Pokaż wyniki od 1 do 10 z 646

Wątek: Canon 550D - ogłoszony oficjalnie

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Na zdjęciach z ISO 12800 nie ruszałem domyślnych nastawów dla tej czułości czyli bodajże 13.

    Kiedy wywołuję "sam", staram się znaleźć kompromis między ostrością i szumami, ustawiając redukcje na możliwie niski poziom. W większości wypadków redukcję chrominancji ustawiam na 0, kot tak był. Wpływ tego suwaka w DPP na efekt końcowy jest - dla moich przypadków znikomy.
    Entuzjastyczny Neofita

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ...
    W większości wypadków redukcję chrominancji ustawiam na 0, kot tak był. Wpływ tego suwaka w DPP na efekt końcowy jest - dla moich przypadków znikomy.
    To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki . Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki . Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...
    Mnie z kolei niepokoi mocno to, co odkrył Myslidar. Znów mamy chyba do czynienia ze skrzętnym ukrywaniem przez Canona algorytmów (podobnie jak sposobu reskalowania SRAW) w puszce, choć wiadomo że to tylko utrudni reverse engineering, a nie go uniemożliwi.

    Aby odsunąć niepokoje na plan dalszy - pod względem szumów para 7d/550d wyznacza nowy poziom, dający nadzieję na dogonienie żółtej konkurencji.
    Entuzjastyczny Neofita

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ...

    Aby odsunąć niepokoje na plan dalszy - pod względem szumów para 7d/550d wyznacza nowy poziom, dający nadzieję na dogonienie żółtej konkurencji.
    No właśnie - mam wrażenie, że C zaczął mocniej korzystać z pomysłów N i wyraźniej miesza w obrazie z matrycy (zarówno w JPG z puszki, jak i w DPP). To zjawisko pojawiło się już przy okazji 50D - pamiętamy, że początkowo niezależne wołarki wołały wyraźnie gorzej RAW-y niż DPP.

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki . Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...
    Kluczem jest dobry algorytm, te które działają wolno dają lepszy efekt. Pisałem już o tym w innym temacie, ale po kilkudniowym testowaniu najlepsze rezultaty uzyskuję w http://www.dxo.com/intl/photo Co prawda wymaga mocnego procesora i z automatu na swój sposób wyostrza RAWy, ale ilość szczegółów jakie daje przy wysokich ISO i świetnym odszumianiu oraz korekcji różnych szkieł rekompensuje wszystko.. 550D pewnie jeszcze nie obsługuje, ale jak ktoś lubi duże ISO tak jak ja to powinien się tym zainteresować..
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Przyznaję, DxO jest świetne i nie wiem czy nie kupię (do tej pory miesiąc "trialowałem").

    Ze strony http://www.dxo.com/intl/photo/dxo_op...ap_dop_modules

    We expect the following cameras to be supported by DxO Optics Pro 6 for both Windows and Mac before May 2010:

    - Canon EOS 1D Mark IV (Elite Edition)
    - Canon EOS Rebel T2i 550D (Standard or Elite Edition)
    ...
    Entuzjastyczny Neofita

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Dzisiaj pospamujemy ISO 3200, z ciężkich warunków. W mojej opinii na odbitki 15x10 czy na www nadaje się spokojnie.


    Myślałem że mnie zabije tymi grabkami...
    Entuzjastyczny Neofita

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •