Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 26-03-2010 o 00:11 Powód: Automerged Doublepost
Entuzjastyczny Neofita
Czy wywołujesz w DPP? Rozumiem, że redukujesz tylko szum luminancji (L=), a jak z chrominancją - czy jest na 0?
Na zdjęciach z ISO 12800 nie ruszałem domyślnych nastawów dla tej czułości czyli bodajże 13.
Kiedy wywołuję "sam", staram się znaleźć kompromis między ostrością i szumami, ustawiając redukcje na możliwie niski poziom. W większości wypadków redukcję chrominancji ustawiam na 0, kot tak był. Wpływ tego suwaka w DPP na efekt końcowy jest - dla moich przypadków znikomy.
Entuzjastyczny Neofita
Coraz bardziej przekonuję się do tej puchy
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
A mi sie strasznie podoba zawartosc tej polkiJeszcze Cormena z prawej bym dorzucil
![]()
To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki. Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...
Mnie z kolei niepokoi mocno to, co odkrył Myslidar. Znów mamy chyba do czynienia ze skrzętnym ukrywaniem przez Canona algorytmów (podobnie jak sposobu reskalowania SRAW) w puszce, choć wiadomo że to tylko utrudni reverse engineering, a nie go uniemożliwi.
Aby odsunąć niepokoje na plan dalszy - pod względem szumów para 7d/550d wyznacza nowy poziom, dający nadzieję na dogonienie żółtej konkurencji.
Entuzjastyczny Neofita
muflon, dokładnie to samo chciałem napisać, tylko ja bym dorzucił Rolina albo Kernighan'a/Ritchie'go :wink:
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
No właśnie - mam wrażenie, że C zaczął mocniej korzystać z pomysłów N i wyraźniej miesza w obrazie z matrycy (zarówno w JPG z puszki, jak i w DPP). To zjawisko pojawiło się już przy okazji 50D - pamiętamy, że początkowo niezależne wołarki wołały wyraźnie gorzej RAW-y niż DPP.
Kluczem jest dobry algorytm, te które działają wolno dają lepszy efekt. Pisałem już o tym w innym temacie, ale po kilkudniowym testowaniu najlepsze rezultaty uzyskuję w http://www.dxo.com/intl/photo Co prawda wymaga mocnego procesora i z automatu na swój sposób wyostrza RAWy, ale ilość szczegółów jakie daje przy wysokich ISO i świetnym odszumianiu oraz korekcji różnych szkieł rekompensuje wszystko.. 550D pewnie jeszcze nie obsługuje, ale jak ktoś lubi duże ISO tak jak ja to powinien się tym zainteresować..
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight