Monitory,a raczej wyswietlacze LCD przeklamuja.Porownujac to samo zdjecieZamieszczone przez Jurek Plieth
ogladane na wyswietlaczu i dobrze wykalibrowanym monitorze do prac poligraficznych widac,ze roznice moga dochodzic do +/- 2 EV.
Histogram moze pokazywac niedoswietlenie,albo przeswietlenie,a i tak moze sie okazac,ze dla danych warunkow tylko taki histogram bedzie wlasnie dobry.Monitorek Ci tego nie powie
Praktycznie trzeba sie wstrzeliwac co chwile,gdyz w cyfrowkach trudno o powtarzalnosc.Korzystanie tylko z pomiaru matrycowego daje Ci "mydlo",gdyz srednia nigdy nie bedzie dobra.Pomiar skupiony tez oszukuje i nie jest latwo wziasc pomiar z obiektu o 18% szarosci oraz wystrzelac karte jak caly film w analogu.Oczywiscie mozna ustawic bracketing,ale przy 3kl/sek. i "buforze" czesto zostaje sie z reka w nocniku,podczas gdy akcja na nas nie czeka...
Dodac do tego nalezy pokoleniowy juz,kulejacy algorytm swiatlomierza w Canonach...Porownujac swoje odwrotki strzelane matryca eosa 630 z 1989 roku oraz zdjecia z podobnego powierzenia zdjec automatyce
w 10D otrzymalem skutecznosc 95%/20%...
Ja tam,panowie,wracam do starych wyprobowanych sposobow, bo na ciagle wstrzeliwanie sie nie mam czasu.Jak ktos robi drzewa o swicie to moze sie bawic godzinami.
Ja mam tylko 6 sekund na wystrzelenie calego filmu i chcialbym aby ten krotki czas byl dobrze spozytkowany...![]()