Proszę o pomoc przy wyborze obiektywu do 7d. Najwazniejsza jest dla mnie ostrosc.
Proszę o pomoc przy wyborze obiektywu do 7d. Najwazniejsza jest dla mnie ostrosc.
Miałem obydwa. 17-55mm świetny na cropie, natomiast 24-105 dopiero na FF pokazał co potrafi...Jeżeli planujesz pełną klatkę weź 24-105 jeżeli nie, zostań przy 17-55mm, dodatkowym atutem będzie lepsze światełko.
Ładne ciałko,gorące stopki i ostre oko:-P
Artysto, twórz, nie gadaj!
Johann Wolfgang Goethe
Podałeś tak rożne obiektywy, że ciężko powiedzieć. Ale jeśli chodzi o ostrość to z 24-105 masz zapewnioną. Jeśli nie potrzeba ci światła 2,8 i szerokiego kąta to bierz 24-105 bo większy zakres i solidniejsza budowa.
Ja swojego bardzo lubię, ale musiałem dokupić szeroki kąt (17-40) do zdjęć w pomieszczeniach i i architektury.
Ale najważniejsze pytanie jest do czego potrzebujesz to szkło.
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS
Zdecydowanie 17-55. 24-105 już taki uniwersalny nie jest, brakuje szerokiego kąta.
Jedyne w czym 17-55 ustępuje 24-105 jest obudowa - L-ka jest pancerna, 17-55 już nie tak bardzo (choć od kitowych szkieł Canona dzieli ją przepaść).
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Polecam 17-55.Praktycznie nie zdejmuje go z aparatu a światło 2.8 często sie przydaje
7d / 580 EXII / 430ex / 10-22 / 17-55 2.8 / 24-105 / 70-300 is / 50 1.4 / filtry i różne tam
Stoje przed tym samym wyborem, ale mniej wiecej mam w glowie pomysl do czego obiektywu potrzebuje. 17-55 kusi niezlym jak na zoom swiatlem, no i szerokim katem. Jednak jest to EF-S a w najblizszej przyszlosci najprawdopodobniej sprawie sobie aparat pelnoklatkowy to nie przyda mi sie on wtedy specjalnie i zawsze minimalnie na zakupie strace, tak wiec pod tym wzgledem zwyciezyl 24-105. Inna sprawa, to ten szeroki kat wlasnie. Mam kita 18-55 IS, na szerokim nie ma tragedii, jest ostry, szwankuje glownie kolorystyka. Jednakze w moim przypadku zdjecia landszaftowe to tak znikomy procent, ze calkiem spokojnie bede mogl dalej z niego skorzystac, nie doplacajac. W pomieszczeniach zwykle i tak trzeba wspomagac sie lampa, bo czesto 2.8 to juz i tak ciemno a stabilizacja ruchu nie zamrozi.. moge wiec powiedziec ze poszukuje obiektywu spacerowego-uniwersalnego bez priorytetu co do tego ze ma byc jasny. Od tego mam stalki. Natomiast czego wymagam to wzglednie szerokiego zakresu ogniskowych, ale w strone tele niz szerokiego kata. Ponadto, co dla mnie dosc wazne, to jakosc wykonania. Nie usmiecha mi sie placic ponad 3 tys. za obiektyw ktory juz niejeden raz widzialem rozklekotany.. taki 24-105 sprawia jednak lepsze wrazenie pod wzgledem solidnosci i pewnie bede go bral na narty, nie bojac sie ze dostanie sie do niego woda z rekawic itp..
Tak wiec - przy moich zastosowaniach 24-105. Jesli nie mialbym stalek i szukal jedynego, ale dobrego obiektywu to pewnie bylby to 17-55.
Przy reporterce światło ważne, ale dłuższa ogniskowa pozwoli ci w reporterce na lepsze wyłapywanie szczegółów, osób bez podchodzenia. Jednak nie jestem ekspertem w zdjęciach reporterskich. Mój 24-105 służy mi świetnie na wycieczkach w góry, na spacerach. Jak pisałem wcześniej w mieście fotografując architekturę 24 to za wąsko na cropie.
A tak na marginesie to miałem identyczny dylemat kiedyś. Teraz nie żałuję wyboru, ale może też nie żałowałbym przy 17-55![]()
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS
24-105 nie zdejmuję z puszki (5D), jest to moje ulubione szkiełko, ale na cropie na pewno będzie za wąsko. Ja kupiłbym używany 17-55 i robił zdjęcia. Przyjdzie czas na FF, to szkło wymienisz. Nie kupuj na zapas bo i tak przewidzisz tego czego będziesz "pragnął" za rok, za dwa. Korzystaj z chwili i cykaj...
Cierpię na chroniczny brak wolnego czasu i ... talentu.
R5 ; RF24-105 f4; RF35 f/1,8; RF50 f1.8; RF14-35 f4; EF50 f1.4; EF85 f1.8; EF70-200 f4IS; EF135 f2; 430EXII; RF 100-400 f5.6-8