Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: obiektyw do zdjęć w ruchu

  1. #1

    Domyślnie obiektyw do zdjęć w ruchu

    Moze ktos z Was mial do czynienia z fotografowaniem modeli RC w ruchu ,(samoloty,Helikoptery)a jezeli nie to podejrzewam ze podstawowe wiadomości na temat obecnego rynku, powinny naprowadzić mnie na obiektyw niezbędny do tego typu fot.tzn jaki teleobiektyw mam brać pod uwagę, dysponuje powiedzmy 1500 zl +/-. oraz C500D
    przyklad :

  2. #2
    Bywalec Awatar Raus
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Nowogard
    Posty
    120

    Domyślnie

    Dozbieraj troszeczkę do używanego 70-200L F4 i będzie dobrze.

    Ostatecznie jeżeli nie dasz rady dozbierać to może być 70-300 IS USM
    Canon 5D / C50 1.8 / S17-35 2.8-4 HSM / C100-300 USM / Helios 44M-4 + Radziecki Mieszek / 430EX

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego jak daleko od tych modeli będziesz - muflon (poszukaj jego wątku na forum) ma m.in. świetne zdjęcia modeli i używa (tak patrząc po exifach) 300 f/2.8 + TC 2.0 albo 500 f/4.0 co średnio się mieści w Twoim budżecie...
    200 mm to prawdopodobnie będzie dużo za mało...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    200 mm to prawdopodobnie będzie dużo za mało...
    Niekoniecznie... zakładając, że autor ma w miarę swobodny dostęp do modeli, 200mm może (przy pewnej dozie współpracy ze strony pilota ;-)) wystarczyć. Stabilizator nie wymagany - tu nawet 1/200 wystarcza do przyzwoitego rozmycia śmigieł. Ale za to AF musi być jak najszybszy. Może rzeczywiście stare 70-200/4? Albo któraś tańsza 400-Lka? (100-400IS, 400/5.6).

    A zdjęcia rzeczywiście mam np. takie - patrząc po dacie, to robione jeszcze 100-400IS. Stałka 500mm to jest w tej dziedzinie jednak hardcore - najpierw miesiąc treningu, żeby w ogóle trafić w cel, a potem drugi miesiąc, żeby za nim jakoś podążać ;-)

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Sprawdziłem na swoich zdjęciach. Jako, że i latam (częściej) i robię zdjęcia tym zabawkom (rzadziej) to:

    - trochę zależy jakie zdjęcia chcesz robić. Jeśli takie jak pierwsze poniżej to 400mm (czyli 100-400) w zupełności wystarczy. To jest z odległości "nieprzeszkadzającej" i bezpiecznej dla pilota, modelu i fotografa.

    - jeśli takie jak drugie poniżej to - prawie każda ogniskowa będzie dobra (tu 180mm) ale po dogadaniu z pilotem można stanąć metr od niego.

    - Największa klasa to 90 (sr. wirnika 1602 mm) jest nieco większa od prezentowanych na zdjęciu T-Rexów 600N (śr. wirnika 1350mm) i tak nie radzę podchodzić na mniej niż ok. 10 m od helika w zawisie. Przy mniejszych modelach można podejść na powiedzmy 5 metrów. Dla bardzo małych modeli można robić i z metra.

    - w trakcie akrobacji to lepiej nie być za blisko i tu znowu 100-400 w zupełności wystarczy. Canon 70-300 IS powinien być przyzwoitym zamiennikiem w "klasie" ok 1500 zł. (zwłaszcza na cropie - moje są na FF)

    - w trakcie akrobacji to nawet przy dużej współpracy z pilotem i tak jest bardzo trudno nadążyć. Nawet jak wiem jaka będzie kolejna figura i w jakim kierunku poleci to... te bydlątka są naprawdę szybkie. Za to helikiem nigdy nie odlatuje się daleko. Pilot musi dobrze widzieć położenie helikoptera bo... może być kosztowne spotkanie z kretami na lotnisku. :-)

    Wydaje mi się, że obiektywów powyżej 400 mm niespecjalnie potrzeba na polskich lotniskach modelarskich. Zwykle nie są zamknięte dla widzów ale serdecznie radziłbym pogadać z pilotem zanim zaczniesz się pałętać w okolicy.

    Wszystko ponizej to pełne klatki nic nie cropowane.

    100-400 na 400mm


    70-200 na 180mm



    Im się najłatwiej robi zdjęcia jak stoją na półce (po wyczyszczeniu na "sen zimowy") :-)
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 07-02-2010 o 21:31

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6

    Domyślnie

    A jeżeli byśmy wzięli pod uwagę Canon Zoom Lens EF 75-300mm 1: 4-5.6 III ,czy raczej zły pomysł ??

    Ps Janusz Body sam latam 600 Align i Mikado Logasem 5003D a obiektyw potrzebuje bo mam zamiar pare imprez zaliczyć ,w EU takich jak Masters 3D w Hollandi ,Championschip 3D Uk ,No i jak sie uda do Rudy trzeba będzie się przejechać !!
    Pozdrawiam !

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlyTech Zobacz posta
    A jeżeli byśmy wzięli pod uwagę Canon Zoom Lens EF 75-300mm 1: 4-5.6 III ,czy raczej zły pomysł ??

    Ps Janusz Body sam latam 600 Align i Mikado Logasem 5003D a obiektyw potrzebuje bo mam zamiar pare imprez zaliczyć ,w EU takich jak Masters 3D w Hollandi ,Championschip 3D Uk ,No i jak sie uda do Rudy trzeba będzie się przejechać !!
    Pozdrawiam !
    No tak, czyli wszystko o czym pisałem i tak wiesz :-). Witam Kolegę. Latam tym co na półce plus paroma modelami samolotów. :-)

    75-300 to cudo nie będzie ale przy ograniczonym budżecie wystarczy bo musi :-). I tak kadry, zwłaszcza w samolotach, trzeba robić jak są blisko. Heliki najciekawiej wychodzą w zawisie albo też jak przelatują blisko więc - na dobra sprawę i 50 mm da się zrobić. Moje ponad 50% kadrów to poniżej 100mm. Jakie jeszcze masz szkła? Jak staniesz za plecami kolegi to szybki AF będzie więcej warty od długości w mm.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlyTech Zobacz posta
    A jeżeli byśmy wzięli pod uwagę Canon Zoom Lens EF 75-300mm 1: 4-5.6 III ,czy raczej zły pomysł ??
    Wg mnie raczej zły pomysł. Szukaj czegoś z USM. Najlepiej 70-200 4 L , ostatecznie 100-300 4.5-5.6 USM.

  9. #9
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Wg mnie raczej zły pomysł. Szukaj czegoś z USM. Najlepiej 70-200 4 L , ostatecznie 100-300 4.5-5.6 USM.

    Hmmmmmm.... w zdjęciach "statycznych" kiedy helikopter jest w zawisie szybkość AF ma piątorzędne znaczenie. W zdjęciach dynamicznych szybkość celu jest tak duża, że mało który aparat i obiektyw za tym nadąży. Może 1d mk4. Nie wiem bo nie posiadam. Przy dużej dynamice i tak stara metoda "ustawić odległość w manualu i czekać aż obiekt wleci w GO" jest dalej najlepsza. I tu szybkość AF też jest bez znaczenia. To jest problem fotografowania kuli karabinowej w locie a nie sportu. Problem zbliżony do nadążenia AF za krążkiem na meczu hokejowym. Szybkości zbliżone i rozmiary vs odległość też. Te modele nie latają spokojnie i nie daje się ich prowadzić obiektywem - zwłaszcza jak latają w 3D.


    FlyTech. Nie wydawał bym kasy na 70-300 IS posiadając 75-300. W granicach 1500 zł nic lepszego nie znajdziesz. 70-200 to zawracanie głowy. 100-400 trzy razy przekracza budżet.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 08-02-2010 o 11:24

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #10

    Domyślnie

    Janusz dzięki wielkie, bardzo rzeczowa odpowiedz,bez wykładów "widzimisia" !!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •