Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 187

Wątek: 550d a moze 7d?

  1. #111
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Co do ISO 6400 i Canon 5D MKII, to Canon zrobił niezłą obróbke jpegów.... w jpg jest naprawde super, ale w rawie już tak kolorowo nie jest ISO 6400 jest lepsze niż 3200 w Canonie 40D no ale inne matryce. Z tego co natomiast widziałem z 50D to ISO 6400 jest kiepściutkie to naprawde ostateczność. Dobrze że jest oczywiście wracając do tematu to spójrzcie na szumy 7D... sa bardziej monochromatyczne niż nie w 5D ale za to w 7D szumy widać już od 3200 wyraźnie. Co do samej siódemki to według mnie nie szumy są jej problemem a dziwne fotki które czasem mają jakby niską dynamikę ale jak na takie upakowanie px to i tak nie źle. Natomiast sam AF w 7D i pomysły na strefy itd to jest bardzo fajne.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  2. #112
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    wałcz/piła
    Posty
    191

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk_mirek Zobacz posta
    yogi6661 - kiedyś na zajęciach robiliśmy porównanie:

    Przykladowe przedmioty, kilka aparatów na statywach, czas naswietlanie 3-5sek, wszędzie ciemno i jeden duży blysk
    tak do iso640-800 powiedzmy, że wszystko, zarówno nikony, fuji, canony jak i sony szło łeb w łeb... powyżej, nie pamiętam już która alfe mieliśmy na warsztacie, 230 czy 330? szumiało niemiłosiernie... porównując iso3200, którego 6 letnia konstrukcja jaką jest 350d fabrycznie nie ma, z przynajmniej o 1-2 generacje nowszą alfą 350d mało szumi i jest całkowicie używalne... a sony to już nie szumiało, a dawało artystyczne efekty...

    ps. swojego 50d kupiłem będąc zachęcony efektami widocznymi na 5d II gdzie na iso6400 szumy były prawie niewidzialne... - to był zły pomysł...
    to jakie body w rozsadnej cenie?? co mzoe a700??a z canona co bo na 5d niestac mnie..

  3. #113
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yogi6661 Zobacz posta
    a wracajac do 50 d do jakiego iso suzmy sa akceptowalne??
    Do takiego iso, do jakiego Ty je zaakceptujesz . Ewenutualnie "konsumenci" Twoich zdjęć
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  4. #114
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    wałcz/piła
    Posty
    191

    Domyślnie

    no zazwyczaj sa zdjecia kompresowanew ale to i tak negatywnie odbiera sie...

  5. #115
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yogi6661 Zobacz posta
    no zazwyczaj sa zdjecia kompresowanew ale to i tak negatywnie odbiera sie...
    1. Staraj się robić mniej literówek i pisać zrozumialej
    2. I tu (z tego co zrozumiałem) jest właśnie meritum sprawy. Akceptowalny poziom szumu zależy od:
    a) akceptowalnej rozdzielczości/szczegółowości/wielkości prezentacji (odszumiajać niszczymy drobne szczegóły zdjęcia np fakturę włosów, itp.)
    b) rodzaju szumu (szum chromatyczny "kolorowe ciapki" odbieramy jako gorszy niż szum luminancji - "ziarno")
    c) tematu zdjęcia - kontrastów, szczegółów, które mają zwrócić uwagę w cieniach/półcieniach/światłach; stąd założenie, że testy szumu w wysokich czułościach lepiej robić przy słabym oświetleniu tam, gdzie kontrasty, półcienie i cienie grają rolę
    d) i wreszcie - od indywidualnych preferencyj - jednym bardziej przeszkadza, innym mniej!
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  6. #116
    Coś już napisał Awatar Jedrzej79
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    94

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yogi6661 Zobacz posta
    sigme lepsza niz tamron chyba?? niewiem jak tamron bo sigme to bezpsorednio od dystrybutora moge miec
    Co lepsze to Ci jak zwykle nikt nie powie ;-) A jak Ci powie, to zaraz sie znajdzie ktoś, kto powie coś lepszego.
    Ja mam tą sigmę 18-50 EX DC Makro i zdecydowanie polecam, bardzo uniwersalne szkło, solidnie wykonane, ostre, troche mało użyteczne jest światło 2.8 zwłaszcza przy 50mm,ale przy przymknięciu do 3.5/4 jest już zupełnie ostro. Autofocus wystarczająco szybki i co ważne na prawde celny (w odróżnieniu np. do Canona 50 1.8).
    Owszem, jak porównuje z moim 70-200 4 L USM to kolory, zwłaszcza poza kadrem są troche bardziej nasycone w canonie, ale ostrością mu w zauważalny sposób przy zbliżeniach nawet nie ustępuje.
    Na pewno Canon 17-55 2.8 jest lepszy (chodź przyznam nie miałem okazji, ale canony są generalnie lepsze od zamienników, nie ma co dyskutować), ale przy tym dużo droższy, nigdy bym nie dał ponad 3 tys. złotych za szkło typowo tylko pod cropa! W tej cenie możesz mieć 2 sigmy o zakresie 10-20 i 18-50 i przez to dużo więcej możliwości!
    Canon, Sigma, Tamron, Manfrotto ...

    Sprzedam: Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro, Grip BG-E3 do 400D.

  7. #117
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    A jaki jest sens kupowania jasnego szkła po to żeby je przymykać z przymusu? Czyli jednak nie jest takie dobre..
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  8. #118
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    wałcz/piła
    Posty
    191

    Domyślnie

    kto przymyka ten przymyka...

  9. #119

    Domyślnie

    Hejka. Ciągle jeszcze mam alfe 350 z ulubioną flintą dziadka (70-200 f/4) . Robi świetne zdjęcia (portrety wychodzą bajkowe). Problemy pojawiają się w momencie gdy chcesz cyknąć coś przy gorszym oświetleniu na dłuższym czasie. Ciężko ma z AF i do tego czas zapisu z matrycy jest przerażający (nawet 30, 45 sekund, w tym czasie aparat jest out). W ten sposób uciekło mi parę obiecujących ujęć, co doprowadziło do tego, że zainwestowałem w CANONA 7D (+chwilowo tylko TAMRON 17-50 f/2.8). Zmiana rewelacyjna. AF- naprawdę super, prędkość zapisu rewlacja. Aparat zdecydowanie wyższej klasy i jeżeli zainwestujesz to na 100% będziesz zadowolony. Co do obiektywu TAMRONA 17-50 f/2.8, mam wrażenie że odrobinę mydli.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Alternauta ; 01-03-2010 o 11:56

  10. #120
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    wałcz/piła
    Posty
    191

    Domyślnie

    ale chyba zostane przy 50 d a nie 7d bo koszta zjedza..

Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •