w drugiej odsłonie?
Kurde, gościu chciał pokazać, że jest takie cudo: fajne, małe, szybkie, mobilne, to co ma robić robi dobrze, podaje przykład. Na całym świecie używany przez amatorów, pro. Zdaje egzamin, autor udoskonala produkt, prezentuje produkt na tle konkurencji. W zamian widzę atak bo za drogo, bo tamto. Jeden z kolegów na swojej stronie pisze "na poważnie zajmuje się fotografią..." - więcej pokory proszę. Drugi mówi coś o AWB. AWB to jest dobre ale w 1Dynkach a i tam pod warunkiem, że nie klikamy pod żarówką czy inną jarzeniówką (świetlówką). Do tego jeszcze dochodzi zafarb ze szkieł, np. Sigmy i wiele, wiele innych.
Swoją drogą z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile osób miało kiedyś kalibrowany sprzętowo monitor?
Ile posiada kalibrator taki sprzętowy właśnie a nie "na odbitkę z labu"?
Ile osób widziało różnicę przed i po takiej kalibracji?
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 18-10-2005 o 19:04
the silence is deafening
no wlasnie do tego zmiezam ze kozystanie z takiego ustrojstwa ma sens jesli potzrebujesz wiernie odwzorowac kolory barwy i masz sprzet ktory bedzie w stanie ci ta roznice pokazac... w 99% taka karta do gadzet... i juz bo monitor ustawia sie na oko, zdjecia (WB) ustawia sie na oko, odbitki porownuje sie na oko... i nikt nie pyta czy kolor z odbitki jest zgodny z wzornikiem i jest dokladna kopia tego czego chcial klient...
Nie zupełnie....Mam "skalibrowany" monitor przez Adobe Gamma. Drukarkę ma już skalibrowaną porządnie:Zamieszczone przez Jac
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=4896
i zapewniam że po poprawnym ustawieniu kolorów praktycznie nie robie już żadnych korekt kolorów a wydruki przed i po (manual WB + profil drukarki) to dziad z jednym okiem (kaprawym) by rozróżnił....
Ale wiem że tutaj jest cała masa fachowców co mi zaraz odpowie że AWB+wydruk taki jak fabryka dała i jest git + 170zł zaoszczędzone na piwo ;-)
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
Panowie i Panie, czy nie pomyliście czasem tematu??
Nie chodzi o balans bieli, a o poprawną ekspozycje za pomocą pomiaru światła na szarą kartę..
Szara karta sluzy do jednego i drugiego.![]()
ja tego nie pisalem, pisalem jedynie ze zdjecia robie do raw na AWB a pozniej kazde zdjecie (ktore chce wywolac, pokazac, na ktorym mi zalezy) obrabiam indywidualnie zacynajc od WB i tyle i jeszcze mi sie nie zdazylo zebym byl niezadowolonyZamieszczone przez mirhon
z mojej strony EOT
Jak zwykle prawda lezy po srodku. Do niektotych typow zdjec taki zestaw jest swietny, ale do niektorych zupelnie nieprzydatny.
Zastanawiam sie czy naprawde niektorzy wierza w jedyny oficjalny balans bieli przy mieszaniu sie kilku roznych zrodel swiatla. Nie ma wtedy czegos takiego, bo co zrobic kiedy jest kilka osob w kadrze i kazda jest oswietlona mieszanina swiatla o roznej temperaturze barwowej.
Drugi przyklad to zachod slonca - proponuje ustawic sobie WD na daylight, a potem na "wlasciwy" WB przy uzyciu wzmiankowanego zestawu.