Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Wątek: C 40D i update szkła lub szkła i lampy?

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar bernard78
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Łask
    Wiek
    47
    Posty
    187

    Domyślnie

    w 15-85 razi mnie światło małe... do tego ja bardzo jestem uczulony na dystorsje beczkowatą... a on na początku trochę zniekształca, bawiłem sie nim kiedyś i ma tak samo jak 17-85 początek beczkowaty...
    w 17-55 jest to mniej widoczne moim zdaniem i do tego 2.8

    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    zestaw idealny w/g mnie do cropa to:
    10-22 canon
    17-55 2.8 IS
    24-105 L IS
    100-400 L IS

    masz wtedy wszystko :-D
    do tego będę dążył osobiście... narazie to co w stopce :neutral:
    Ostatnio edytowane przez bernard78 ; 23-02-2010 o 00:57 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 7D mk II + TAMRON 17-50 2.8 VC + C24-105 4 L IS + C70-200 2.8LIS + SIGMA 100-300/4 DG + SIGMA 50/1.4 EX DG + 50/1.8II + SIGMA x1.4 APO + Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2
    SZUKAJKA Canon-Board

  2. #2
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bernard78 Zobacz posta
    w 15-85 razi mnie światło małe...
    Oprócz 17-55 żaden z obiektywów które proponujesz też światłem nie grzeszy.

    do tego ja bardzo jestem uczulony na dystorsje beczkowatą... a on na początku trochę zniekształca, bawiłem sie nim kiedyś i ma tak samo jak 17-85 początek beczkowaty...
    w 17-55 jest to mniej widoczne moim zdaniem i do tego 2.8
    Porównaj beczkę na 17 mm, nie na 15. Te 15 mm potraktuj jako bonus.

    zestaw idealny w/g mnie do cropa to:
    10-22 canon
    17-55 2.8 IS
    24-105 L IS
    100-400 L IS
    Nie do końca rozumiem w tym zestawie roli 17-55. Zakres już masz pokryty innymi obiektywami, a jeśli chodzi o światło, to 2.8 też jakoś super jasno nie jest.
    IMHO fajnie może być z zestawem: 15-85 + 70-200 i ew. coś dłuższego albo 10-22, 24-105 + 100-400, przy czym oba zestawy uzupełnione o 2-3 jasne stałki.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Trochę mnie inni ubiegli i przekazali już to samo innymi słowami, ale spróbuję:

    Porównywanie EF-S 17-55 do 15-85 to, używając słów Tyma z Misia, mieszanie dwóch systemów walutowych, inny target.

    Moje przemyślenia bardziej ogólne - w segmencie cropa Canon "zasonił". Mamy dwa obiektywy systemowe EF-s, które można zakwalifikować do semi-pro: 10-22 i 17-55. Optycznie bardzo dobre, ale drogie, awaryjne, wątpliwej konstrukcji mechanicznej.

    Resztę oferty systemowej wypełniają kompromisowe szkła amatorskie oraz - wiem, to może być pogląd kontrowersyjny - na siłę wkręcane obiektywy EF, które zaczynają w związku z innym obrazowaniem pełnić tu role, do których nie zostały powołane. W tym kontekście seria xxD aparatów Canona albo traci sens, albo powinna być traktowana jako seria dla tylko NIECO ambitniejszych amatorów - a częściowo również takich, którzy nie czują jeszcze tego, że różnice w jakości zdjęć między serią xxxD a xxD istnieją głównie w świadomości tych, którzy dokonali upgradu

    Sytuację EF-s ratuje trochę oferta 3th party. W tym kontekście choćby Tamron 17-50 (i to bez stabilizacji, która przy tym świetle zda się raczej do fotografowania figur woskowych w ciemności, nie ludzi) jest lepszą ofertą UZUPEŁNIAJĄCĄ, niż bezkompromisowy 17-55.

    Radzę podejść do wyboru przez analizę ilościową zdjęć robionych do tej pory. U mnie sprawa była dość oczywista - większość zdjęć to kanikuła z dużą ilością światła zastanego i jednocześnie z kiepskimi warunkami do zmiany obiektywów. Canon pod EF-s ma tu fajną ofertę, ja wybrałem najdroższe z tym uniwersalnych szkieł wycieczkowych, ale nie potrafiłbym z czystym sumieniem wymówić nikomu 18-200, 18-135 czy kombo 18-55+55-250. Reszta moich zdjęć to ludzie w dość ciemnych wnętrzach, a tam to niestety i f2.8 nie jest wybawieniem. Rozwiązań alternatywnych jest sporo, lampa, stałki, wysokie iso w nowych korpusach.
    Entuzjastyczny Neofita

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •