Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Wątek: Jaka jasna stałka do krajobrazów i architektury ?

  1. #21
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Tylko że do wnętrz 24 na aps-h a tym bardziej na aps-c to trochę mało... jeżeli bez statywu to albo jasny szeroki zoom albo stalka w okolicach 14 najlepiej. A tak na marginesie to poważna fotografia wnetrz bez statywu to chyba tak nie za bardzo...
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Tak w sumie, z sensownych stałek będzie 14mm/2,8. Od Sigmy, Samyanga albo Canona. Ale MZ lepszym wyjściem byłaby Sigma 12-24. Na 1D szerszego obiektywu nie ma, na 7D nadal bardzo szeroko. A różnica f/4 i f/2,8 we wnętrzach raczej będzie pomijalna, i jedno i drugie za ciemne.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #23
    Dopiero zaczyna Awatar kan_gory
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    żyrardów
    Posty
    22

    Domyślnie

    albo chce się mieć jasne szkło albo szkło do architektury
    http://photo.net/equipment/canon/tilt-shift

  4. #24
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    16

    Domyślnie

    Do architektury shift. 24 albo 17 tyle, że 17 droga cholernie, a jak planujesz uzupełnić body o pełną klatę może być za szeroko.

  5. #25
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    Aż się dziwie że ktokolwiek mógłby się teraz zastanawiać nad C14mm- już przed erą samyangową miał on wesoły stosunek jakości do ceny a teraz to już wogóle lepiej temat przemilczeć.

    Imo S14 + ts24.
    Mam C 14/2,8 juz około dwa lata.Ładnie współpracuje z 1 Ds III.Jeden z naszych kolegów rozbił swoje 14/2,8 i natychmiast kupił drugie.Na Jego miejscu zrobiłbym tak samo.Może masz uszkodzony egzemplarz szkła, albo body?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    Mam C 14/2,8 juz około dwa lata.Ładnie współpracuje z 1 Ds III.Jeden z naszych kolegów rozbił swoje 14/2,8 i natychmiast kupił drugie.Na Jego miejscu zrobiłbym tak samo.Może masz uszkodzony egzemplarz szkła, albo body?
    Do architektury na FF Canon TSE 24.IMHO
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 07-04-2010 o 13:56 Powód: Automerged Doublepost

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kan_gory Zobacz posta
    przy poważnym podejściu do architektury to chyba najrozsądniej będzie zainwestować w Tilt-a

    Canon TS-E 24mm f/3.5L
    lub
    Canon TS-E 17mm f/4L ...


    jeżeli tylko z wymienionych to 14/2.8
    Mam 24mm TS-E, do tego puszkę z cropem 1,3 i bez.

    Do architektury, na tych puchach które widzę wyżej, to szkło mało ma sens. Co innego 17mm, to musi być bajka. Ale to są szkła, do których warto dokupić pełną klatkę.

    Polecam szczerze 14mm f/2,8, ewentualnie pomyśleć nad tandemem - używane 5D mk.I plus TS-E24 w wersji pierwszej - oba to koszt podobny.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •