Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Wątek: W poszukiwaniu światła

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Jasny szeroki obiektyw ma być w plecaczku na czarną (dosłownie) godzinę.
    Na czarną godzinę to kup lampę. Przy Slow syncu masz "best of 2 worlds" (tło złapane długim czasem z IS, motyw główny zatrzymany błyskiem lampy).
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2005
    Posty
    368

    Domyślnie

    Ja może z właśnego doświadczenia napiszę, że jeśli stałki 50-tki (niezależnie czy 1.8, czy 1.4) są za ciasne, to szczerze polecam 35f2.0. Przy okazji powiem, że miałem do czynienia z takimi obiektywami jak kit 18-55IS, C28-105IIUSM, S17-70, C50f.18 i 50.14, C 85f1.8 i C28f2.8 i także szukałem jasnej szerszej stałki. Miałem 28f2.8, ale jednak 2.8 to czasem za ciemno, za to 28f1.8 jest stosunkowo drogi i też różne o nim krążą opinie. Fakt, że 28f1.8 ma USM, ale 35f2.0 ma dość szybki i celny AF, może nieco głośniejszy, przy czym jest o kilkaset złotych tańszy od 28f1.8. Przy okazji 35f2.0 jest ostry od pełnej dziury i wydaje mi się, że nawet ostrzejszy od 50f1.4. Bardzo fajnie mi się pracuje właśnie z ogniskową 35mm na cropie, bo np. przy 28f2.8 przy "ciasnych" portretach wychodziły jednak przerysowania. Jeśli nie potrzebujesz bardzo szerokiej stgałki, ale szerszej niż 50-tka to 35 wg mnie jest dobrym wyborem.
    Pzdr
    Ostatnio edytowane przez rosim ; 15-02-2010 o 13:47

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rosim Zobacz posta
    ...Jeśli nie potrzebujesz bardzo szerokiej stgałki, ale szerszej niż 50-tka to 35 wg mnie jest dobrym wyborem.
    Pzdr
    Mam, używam na cropie. Sensacji nie ma (na 2.0 szczególnie ostro nie jest, a praca pod światło raczej przeciętna). Z tym, że nie ma żadnej alteratywy w tym przedziale cenowym
    Jeśli wątkodawca chce mieć szeroko i jasno, to nie obroni się przez FF - przynajmniej do czasu, gdy nie pojawi się coś naprawdę jasnego i szerokiego dla APS-C. A pojawi się dopiero wtedy, gdy FF będzie dostępne cenowo, a sprzedaż APS-C spadnie :P

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2005
    Posty
    368

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    Mam, używam na cropie. Sensacji nie ma (na 2.0 szczególnie ostro nie jest, a praca pod światło raczej przeciętna). Z tym, że nie ma żadnej alteratywy w tym przedziale cenowym
    No to mi sie trafiła chybna jakaś niezła sztuka 35f2.0, bo jest ostrzejsza niż 50f1.8 i 50f1.4 przy przesłonach 2.0, oczywiście pisze o egzemplarzach które mam/miałem. Zgodze się - w tym przedziale cenowym alternatywy nie będzie.

  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rosim Zobacz posta
    No to mi sie trafiła chybna jakaś niezła sztuka 35f2.0, bo jest ostrzejsza niż 50f1.8 i 50f1.4 przy przesłonach 2.0, oczywiście pisze o egzemplarzach które mam/miałem. Zgodze się - w tym przedziale cenowym alternatywy nie będzie.
    Albo masz słabe pięćdziesiątki
    A tak na poważnie - dla przysłony 2 mój 35/2 jest mniej ostry niż 50/1.8 (również na 2). Bezpośrenio nie porównywałem 35/2 z 50/1.4, ale z kolei 50/1.8 złoił skórę 50/1.4 przy 2.0. Pewnie sporo zalezy od egzemplarza, z tym, że jak wspomniałem - realnej alternatywy dla 35/2 na razie nie ma, choć plotki pojawiły się ponad rok temu. No chyba, że ktoś chce sporo zainwestować, ale w takim wypadku, zwykle warto uciec z APS-C.

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Posty
    442

    Domyślnie

    Hmmm... w teście optycznych 35/2.0 wypadł fatalnie, z kolei przed chwilą wszedłem na the-digital-picture i te zdjęcia są nienajgorsze (tzn. w centrum, bo na brzegu jest masakra). Bardzo drogi też nie jest.
    Ale spójrzcie teraz na nikkora 35/1.8 i na jego cenę...

  7. #17
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatusP Zobacz posta
    Hmmm... w teście optycznych 35/2.0 wypadł fatalnie, z kolei przed chwilą wszedłem na the-digital-picture i te zdjęcia są nienajgorsze (tzn. w centrum, bo na brzegu jest masakra).
    Porównujesz na pełnej klatce. Na APS-C problem rogów w 35/2 nie jest uciążliwy.
    Zapewne kluczowy jest egzemplarz - jednak test na optycznych wypadł wyraźnie poniżej "ogólnotestowej" średniej. Dzięki temu kupiłem go z drugiej ręki w dobrej cenie .
    Moim zdaniem główny problem tego obiektywu, to generalny spadek kontrastu przy zdjęciach pod słońce (ogólnie gdy dużo światła wpada do środka). W pomieszczeniach jest OK.


    Cytat Zamieszczone przez MatusP Zobacz posta
    Bardzo drogi też nie jest.
    Ale spójrzcie teraz na nikkora 35/1.8 i na jego cenę...
    Fakt - czekamy na EF-S 30-35mm już ponad rok i nic. Obawiam się, że jeszcze sobie poczekamy.

    Na APS-C jest ciężko z sensownym jasnym szerokim kątem. Myślę, że to element polityki Canona, niestety...

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Ja na miejscu autora, raczej wybieralbym miedzy Sigma 30/1.4 a Canonem 28/1.8 - jasnosc tych stalek jest nie do przecenienia, zwlaszcza jesli nie robimy zdjec obiektow statycznych [ a takimi na pewno nie sa ludzie ]. Czesto 2.8 to ciemnica. W srodku kadru oba te obiektywy sa wystarczajaco ostre od pelnej dziury, jesli trafimy dobry egzemplarz, na brzegu kadru juz rewelacji nie ma, ale po przymknieciu jest ok. Dodatkowo USM/HSM pomaga gdy robi sie troche ciemniej.

    Mialem Sigmę 30/1.4 i zmienilem na C28/1.8 tylko ze wzgledu na to ze coraz czesciej fotografuje aparatem pelnoklatkowym, w innych okolicznosciach zostawilbym ja sobie, bo to naprawde dobre szklo bylo. Taka ogniskowa jest tez calkiem uniwersalna wiec mimo tego ze zoom generalnie daje wieksza elastycznosc, stalka nie jest zupelnie na straconym polu.

    Kierowalbym sie wiec raczej na te dwa obiektywy, kazdy z nich ma swoje wady i zalety. Sigma daje nieco lepszy obrazek, no ale trzeba wybrac sobie dobry egzemplarz - ja trafilem od razu na bardzo dobry. C28 1.8 to pewnosc szkielka systemowego [ choc tez watpliwa, pierwszy egzemplarz mialem koszmarny pod wzgledem ostrosci ]. Do tego majac 15-85 wiekszosc sytuacji powinienes dac rade. No moze jeszcze jasne tele dorzucic pozniej

  9. #19
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2008
    Wiek
    43
    Posty
    151

    Domyślnie

    Jak nie ma światła to najlepiej je mieć ze sobą Ja bym obstawiał opcję kupna lampy błyskowej mimo, że autor wątku zaznaczył, że jej nie lubi. Myślę, że to kwestia wprawy i polubi Obiektyw 1.8 też potrafi być czasem za ciemny, a ostre podnoszenie iso to tylko większe szumy i gorsza jakość. Papierowa głębia też nie zawsze jest pożądana - np wtedy jak na zdjęciu mają być dwie osoby i nie stoją/siedzą w jednym rzędzie. Szkoda tylko, że ten 15-85 nie jest jaśniejszy...

    A tak wogóle to mógłbyś konkretniej powiedzieć o jakich wnętrzach mówisz bo w studiu to co innego, w domu też a w restauracji czy pubie jeszcze inaczej. Czasami po prostu ze stałką możesz nie mieć żadnego manewru...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Żeby nie być gołosłownym oto przykład. Na zdjęciach starałem się zachować naturalną "atmosferę" domową (co oczywiście się nie udało w 100% bo to dopiero moje początki z lampą) oraz zależało mi na normalnych czasach naświetlania aby model nie był poruszony. Dodatkowo trzymałem się iso100 (bez lampy musiałbym dać z 1600 i chyba dłuższy czas). Użyłem tutaj 50mm 1.8 na 1.8 dla małej GO. Niestety obecnie nie mam nic szerszego oprócz kita, którego wtedy nie zabrałem. 50mm było oczywiście za długie i musiałem robić za pajaca chodzącego po kątach, chowającego się za sofy i regały itp itd Akurat nie robiłem testu na F2.8 albo np F4 więc nie wiem czy mocy lampy mi by wystarczyło ale wtedy można by poratować się ISO (lepsze 400 niż 1600).

    ps. Lampa odbijana od sufitu, wyzwalana radiowo.




    W sumie to chyba najlepiej mieć i jasny obiektyw i lampę
    Ostatnio edytowane przez seb2k6 ; 15-02-2010 o 18:55 Powód: Automerged Doublepost

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Zakładam że rzeczywiście nie lubię, bo nie umiem i może dałbym radę się nauczyć. Lampa ma jednak wady dość obiektywne, jest to utrata dyskrecji oraz konieczne przygotowanie, które często niszczy efekt naturalności, szczególnie jak nie fotografuje się dzieci, a osoby dorosłe. Nie mówiąc o monstrualnej już trochę infrastrukturze technicznej przyczepionej do twarzy fotografa, o miejscach w których błyskanie jest źle widziane itp.

    Mała GO jest ok, bo można ją wydłużyć. W drugą stronę się nie da, kreatywność dobrego światła jest więc większa, choć prawdę rzecze Seb2k6, że dobrze mieć i światło i lampę i IS i dyskretny sprzęt oraz tysiące innych rzeczy

    Studio - absolutnie mnie nie dotyczy.

    C28/1.8 było moim faworytem, jak już pisałem, mam nawet domówioną zamianę. Właściwie to chciałbym, żebyście mi go obrzydzili
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 15-02-2010 o 19:37
    Entuzjastyczny Neofita

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •