Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 88

Wątek: Bezpieczeństwo w samochodach

  1. #21
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Góra
    Wiek
    66
    Posty
    472

    Domyślnie

    I tu się zgadzam w 100%. Absurdalny rozwój tzw. systemów bezpieczeństwa biernego daje złudne poczucie, że można przeżyć mimo wszystko. I noga na gazie sama się prostuje. I to jest absurd i paradoks. Wszystkie testy stref zgniotu, poduszek powietrznych i pasów robi się przy prędkości 50 km/h. A ludziska rozwalają sie przy 150 i więcej.

  2. #22
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Oczywiście poduszka powietrzna dla kierowcy jest powodem dużej części z tych wypadków, o których mówiliście.

    MarekC, za dużo telewizji oglądasz.

    A bezsensowne jest pozbawianie ludzi wyboru.
    Urzekła mnie Twa wypowiedź . Czy mógłbyś zejść o poziom abstrakcji niżej i wyjaśnić co się za nią kryje ??
    Pozdrawiam
    Marek

  3. #23
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kocis
    I tu się zgadzam w 100%. Absurdalny rozwój tzw. systemów bezpieczeństwa biernego daje złudne poczucie, że można przeżyć mimo wszystko. I noga na gazie sama się prostuje. I to jest absurd i paradoks. Wszystkie testy stref zgniotu, poduszek powietrznych i pasów robi się przy prędkości 50 km/h. A ludziska rozwalają sie przy 150 i więcej.
    Czy używasz w kuchni noża ??? Wiesz jakie jest to niebezpieczne narzędzie, przez które wiele osób zostało kalekami, albo nawet straciło życie ?? Jeśli go używasz i nadal mimo to możesz klepać w klawiaturę, oznacza to że MYŚLISZ o niebezpieczeństwach z nim związanych i UWAŻASZ by ich unikać. Czemu tego samego sposobu postępowania nie przenieść na samochody z poduszkami powietrznymi ?? Przecież nikt nie ukrywa że crash-testy są robione przy 50-60 km/h, ani że wszelkie poduchy, pasy, strefy zgniotu są skuteczne tylko gdy stosujemy je razem ... Nikt, nikomu nie zabrania wykorzystywac tej wiedzy, ani myśleć co się może stać jeśli przekroczę granicę bezpieczeństwa, którą okreslił i producent auta i ludzie którzy na podstawie wieloletnich badań ustalają limity prędkości (chyba nie uważasz, że są to wielkości wyssane z palca??)
    Widzisz, problem brawury siedzi w umysłach ludzi żądnych sukcesu, wykazania się że są w czymś lepsi, ale jednocześnie na tyle leniwych by nie zapracować sobie na ów sukces. W nowoczesnym samochodzie, o sukces jest stosunkowo łatwo. Jedyny wysiłek jaki musisz podjąc w tym kierunku jest .. wciśnięcie gazu do dechy.. i już pędzisz 200 km/h. I jesteś najszybszy, najlepszy, najcwańszy, naj***, naj***... A że zagrażasz innym, to schodzi na dalszy plan.. czerpiesz wtedy przyjemnośc z dużej prędkości nieosiągalnej przez innych, ryku silnika...Wszystko może być dobrze, gdy w tej przyjemności nie odpłyniesz w marzenia, tylko zachowasz koncentrację i zimną krew, zdolnośc przewidywania co może się stać za moment i wyprzedzania reakcji samochodu na pewne sytuacje... ale ile osób spoza grupy wyćwiczonych kierowców rajdowych jest w stanie tak zrobić ?? 1%, 2%..a może 0,5% ??
    Pozdrawiam
    Marek

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarekC
    Czy używasz w kuchni noża ??? Wiesz jakie jest to niebezpieczne narzędzie, przez które wiele osób zostało kalekami, albo nawet straciło życie ?? Jeśli go używasz i nadal mimo to możesz klepać w klawiaturę, oznacza to że MYŚLISZ o niebezpieczeństwach z nim związanych i UWAŻASZ by ich unikać.
    Dobre porównanie. Czy "crash testy" noży polegają na rzucaniu nimi w klatkę piersiową i sprawdzaniu czy delikwent schodzi z tego świata? Czy też raczej na sprawdzaniu, czy gospodyni domowa może łatwo ukroić pajdę chleba?

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarekC
    Urzekła mnie Twa wypowiedź . Czy mógłbyś zejść o poziom abstrakcji niżej i wyjaśnić co się za nią kryje ??
    Chodzi mi o to, że każdy człowiek ma jakiś poziom bezpieczeństwa, który akceptuje. Będzie jechał szybciej i bardziej brawurowo, do czasu aż ten wewnętrzny czujnik bezpieczeństwa nie powie "STOP". Jeśli otoczymy kierowcę poduszkami, pasami, kwiatami, to poczuje się bardziej bezpiecznie. Chyba jasne, że będzie miał tendencję by jechać bardziej brawurowo. To chyba oczywiste. Od tego ilość wypadków rośnie.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarekC
    ...przekroczę granicę bezpieczeństwa, którą okreslił i producent auta i ludzie którzy na podstawie wieloletnich badań ustalają limity prędkości (chyba nie uważasz, że są to wielkości wyssane z palca??)
    Uważam, że są wyssane z palca. Co zmieniło się w ciągu ostatnich lat, że należy obniżyć prędkość w ruchu miejskim? Pojawiły się poduszki, pasy, wzmocnienia samochodów, itp. itd. a jest bardziej niebezpiecznie? Ciekawe.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #27
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Chodzi mi o to, że każdy człowiek ma jakiś poziom bezpieczeństwa, który akceptuje. Będzie jechał szybciej i bardziej brawurowo, do czasu aż ten wewnętrzny czujnik bezpieczeństwa nie powie "STOP". Jeśli otoczymy kierowcę poduszkami, pasami, kwiatami, to poczuje się bardziej bezpiecznie. Chyba jasne, że będzie miał tendencję by jechać bardziej brawurowo. To chyba oczywiste. Od tego ilość wypadków rośnie.
    W ten sposób to zafundujemy sobie drugie Włochy, gdzie każdy ma swój własny kodeks drogowy. Tyle, że w najbardziej zapadłej dziurze w Kalabrii nie widziałem tak beznadziejnych dróg jak nasza krajowa E77 !!
    Gdyby to co piszesz było tak oczywiste jak uważasz, to nikt na świecie nie pomyślałby w latach 50-tych ubiegłego wieku, że trzeba coś wymyśleć by mniej ludzi ginęło na drogach ... i wymyślił najpierw pasy bezpieczeństwa. Od czasu ich wprowadzenia znacząco spadła ilość ofiar śmiertelnych na drodze.. a Ty chcesz nam wmówić, że ich używanie to bzdura ?? Stawiasz swoje zdanie, przeciwko zdaniu tysięcy jeśli nie dziesiątek tysięcy ekspertów od bezpieczeństwa w motoryzacji ??
    Podaj proszę choć jeden przypadek z Twego doświadczenia, kiedy to przez zapięte pasy bezpieczeństwa mogłeś zginąć na drodze, czy odnieść z ich powodu obrażenia ciała ..
    Pozdrawiam
    Marek

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarekC
    Podaj proszę choć jeden przypadek z Twego doświadczenia, kiedy to przez zapięte pasy bezpieczeństwa mogłeś zginąć na drodze, czy odnieść z ich powodu obrażenia ciała ..
    Nie, to jest złe podejście. Oczywiście, że są sytuacje w których pasy mogą powodować problemy (jestem świeżo po kursie, to wiem ;-) ). Ale są to sytuacje typu "jedna na milion". Natomiast widok twarzy wbitej w przednią szybę z powodu nie zapięcia pasów jest raczej chlebem powszednim policji. Przynajmniej tak mi się wydaje - ale póki co, to wszyscy gdybamy, nikt żadnych konkretów nie podał. Zresztą nawet jeśli... i tak pewnie będą się one zaczynać od "amerykańscy naukowcy zbadali", bo teraz trudno o jakieś inne ;-)

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ja nie mówię, że ich używanie to bzdura. Ja mówie, że obowiązek ich używania to bzdura. Złaszcza w przypadku kierowcy.

    Ponadto pasy powodują pewien, być może lekki, dyskomfort. Czyli kierowca się szybciej męczy i dekoncentruje.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #30
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    647

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Uważam, że są wyssane z palca. Co zmieniło się w ciągu ostatnich lat, że należy obniżyć prędkość w ruchu miejskim? Pojawiły się poduszki, pasy, wzmocnienia samochodów, itp. itd. a jest bardziej niebezpiecznie? Ciekawe.
    Nie jest bezpieczniej, bo większość kierowców lekceważy sobie wszelkie ograniczenia, jakie widzi na drodze. Poduszka powietrzna oraz inne systemy bezpieczeństwa biernego w samochodzie mają zadziałać PO zaistnieniu zagrożenia jakie spowoduje kierujący, nie zaś zastąpić naszych szarych komórek. twierdzenie, ze poduszka czy pasy dają złudne poczucie bezpieczeństwa sa zwykłym wygodnictwem ludzi, którym nie chce się dokładniej przyjżeć temu problemowi i z tego powodu wyciągają nieprawidłowe, ba często zgubne wnioski..
    Pozdrawiam
    Marek

Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •