Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 88

Wątek: Bezpieczeństwo w samochodach

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Tomek, ja się w sumie zgadzam z tym, żeby znieść obowiązek używania pasów. Ale pod warunkiem, że dla korzystających z tej "ulgi" wydzieli się specjalne drogi :-) Nie na długo, powiedzmy na kilka lat ;-)
    A wiesz, ze to nie jest głupi pomysł ;-). Za te kilka lat będziemy opowiadać kawały, ze jesteśmy najlepszymi kierowcami na świecie, bo ci słabi i myślacy inaczej wyginęli na takich drogach :-)
    Pozdrawiam
    Marek

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Jeżdzę Skodą Felicia z 99. Są bezwładnościowe i powodują lekki dyskomfort. Jak każde.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Jeżdzę Skodą Felicia z 99. Są bezwładnościowe i powodują lekki dyskomfort. Jak każde.
    Nie wiem o jakim dyskomforcie mówisz ?? No dobra, jesli mam się położyć na siedzeniu pasażera, to czasem musze się odpiąć ... ale nie robię tego w czasie jazdy, gdy skupiam się na drodze..
    Pozdrawiam
    Marek

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarekC
    Nie wiem o jakim dyskomforcie mówisz ?? No dobra, jesli mam się położyć na siedzeniu pasażera, to czasem musze się odpiąć ... ale nie robię tego w czasie jazdy, gdy skupiam się na drodze..
    Noo, choćby uciskają klatkę piersiową, nieznacznie. Da się do tego przyzwyczaić i być może (nie wiem) jest do pominięcia.

    Aha, niby czemu taksówkarze są zwolnieni z obowiązku zapinania pasów?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Noo, choćby uciskają klatkę piersiową, nieznacznie. Da się do tego przyzwyczaić i być może (nie wiem) jest do pominięcia.

    Aha, niby czemu taksówkarze są zwolnieni z obowiązku zapinania pasów?
    No właśnie - demonizujesz coś co jest do pominięcia :-)

    A dlaczego zawodowi kierowcy rajdowi zapinają pasy ?? Co więcej w rajdówkach mają 5-cio punktowe, te to naprawdę ograniczają ruchy w fotelu..i nie narzekają "głupcy" na to ???
    Pozdrawiam
    Marek

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Aha, niby czemu taksówkarze są zwolnieni z obowiązku zapinania pasów?
    Doczytaj ... zwolnienie dotyczy jedynie czasu kiedy przewożą pasażerów. Rozwiązanie to jest chyba zadośćuczynieniem ich wnioskom w sytacjach zagrożenia ich życia. Wydaje mi się, że zagrożenia nie pochodzącego ze strony innego uzytkownika drogi tylko pacjenta który chce pozbawić ich samochodu albo nawet życia.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Aha, niby czemu taksówkarze są zwolnieni z obowiązku zapinania pasów?
    Taksowkarze sa zwolnieni z obowiazku zapinania pasow nie ze wzgledow wygody tylko ze wzgledow na zagrozenie wynikajace z przewozenia ludzi. Chodzi o to aby nie krepowaly ruchow podczas ewentualnej samoobrony itp.

    ponadto:

    Zwolnieni z obowiązku stosowania pasów:

    Art. 39. 2. Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa nie dotyczy

    1) osoby mającej orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów;

    2) kobiety o widocznej ciąży;

    3) kierujący taksówką osobową podczas szkolenia lub egzaminowania;

    4) instruktora lub egzaminatora podczas szkolenia lub egzaminowania;

    5) policjanta, funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, inspektora kontroli skarbowej, funkcjonariusza celnego i Służby Więziennej, żołnierza Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - podczas przewożenia osoby (osób) zatrzymanej;

    6) funkcjonariusza Biura Ochrony Rządu podczas wykonywania czynności służbowych;

    7) zespołu medycznego w czasie udzielania pomocy medycznej;

    8) konwojenta podczas przewożenia wartości pieniężnych;

    9) osoby chorej lub niepełnosprawnej przewożonej na noszach lub w wózku inwalidzkim.

  8. #8
    Bywalec Awatar TommyTheCat
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Ostrowiec
    Wiek
    51
    Posty
    222

    Domyślnie

    powiedzmy ze jeszcze wszystko jest ok jesli ktos szafuje wlasnym zyciem i zdrowiem, niestety w motoryzacji najczesciej glupota i brawura wyrzadza szkody rowniez tym zupelnie niewinnym

    tomku: jadac z tylu tez uwazasz ze powinienes miec wybor zapinania pasow ?
    Ostatnio edytowane przez TommyTheCat ; 05-10-2005 o 17:28
    Canon 30D

  9. #9
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    51
    Posty
    60

    Domyślnie

    napisał Tomsz Goliński:
    Przecież sam napisałeś, że daje poczucie bezpieczeństwa A to, że człowiek czując się bezpieczny, jest bardziej skłonny do brawury (podświadomie), jest naturalne
    a mnie się wydaje , że :
    1. zapięcie pasów może rzeczywiście wpłynąć na to ,że człowiek poczuje się bezpieczniej i słusznie - szanse na przeżycie w razie wypadku zwiększają się- ale z tego powodu nie będzie znacząco mocniej szalał na jezdni. Wariactwo drogowe wynika z innych przyczyn- zapięte pasy i wynikające z nich nieco większe poczucie bezpieczeństwa mają tu minimalne znaczenie- bez pasów debil też będzie szalał.
    2. Zagrożenie dla zdrowia z powodu zapięcia pasów- np. zaplątanie się, trudność rozpięcia się po wypadku- jest możliwe właśnie dlatego, że pasy były zapięte i udało się dzięki temu przeżyć- inaczej nie było by już tego problemu. Oczywiście mogą być i inne sytuacje ale jak powiedział muflon to sytuacje zdarzające się 1:milion przypadków.
    3. Większośc naszego społeczeństwa to głupcy więksi lub mniejsi- tu zgadzam się z Tomkiem , więc dla ich- naszego dobra obowiązek zapinania pasów jest potrzebny. A sądzę , że mądrzy ludzie bez wielkiej straty czy ujmy dla siebie mogą zgodzić się na ograniczenie sobie wolności w tym zakresie- tym bardziej że nic chyba realnie nie tracą.
    EOS 50 E +Grip, EOS 350d+BG-E3, EFS 18-55, EF 50 f/1.8 II , EF 75-300 f/4-5.6 USM IS , Flektogon 20 f/2.8, 550 EX, CF 1GB,
    Apacer cd 211, Kiev 88 TTL z obiektywami, Lowepro 400 AW, Photo Trekker Classic, Manfrotto 455 B, 479-4B

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    51
    Posty
    60

    Domyślnie

    a poczucie dyskomfortu - jak pisze Tomek ? - jeżdżę dużo od 15 lat i poczucie dyskomfortu mam dopiero gdy nie zapnę pasów, nie zauważyłem też bym przez zapięte pasy bardziej się męczył. Oczywiście mojego zdania nie można tu zgeneralizować ale podejrzewam, że jeśli Tomek mówi o pewnym dyskomforcie i wynikającym z tego zmęczeniu, to musi jezdzić od niedawna. Być może początkujący kierowca czuje się jakoś dziwnie z pasami na klacie (niemal jak hiperaktywny pacjent szpitala psychiatrycznego :-D ) ale kręcenie kierownicą i wciskanie pedałów , używanie kierunkowskazów , klaksonu , wreszcie :grin: -ręczne pokazywanie innym na drodze co o nich myślimy też jest nieco dziwne dla kursanta, który przyzwyczaił się chodzić pieszo.
    Ostatnio edytowane przez adwent ; 05-10-2005 o 22:35
    EOS 50 E +Grip, EOS 350d+BG-E3, EFS 18-55, EF 50 f/1.8 II , EF 75-300 f/4-5.6 USM IS , Flektogon 20 f/2.8, 550 EX, CF 1GB,
    Apacer cd 211, Kiev 88 TTL z obiektywami, Lowepro 400 AW, Photo Trekker Classic, Manfrotto 455 B, 479-4B

Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •