Pokaż wyniki od 1 do 10 z 54

Wątek: Mobilne oswietlenie w plenerze - reportaz industrialny

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artb Zobacz posta
    Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.
    tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar
    Nawet jeśli, choć wątpię, to co z pozostałymi 10%?

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artb Zobacz posta
    Nawet jeśli, choć wątpię, to co z pozostałymi 10%?
    inne podejscie do kadru, inna godzina
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    inne podejscie do kadru, inna godzina

    Zmierzasz do tego, że tego typu sprzęt oświetleniowy nie jest praktyczny...? Zawsze można coś czymś zastąpić, sam znakomicie o tym wiem. Wystarczy trochę pokombinować. Ale skoro można ułatwić sobie życie to chyba warto, prawda? Puszką z dziurką też można zrobić zdjęcie, ale z jakiegoś powodu ludzie kupują kosztowny sprzęt. Więc przyznam szczerze, że nie rozumiem tego ciągłego malkontenctwa.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    Nie róbmy jaj, to są foty nieba czy tych elementów? Poza tym pokazałem nie przykład zdjęć idealnych a o same kadry chodzi. Ciężko się czepiać miniaturek na www.
    Co do nieba - jeśli już musi być, to chyba prościej użyć trybu mieszania warstw w szopie, albo zwykłych filtrów gradientowych w LR niż szaleć z tymi armatami. Sorry, ale nie przekonuje mnie to. I dalej dla ładnego nieba nie zapłaciłbym za takie foty. Amen. :-)

    A przykładowy wątek nie nosi tytułu "kadrowanie w industrialu" tylko dotyczy oświetlenia. IREM, podałeś link do zdjęć, które pod kątem światła są fatalne. Piszesz, że nie ma sensu szaleć z armatami bo można coś zrobić w szopie. Dobry grafik to 3/4 zdjęcia w szopie dorbi. Ale to są dopiero jaja, a nie fotografia.
    Ostatnio edytowane przez artb ; 11-03-2010 o 21:26 Powód: Automerged Doublepost

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    warszawa
    Posty
    84

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar
    A ile przyslon ci zabierze jedno z drugim? Polowka zrobi ci niebo, ok, a co z cieniami, ktore w tym usytuowaniu obiektu bede takie a nie inne. Terminal znajdowal sie na linii wschod zachod. Genau. Jak mawiaja Czesi. :-)

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rorochch Zobacz posta
    A ile przyslon ci zabierze jedno z drugim? Polowka zrobi ci niebo, ok, a co z cieniami, ktore w tym usytuowaniu obiektu bede takie a nie inne. Terminal znajdowal sie na linii wschod zachod. Genau. Jak mawiaja Czesi. :-)
    cienie mozna minimalnie wyciagnac przy obrobce, nikt nie chce aby ich calkowicie nie bylo
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  8. #8
    Bywalec Awatar chuba
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Tomaszów Lubelski
    Wiek
    42
    Posty
    173

    Domyślnie

    Ale przeciez wiesz co sie czai w cieniach? Szuuuuuuum, tak, szum. I jak zbytnio z cieniem przesadzisz, to tam bedzie kaszana po "wyciaganiu". Tako rzecze Zaratustra. Czy jak mu tam bylo...
    Z cieniami nie wygrasz, trzeba to dopalic w pewnych warunkach i nie ma rady.
    Te same efekty co oświetlenie studyjne w plenerze, można uzyskać w photoshopie. Cienie i przepały można gigantycznie wyciągnąć przy obróbce, bez żadnego szumu czy innego halo. Ja nawet nie używam filtrów, bo to samo sobie robię w photoshopie (czasami poratuję się zrobieniem 2 fotki tego samego kadru z innym naświetleniem). Tylko są 2 małe szczegóły. Po pierwsze dużo szybciej i wygodniej jest, tak jak autor topicu, doświetlić sobie kadr. A po drugie, takiej obróbki się trzeba nauczyć (a tego tak jak fotografii nie da nauczyć się w 2 tygodnie).
    Minolta x-300 + 50/1.7 + opemus 6 + 3 x cyfra Canon

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuba Zobacz posta
    Tylko są 2 małe szczegóły. Po pierwsze dużo szybciej i wygodniej jest, tak jak autor topicu, doświetlić sobie kadr. A po drugie, takiej obróbki się trzeba nauczyć (a tego tak jak fotografii nie da nauczyć się w 2 tygodnie).
    Co do szybkości nauki to każdy sobie inaczej radzi z nauką. Jeden PSa nauczy się w 2 tygodnie a drugi wcale i nigdy. To samo z fotografią.
    Ktoś sobie wymyśli, żeby doświetlać lampami za 8k zł a inny będzie się męczył w PS za 4k zł. Ot co.


    I po co się spinać, że my byśmy nie zapłacili za takie foty? Przecież to nie mega temat "ile za zdjęcia?"
    Faktem jest tylko jeszcze, że klient pewnie by sobie takich fot nie zrobił sam, więc komuś zlecił. Otrzymał poprawne obrazki i może nawet sobie porównał zrobione przez własny kompakcik, który dał tylko 2 kolory: biały i czarny = białe przepalone niebo i czarne cienie.
    Kadry nie są artystyczne, ale wydaje mi się że przy takich zdjęciach nie są konieczne. Natomiast ekspozycja wydaje się być poprawna. Jasne że HDR wyglądałby efektowniej, ale jak to mówią nie wszystko złoto co się świeci.
    Tyle co chciałem dołożyć do wytworzonego wątku pobocznego.

    A jeśli chodzi o prezentację to ewidentnie brakuje mi opisu setupu poszczególnych zdjęć, bo temat ma dotyczyć techniki. No i nie wszędzie są wykorzystane lampy więc po co robią zamieszanie?
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  10. #10
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artb Zobacz posta
    Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.
    Nie róbmy jaj, to są foty nieba czy tych elementów? Poza tym pokazałem nie przykład zdjęć idealnych a o same kadry chodzi. Ciężko się czepiać miniaturek na www.
    Co do nieba - jeśli już musi być, to chyba prościej użyć trybu mieszania warstw w szopie, albo zwykłych filtrów gradientowych w LR niż szaleć z tymi armatami. Sorry, ale nie przekonuje mnie to. I dalej dla ładnego nieba nie zapłaciłbym za takie foty. Amen. :-)
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •