Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: shift i tilt w cyfrówkach

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    McKane: Przeczytaj artykuł do którego podałem link, albo wątek, w którym niedawno było na ten temat.
    ten shift i tilt dotyczy właśnie matrycy, nie obiektywu. I do tego natchnęło autora to co zrobiła Minolta - tam matryca już jest ruchoma, a w niektórych sklepach foto (ja widziałem w fotojoku w Galerii łódzkiej) widać, że zakres tego ruchu jest całkiem spory.
    To nie musi być makabrycznie drogie.
    Poza tym w PS możesz od biedy skorygować perspektywę, natomiast płaszczyzny ostrości w żaden sposób ani nie przesuniesz a tym bardziej nie przechylisz.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    McKane: Przeczytaj artykuł do którego podałem link, albo wątek, w którym niedawno było na ten temat.
    ten shift i tilt dotyczy właśnie matrycy, nie obiektywu. I do tego natchnęło autora to co zrobiła Minolta - tam matryca już jest ruchoma, a w niektórych sklepach foto (ja widziałem w fotojoku w Galerii łódzkiej) widać, że zakres tego ruchu jest całkiem spory.
    To nie musi być makabrycznie drogie.
    Poza tym w PS możesz od biedy skorygować perspektywę, natomiast płaszczyzny ostrości w żaden sposób ani nie przesuniesz a tym bardziej nie przechylisz.
    Artykul przeczytalem oczywiscie (na szybko wprawdzie ale wystarczajaco dokladnie).

    Problem polega na tym ze w tej chwili nie ma zadnego skutecznego systemu shift tilt dla cyfrowek (o czym pisalem wczesniej). Mowie tu o systemie do fotografowania architektury bo do fotografii reklamowej system nadal sie sprawdza. Jest drogi ale dla kogos kto z tego zyje to nie problem.

    Teraz co z tego wynika. Szeroka architekture na cyfraku trzeba obrabiac w PS albo pstrykac analogiem i TS-E 24 mm. Nie potrzebne jest w tym wypadku przesuwanie plaszczyzny ostrosci wystarczy w zupelnosci praca przyslona.
    Przy fotografowaniu reklamowym nadal mozna uzywac TS-E i przesuwac sobie do woli plaszczyzne ostrosci tylko trzeba sie nieco dalej ustawic od fotografowanego obiektu (ze wzgledu na cropa).

    Z tego toku rozumowania wychodzi iz potrzeby wprowadzenia ruchomej matrycy najbardziej powinny interesowac fotografow architektury bo dla nich w tej chwili nie ma zadnej ciekawej opcji. Fotografia reklamowa tez by pewnie cos takiego chciala ale to juz zalezy od ceny i mozliwosci.

    Jesli juz jestesmy przy mozliwosciach to faktycznie system Minolty jest rewelacyjny ale narazie tylko do stabilizacji obrazu. Do osiagniecia mozliwosci TS-E badz kamer miechowych jeszcze mu bardzo daleko (tutaj poruszam sie po chwijnym gruncie bo moze gdzies juz badania nad tym problemem sa zaawansowane badz zakonczone ale z braku takiej wiedzy analizuje to co wiem). Wystarczy zobaczyc jakie powazne problemy nastrecza producentowm aparatow zrobienie porzadnej optyki do swoich aparatow cyfrowych (chociaz doswiadczenie maja wieloletnie), wiec co dopiero rozwijanie zupelnie nowatorskiego rozwiazania matrycowego tilt-shifta.

    I na koniec jeszcze sprawa ceny. Taki system kupia tylko najbogatsi i jednoczesnie zaawansowani uzytkownicy aparatow oraz profesjonalisci o bardzo sprecyzowanych wymaganiach. Niezmieniajace sie od lat ceny TS-E wyraznie pokazuja jak duzo i jak dlugo takie lustrzanki z matryca ts-e beda poza zasiegiem zwyklego fotografa amatora.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •