Tylko że do wnętrz 24 na aps-h a tym bardziej na aps-c to trochę mało... jeżeli bez statywu to albo jasny szeroki zoom albo stalka w okolicach 14 najlepiej. A tak na marginesie to poważna fotografia wnetrz bez statywu to chyba tak nie za bardzo...
Tylko że do wnętrz 24 na aps-h a tym bardziej na aps-c to trochę mało... jeżeli bez statywu to albo jasny szeroki zoom albo stalka w okolicach 14 najlepiej. A tak na marginesie to poważna fotografia wnetrz bez statywu to chyba tak nie za bardzo...
5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
flickr
Tak w sumie, z sensownych stałek będzie 14mm/2,8. Od Sigmy, Samyanga albo Canona. Ale MZ lepszym wyjściem byłaby Sigma 12-24. Na 1D szerszego obiektywu nie ma, na 7D nadal bardzo szeroko. A różnica f/4 i f/2,8 we wnętrzach raczej będzie pomijalna, i jedno i drugie za ciemne.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
albo chce się mieć jasne szkło albo szkło do architektury
http://photo.net/equipment/canon/tilt-shift
Do architektury shift. 24 albo 17 tyle, że 17 droga cholernie, a jak planujesz uzupełnić body o pełną klatę może być za szeroko.
Mam C 14/2,8 juz około dwa lata.Ładnie współpracuje z 1 Ds III.Jeden z naszych kolegów rozbił swoje 14/2,8 i natychmiast kupił drugie.Na Jego miejscu zrobiłbym tak samo.Może masz uszkodzony egzemplarz szkła, albo body?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Do architektury na FF Canon TSE 24.IMHO
Ostatnio edytowane przez janmar ; 07-04-2010 o 13:56 Powód: Automerged Doublepost
Mam 24mm TS-E, do tego puszkę z cropem 1,3 i bez.
Do architektury, na tych puchach które widzę wyżej, to szkło mało ma sens. Co innego 17mm, to musi być bajka. Ale to są szkła, do których warto dokupić pełną klatkę.
Polecam szczerze 14mm f/2,8, ewentualnie pomyśleć nad tandemem - używane 5D mk.I plus TS-E24 w wersji pierwszej - oba to koszt podobny.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto