Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Wątek: 24-105L czy 17-55mm f/2,8 IS USM

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Dla mnie wybór jest w miarę prosty. Do cropa brałbym 17-55, do FF 24-105.
    Używałem i jednego i drugiego. 24-105 z 30D to porządne szkło jednak trochę brakuje szerokiego kąta, dodatkowo miałem 17-40 więc dla mnie to nie był problem. Różnicy w jakości zdjęć na cropie pomiędzy 17-55 i 24-105 nie zauważysz, no może niektórzy (w tym ja ) dopatrzą się w eLce minimalnie lepszych kolorów. Za to w 17-55 nasz f2.8, co w niektórych sytuacjach jest nie do przecenienia, IS w reporterce w tym zakresie średnio się sprawdzi, bo niewiele jest ujęć statycznych, ale lepiej go mieć niż nie. Prawdę piszą koledzy, że 24-105 dopiero na FF można naprawdę polubić i tam jest to obiektyw świetny do zabrania wszędzie.
    Dodatkowo w 17-55 denerwowało mnie, że w kilkumiesięcznym szkle było już wewnątrz kilka paprochów mimo, że było normalnie użytkowane. To też nie jest regułą, bo np. Vitez nie widzi tu problemu - może powtarzalność canonowi nie wyszła.

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Ja mialem 17-85 - czyli zblizonego konstrukcyjnie i tez sie nic nie dzialo tragicznego. Tyle ze roznica w cenie byla znaczaca. Jak ze wszystkim - trzeba trafic dobra sztuke.
    Nie przykładajmy tego szkła do 17-55, bo to jest inna liga jakości obrazu. Można jedynie porównać budowę. Moim zdaniem jak na swoje możliwości 17-85 jest i tak za drogi.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  2. #32
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Tylko obudowa go porownywalem, o jakosci obrazu 17-85 nie ma co sie powtarzac Pod wzgledem budowy sa do siebie bardzo podobne.

  3. #33
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Tylko obudowa go porownywalem, o jakosci obrazu 17-85 nie ma co sie powtarzac Pod wzgledem budowy sa do siebie bardzo podobne.
    Look'n'feel może podobny, ale spasowanie materiałów jest słabsze od 17-55 i 10-22.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #34

    Domyślnie

    Właśnie stoję przed podobnym problemem: wymienić 17-55 na 24-105 czy nie? W moim przypadku z dolnego zakresu ogniskowych rzadko korzystam, góry zdecydowanie mi brakuje po przesiadce z 28-105 (pozostałość po analogu EOS 300 - zresztą ten obiektyw akurat marnie się sprawdzał z 40D) na 17-55. Co do ostrości, celności AF (po regulacji w serwisie), solidności budowy i szczelności nie mam zastrzeżeń, no ale ja bardzo dbam o sprzęt, nie używam go w sposób ekstremalny czy w ekstremalnych warunkach.

    No i jest jeszcze jedna sprawa, o której Koledzy wcześniej chyba nie wspominali: 17-55 ZABIJA MNIE GIGANTYCZNYM WINIETOWANIEM!!! Robię dużo zdjeć "technicznych" (przedmiot na białym tle) i portretów na jasnym tle - przy takich zdjęciach to jest po prostu koszmar! Muszę jeszcze sprawdzić, jak się te sprawy mają w 24-105 i popstrykać te same ujęcia raz jednym, raz drugim - ale niezależnie od tego czy zamienię te obiektywy, czy nie to chyba nikt mnie już nie namówi na kupowanie obiektywu przeznaczonego tylko do małej matrycy.

    17-55 to jeden z dwóch moich obiektywów, ten podstawowy i uniwersalny. Drugi to genialny C 100/2.8. Macro.

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    24-105 ma tez winete ale na szerszym końcu, widoczną na FF. Na 40D jak miałem wineta jakoś nie doskwierała mi. Miałem 24-105 na 40D i mi ten zakres odpowiadał. Jeśli potrzebujesz dłuzszych ogniskowych ale do 70 to masz 24-70, jeśli przeskok za mały no to 24-105 :-) jakość obrazu b.dobra.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  6. #36

    Domyślnie

    Wiesz, myślałem o tym 24-70 już wcześniej Ale przesiadka z górnego zakresu 55 na 70 przy jednoczesnym zmniejszeniu "dołu" i pozbawieniu się IS, do którego bardzo przywykłem, w moim przypadku chyba nie jest opłacalna. Wiadomo, zyskuję jakość elki Ale tak naprawdę w 17-55 nie narzekam na nic poza winietowaniem i za krótką "górą". W 24-105 skracam dół i tracę na przysłonie, ale zachowuję IS i zyskuję niemal dwukrotnie na długości górnego zakresu. Poza tym kwestia ceny jest dla mnie niebagatelna - 24-70 stoi dobrze ponad 1000 zł więcej, niż 24-105...

    Napisałeś, że winietowanie Ci nie doskwierało - dlaczego? Bo było mało w ogóle mało zauważalne, czy ze względu na rodzaj uprawianej przez Ciebie fotografii? A na FF bardzo to widać?

    Pozdrawiam

  7. #37
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Wiesz, myślałem o tym 24-70 już wcześniej

    nie ma najmnijeszego sensu zakup 24-70 L pod aps-c .

    rozdzielczosc tego obiektywu na przyslonie 2,8 jest dla aps-c za niska .
    na granicy nieostrosci.

    dla FF jest duzo lepiej.
    dlaczego ?
    prosty przyklad wyjasniajacy sens takiego zachowania:
    wyobrazmy sobie ze ten obiektyw ma srednia rozdzielczosc np 50 l/mm

    na formacie aps-c obraz bedzie sie skladal co najwyzej z 24*50=1200 lini / szerokosc obrazu.

    ten sam obiektyw na FF da 36*50 =1800 lini/szerokosc obrazu.

    zwyczajnie na aps-c na 2,8 ten obiektyw nie wyrabia - gdybym pokazal zdjecia to nie uwierzysz, ze takie potworki moze ten obiektyw na pelnej dziurze produkowac. Po przymknieciu do 5,6 jest swietnie , ale na tej przyslonie niemal wszystkie zoomy rysuja dostatecznie dobrze.

    Ale przesiadka z górnego zakresu 55 na 70 przy jednoczesnym zmniejszeniu "dołu" i pozbawieniu się IS, do którego bardzo przywykłem, w moim przypadku chyba nie jest opłacalna. Wiadomo, zyskuję jakość elki

    zyskujesz obudowe L-ki - czyli placisz mase pieniedzy za ciezka pancerna obudowe , zawierajaca przecietna dla aps-c optyke.

    dla FF jest juz inaczej i nie ma az tyle alternatywnych obiektywow- s24-70/2,8 hsm - tansza i optycznie lepsza.




    Ale tak naprawdę w 17-55 nie narzekam na nic poza winietowaniem i za krótką "górą".

    ale przeciez winietownie jest ta wada , ktora stosunkowo latwo wyprowadza sie softwarowo , praktycznie niezauwalnym kosztem wzrostu szumow.

    wystarcza w zlym wypadku +1/2 ev.


    W 24-105 skracam dół i tracę na przysłonie, ale zachowuję IS i zyskuję niemal dwukrotnie na długości górnego zakresu. Poza tym kwestia ceny jest dla mnie niebagatelna - 24-70 stoi dobrze ponad 1000 zł więcej, niż 24-105...
    zadnego z tych obiektywow bym nie wybral stricte pod aps-c ale jezeli juz musialbym to zdecydowanie 24-105 , ale bedac swiadomym ze moga wystpic problemy z AF




    Napisałeś, że winietowanie Ci nie doskwierało - dlaczego?
    przeciez 24-105 jest pod FF to znaczy ze dla aps-c pracuje tylko srodkiem pola. Viniety nie ma prawa byc - gdyby byla na aps-c widoczna to na FF musialaby byc tragiczna.



    a czy brales pod uwage nie wymiane obiektywu a dokupienie np 70-200/4 ( L z is albo i bez IS a) ?.
    mialbys wystarczajaco szeroki zestaw o optymalnej jakosci na aps-c , a i 70-200 ew w przyszosci mozna bez problemu stosowac w FF gdybys zmienil .

  8. #38

    Domyślnie

    Oooo, mądre ludzie tu są jednak! Dziękuję!

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    ale przeciez winietownie jest ta wada , ktora stosunkowo latwo wyprowadza sie softwarowo , praktycznie niezauwalnym kosztem wzrostu szumow.
    A konkretniej jakim sposobem się to czyni?

    I czemu podejrzewasz, że mogą być ewentualne kłopoty z AF 24-105 podpiętego do APS-C? Miałeś z tym może jakieś doświadczenia? W testach które przeglądałem nie znalazłem nic o tym.


    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    a czy brales pod uwage nie wymiane obiektywu a dokupienie np 70-200/4 ( L z is albo i bez IS a) ?.
    mialbys wystarczajaco szeroki zestaw o optymalnej jakosci na aps-c , a i 70-200 ew w przyszosci mozna bez problemu stosowac w FF gdybys zmienil .
    Pewnie, że brałem pod uwagę, i nadal biorę, i przymierzam się w przyszłości do jakiegoś 70-200. Tylko że to jednak telezoom, a teraz jestem na etapie poważnych rozmyślań o obiektywie podstawowym.

  9. #39
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    24-105 praktycznie nie winetuje. Pod FF jest to widoczne na 24mm ale mi się podoba akurat :-) a w opcji usuwanie winety sprzętowe w aparacie.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    winietę można usunąć w Lightroomie

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •