Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
phi, 3 sekundy to moja babcia komorka utrzymuje, bo ma 5 megapixeli![]()
Ostatnio edytowane przez Kr4nkEd ; 24-02-2010 o 22:52
za wikipedia:
Bezpośrednio, na zakres głębi ostrości mają wpływ następujące czynniki:
przysłona – im mniejszy otwór względny jest pozostawiony (czyli: czym wyższa liczba przysłony, np. 16 lub 22), tym większa głębia;
odległość na jaką ustawiona jest ostrość obiektywu (odległość między przedmiotem a aparatem) - im odległość ta jest mniejsza, tym głębia ostrości również.
ogniskowa
wiec ogniskowa ma wplyw na glebie ostrosci. Czytalem to we wszystkich ksiazkach oraz doswiadczylem.
Jak mówiłem, DoF nie zależy od ogniskowej lecz od _skali_odwzorowania_
Zdjecie obiektu wypełniającego kadr w tym samym stopniu a wykonanego różnymi ogniskowymi będzie miało taką samą głębię, różnić się będzie perspektywą.
no to pojdz i zrob mi z f 5,6 zdjecie calej sylwetki 17 mm i calej sylwetki 200 mmPorownamy
![]()
moim zdaniem tlo jest bardziej rozmyte na 1Chyba, ze rozmycie tla to jeszcze inna bajka. Teraz nie mam jak wyjsc na eksperymenty bo prowadze zajecia ale zasiales ziarnko zwatpienia. Aczkolwiek dziwi mnie to co do tej pory czytalem. Na glebie ostrosci maja wplyw 3 czynniki - wartosc przyslony, ogniskowa, odleglosc od przedmiotu. Pisal tak Freeman, Peterson, Kelby chyba tez. Wikipedia to samo...
Ostatnio edytowane przez tomaszt81 ; 26-02-2010 o 16:38
No, odpowiedź mnie zaskoczyla![]()
Pierwsze to 50/1.4 drugie 70-200/2.8
Oczywiście rozmycie tła może wyglądać różnie z tych szkieł, ale jak widzisz DoF jest tutaj +/- ten sam.
A co ma wpływ?
Przysłona - tak, zdecydowanie.
Odległość i ogniskowa - tak ale tylko traktując je w parze, zamiast dwóch zmiennych wprowadzamy jedną - skalę odwzorowania, czyli "wielkość obiektu w kadrze".
Perspektywa to jeszcze inna rzecz, jak widzisz przy dłuższej ogniskowej mamy za sprawą węższego kąta widzenia większy "porządek" w kadrze.