Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 95

Wątek: 24-105L/4 w rękach bebopa...

  1. #71

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    wyszło mi suma sumarum 3800 brutto. minus wartość sigmy.

    jak będę przy jakimś ślubie to sprawdzę, nie robię tego typu rzeczy więc... pomiędzy 2_8 a 4 jest nieduża różnica, tutaj masz IS, więc bez flasha w ciemnicy dodatkowe parę kresek dochodzi. równie dobrze siekasz iso800 i nieco odszumisz. albo z flashem - z tym że w kościele to chyba nie bardzo - nie mam z tym doświadczenia.

    Pomiedzy 4 a 2.8 IMHO jest niestety spora przepasc. Rowniez troche foce na
    slubach. Obiektyw o swietle 4 jest po prostu za ciemny. Umowmy sie kazde szklo jednak trzeba przymknac choc odrobinke nawet lke Canona i wtedy mam
    juz naprawde ciemno. ISO 800 to juz jest trocge ekstremalnie moim zdaniem.
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  2. #72
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Pomiedzy 4 a 2.8 IMHO jest niestety spora przepasc.
    zależy co potrzebujesz i jak to się na tą potrzebę przekłada.

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Rowniez troche foce na slubach.
    ja również nie :-)

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Obiektyw o swietle 4 jest po prostu za ciemny.
    dla Ciebie? czy w ogóle? światło 4 w całym zakresie. zależy jak na to spojrzeć. oczywiście wolałbym 24-105L/2_8, bo przymknął to umiem sam :-)

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Umowmy sie kazde szklo jednak trzeba przymknac choc odrobinke nawet lke Canona i wtedy mam juz naprawde ciemno.
    nooo nie zgodzę się. po pierwsze dlaczego każde szkło trzeba przymknąć? jeżeli nie chcesz małej GO to tak. z tym że 24-70/2_8 przymnięte do f8 działa podobnie jak 24-105/4 przymknięte do f8. wręcz identycznie. czy 24-70/2_8 przymnięte do f4 jest ostrzejsze niż 24-105/4 na pełnej dziurze czyli f4? trzeba by sprawdzić.

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    ISO 800 to juz jest trocge ekstremalnie moim zdaniem.
    rzecz gustu.
    gra i buczy bebop

  3. #73
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    bebop: wynika to z fizyki. Poza małymi wyjątkami (noctilux leici ) obiektywy działają lepiej przymknięte do mniej więcej połowy. Prezentują wtedy najlepszą ostrość, kontrast i zmniejszają się abberacje.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  4. #74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    zależy co potrzebujesz i jak to się na tą potrzebę przekłada.

    dla Ciebie? czy w ogóle? światło 4 w całym zakresie. zależy jak na to spojrzeć. oczywiście wolałbym 24-105L/2_8, bo przymknął to umiem sam :-)


    rzecz gustu.
    Tak dla mnie w kosciele 4 to za ciemno. Staram lapac sie jak najwiecej
    zastanego o ile to mozliwe. A roznica miedzy 2.8 a 4 to juz sporo.

    Byc moze, chociaz po ogladnieciu sampli inicujacych te dyskusje nie
    podoba mi sie to co tam zobaczylem za bardzo. Nie moge tez zgodzic,
    ze to szklo zachowuje sie tak samo na pelnej dziurze i domkniete
    do tych powiedzmy 8.
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  5. #75
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    bebop: wynika to z fizyki. Poza małymi wyjątkami (noctilux leici ) obiektywy działają lepiej przymknięte do mniej więcej połowy.
    połowy czego? przymnięty 2_8 do f4 będzie ostrzejszy niż 24-105L na pełnej dziurze = f4? jak bardzo?

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    Prezentują wtedy najlepszą ostrość, kontrast i zmniejszają się abberacje.
    zaobserwowałem :-) z tym że wyszło mi że dziura jest różna dla zoomów i stałek. albo ta "połowa".
    gra i buczy bebop

  6. #76
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Nie moge tez zgodzic,
    ze to szklo zachowuje sie tak samo na pelnej dziurze i domkniete
    do tych powiedzmy 8.
    a kto tak napisał?
    gra i buczy bebop

  7. #77
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    bebop: połowa zakresu.
    Najczęściej wyp[ada to w okolicach 8 - 11 - 13.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  8. #78
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    bebop: połowa zakresu.
    Najczęściej wyp[ada to w okolicach 8 - 11 - 13.
    Adamek, to chętnie porównam 24-70/2_8 i 24-105/4 przymnięte do f8 w kościele (bo o tym było). mam wrażenie że z 24-105 będzie ostrzej, chyba, że ze statywu, wtedy IHMO będzie podobnie. jestem w stanie uwierzyć, że przy f4 24-70 będzie nieco lepszy, bo już domknięty. chociaż to może być kosmetyka czy raczej efekt domysłu.
    gra i buczy bebop

  9. #79

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    a kto tak napisał?
    nooo nie zgodzę się. po pierwsze dlaczego każde szkło trzeba przymknąć? jeżeli nie chcesz małej GO to tak. z tym że 24-70/2_8 przymnięte do f8 działa podobnie jak 24-105/4 przymknięte do f8. wręcz identycznie. czy 24-70/2_8 przymnięte do f4 jest ostrzejsze niż 24-105/4 na pełnej dziurze czyli f4? trzeba by sprawdzić.

    no pogubilem sie w tym zawilym czyms... i chyba zle zrozumialem
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  10. #80
    Bywalec Awatar TommyTheCat
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Ostrowiec
    Wiek
    51
    Posty
    222

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hekselman
    eeee.....no chyba nie dotyczy starej, zapomnianej e"L"ki 35-350 z półki dziadka Canona? A tak ogólnie - te "L"ki się po prostu zdewaluowały.Ja wiem że komputery ti i przeliczą szybciej nowe szkła i wyprodukują....ale te stare, klasyczne mają w sobie coś co widac na zdjęciach.
    to oczywiste, zorientowani mowią na to ŚWIETLISTOŚĆ
    Canon 30D

Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •