Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 95

Wątek: 24-105L/4 w rękach bebopa...

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eMILz
    ah ... to juz wiem czemu 3800
    wyszło mi suma sumarum 3800 brutto. minus wartość sigmy.

    Cytat Zamieszczone przez eMILz
    a co do tego podpierania to wiem z doswiadczenia ze 1ev mozna zyskac podpierajac sie ...
    jednak ja chce ten obiektyw wykozystac w fotografii slubnej a tam zadko mozna sie podeprzec w kosciele.
    jak będę przy jakimś ślubie to sprawdzę, nie robię tego typu rzeczy więc... pomiędzy 2_8 a 4 jest nieduża różnica, tutaj masz IS, więc bez flasha w ciemnicy dodatkowe parę kresek dochodzi. równie dobrze siekasz iso800 i nieco odszumisz. albo z flashem - z tym że w kościele to chyba nie bardzo - nie mam z tym doświadczenia.

    Cytat Zamieszczone przez eMILz
    Jeszcze raz dziekuje, bo utwierdzilem sie w slusznosci mojego wyboru
    ja też :-)
    gra i buczy bebop

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    jak będę przy jakimś ślubie to sprawdzę, nie robię tego typu rzeczy więc... pomiędzy 2_8 a 4 jest nieduża różnica, tutaj masz IS, więc bez flasha w ciemnicy dodatkowe parę kresek dochodzi
    No to akurat nie bardzo bo dlugie czasy pozostana dlugimi czasami i to ze wyeliminujesz drgania obiektywu za pomoca IS'a wcale nie oznacza ze wyeliminujesz tez "drgania" mlodej pary.

    Co nie oznacza absolutnie ze szklo do tego typu zadan sie nie nadaje ... wiecej bedzie odrzutow po prostu niz z obiektywu o lepszym swietle.

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane
    No to akurat nie bardzo bo dlugie czasy pozostana dlugimi czasami i to ze wyeliminujesz drgania obiektywu za pomoca IS'a wcale nie oznacza ze wyeliminujesz tez "drgania" mlodej pary.
    z tego co zauważyłem - można z tym IS'em robić zdjęcia ludzi nawet w ruchu - jest mniejsze ich "poruszenie" niż bez IS'a. nie mam wcześniejszego doświadczenia z IS'em, więc trudno mi coś tutaj wyrokować - nie mam też doświadczeń ślubnych zza obiektywu, ale próbuję sobie wyorazić jakie momenty w kościele robi się z flashem a jakie nie. no i wyszło mi że te bez flasha robi się wtedy kiedy ludzie się*niespecjalnie ruszają :-)

    Cytat Zamieszczone przez McKane
    Co nie oznacza absolutnie ze szklo do tego typu zadan sie nie nadaje ... wiecej bedzie odrzutow po prostu niz z obiektywu o lepszym swietle.
    tutaj nie odpadną Ci zdjęcia z kolei zdjęcia, które normalnie odrzuciłbyś przez poruszenie ręką.
    gra i buczy bebop

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    z tego co zauważyłem - można z tym IS'em robić zdjęcia ludzi nawet w ruchu - jest mniejsze ich "poruszenie" niż bez IS'a. nie mam wcześniejszego doświadczenia z IS'em, więc trudno mi coś tutaj wyrokować - nie mam też doświadczeń ślubnych zza obiektywu, ale próbuję sobie wyorazić jakie momenty w kościele robi się z flashem a jakie nie. no i wyszło mi że te bez flasha robi się wtedy kiedy ludzie się*niespecjalnie ruszają :-)
    Ja akurat preferuje w kosciele zdjecia bez flasha ze wzgledu na to aby zachowac oryginalne swiatlo. Ludzie niestety ruszaja sie ciagle nawet jak siedza i sluchaja ksiedza wiec niestety krotsze czasy nawet przy pozornym braku ruchu musza byc (ostatnio robilem kitem -w zwiazku z uszkodzeniem 50tki- w tak ciemnym kosciele ze wiekszosc zdjec wyszla mniej lub bardziej poruszona).

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    tutaj nie odpadną Ci zdjęcia z kolei zdjęcia, które normalnie odrzuciłbyś przez poruszenie ręką.
    no chyba ze robi sie z monopodem Ale fakt zawsze to jakies wyratowane zdjecia.

  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    595

    Domyślnie

    Tak z ciekawości: jeśli robisz w kościołach bez flasha, bez ISa, to nawet przy ISO 1600 musisz używać dziur w okolicy 2,0 pewnie.... A jak z GO wtedy?

  6. #16
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ukasz
    Tak z ciekawości: jeśli robisz w kościołach bez flasha, bez ISa, to nawet przy ISO 1600 musisz używać dziur w okolicy 2,0 pewnie.... A jak z GO wtedy?
    przy robieniu np. 50mm z większej odległości to nawet tak nie boli GO. robiąc 135L to przy f2 może się*okazać że siedzi sama panna młoda a pan młody zniknął :-)
    gra i buczy bebop

  7. #17

    Domyślnie

    Miekko Niskie kontrasty Nie wiem na ile z tego to twoj aobrobka, ale totalne rozczarowanie.
    Nie warto tego brac. Przynajmniej na podstawie tych fotek.

  8. #18

    Domyślnie

    Ten opis jest chyba dla mnie ostatecznym argumentem.
    Powstaje tylko problem kasy...
    Pozdrowienia

  9. #19
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iczek
    Miekko Niskie kontrasty Nie wiem na ile z tego to twoj aobrobka, ale totalne rozczarowanie.
    miękko, bo bez wyostrzania. zawsze można sobie włączyć wyostrzanie i w aparacie i w RAWie i jeszcze zapodać USM w PSie. niskie kontrasty? przy mgławych warunkach pogodowych musiałbym kręcić przy wołaniu RAWa, czego chciałem uniknąć,ale zawsze można to zrobić. nieruszone zupełnie wygląda tak. zdjęcie drzewa na skwerku z cookinami, więc nieco zmiękczone. zobacz na czasy - z ręki to nie jest jak ze statywu.

    Cytat Zamieszczone przez iczek
    Nie warto tego brac. Przynajmniej na podstawie tych fotek.
    Piotr, każdy ma prawdo do własnego zdania :-) i wcale nie zachęcam do zakupu. moje oczekiwania odnośnie tego obiektywu zostały spełnione. 24-70L niestety mnie nie zadawalał. Czego się spodziewałeś Piotrze po tym obiektywie? przy słonecznej pogodzie zachowa się*lepiej. zdjęcia, które wymuszają IS'a czyli czasy poniżej ogniskowax1.6 bez podparcia czyli kompensowane IS'em zawsze są*miękkie. to wada czy cecha? ja jakoś tak radykalnie nie patrzę, zastanawiam się skąd Twoje takie nastawienie. to nie jest test, który ma wykazać coś - po prostu pstrykam tym obiektywem rożne fotki i staram się*go wyczuć, jak każdy zresztą obiektyw.
    zresztą Piotr - za 1000USD - chcesz więcej - to ciśniesz w postprodukcji czyli RAW i PS. 17-40L i 70-200L zachowują się dokładnie tak samo. czysty RAW bez wyostrzania na 20D nie jest żyletką. a szkło jaśniejsze czyli 24-70L nie odbiega jakością*od tego zooma. cena też podobna (w USA).
    gra i buczy bebop

  10. #20

    Domyślnie

    Marcinie - to jest troche tak jak w towarami na półkach w marketach. Jesli cos scesz sprzedac to ustawiasz to w dorbym miejscu i w dobrym świetle.
    Wiem, ze nie jestes tutaj aby namawiac nas do zakupu, ale zważ, że formułujesz pewne oceny i budujesz pogląd na dane szklo przez swoje "testy" czy moze lepiej "wrazenia z uzytkowania".
    Nie chce wywolywac jakis dyskusji na temat obiektywizmu takich zdjec, ale pokazanie szkla i jego mozliwosci w sposob, ktory zrobiles wywolal u mnie dokladnie taka realcje, jak widzisz powyzej.
    Apriori zakladam, ze skoro sobie kupiles to szklo, to uwazales ze jesy ci ono potrzebne i ze spelni twoje oczekiwania.
    Z kontekstu wynika, ze tak sie stalo, choc kilka zdan na temat stalek utwierdza mnie w mniemaniu, ze masz pojecie o czym piszesz i dostrzegasz te SUBTELNĄ różnice między tymi gatunkami.

    Reasumujac te chaotyczną wypowiedz: po obejrzeniu fotek, ktore zrobiles to szklo spelnia dokladnie wszystkie moje obawy i uzasadnia teze, ze Canon powoli calkowicie odchodzi od "elitarnosci" szkiel z literką L na rzecz zarobku i wygodnictwa.
    Żal.
    Po prostu jak cholera żal kolejnej firmy, ktora przedklada zysk nad markę.
    Mysle, ze od wyjscia 17-40L mozna spokojnie mowic o końcu mitu szkiel z 'L'.
    Szkoda. Obawiam sie, ze musimy zbudowac nowy mit: "szkiel prime" czyli "stałek" po naszemu

    Obiektyw 24-105L jest zapychaczem dla amatorow o amatorskich mozliwosciach optycznych. O budowie nie pisze, bo w rekach tego nie mialem.

    pzdr i dziekuje Ci za poswiecony czas!

Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •