Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Materiały Polsat News powstają przy pomocy Canona 7D

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    44
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nagor Zobacz posta
    przeciez 7D ma AF w filmach..
    zupelnie nie uzywalny, moze sluzyc tylko jako doostrzenie przed filmowaniem
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  2. #12
    Bywalec Awatar vidocq
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    TST
    Wiek
    64
    Posty
    157

    Domyślnie

    Poza tym przy kręceniu i małej głębi ostrości, ręcznie można sobie fajnie, powolutku przenosić ostrość z jednego obiektu na drugi. Ciekawie to wygląda.
    AF nie da tego efektu, przeskoczy i już.
    pozdrawiam, vidocq

  3. #13
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    44
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    jako freelancer, a w dodatku w obcym kraju, dzieki takiemu zastosowaniu ma szanse na mniejsze rzucanie sie w oczy. sprzet jest bardziej mobilny, nie przykuwa tak bardzo uwagi jak naramienne XDCAM'y no i pomiedzy filmami a zdjeciami moze przelaczac sie w ciagu sekundy

    mimo wszystko minie jeszcze wieeele lat zanim aparaty zastapia kamery.. o ile w ogole to nastapi, w co tez watpie.

    w newsach plastyka (w tym glebia ostrosci) nie ma az tak wielkiego znaczenia. do filmow tez nie widze zastosowania dla Canona.. za slaba jakosc i zbyt male mozliwosci.. chyba ze slubne lub produkcje kina niezaleznego

    i nie prawda jest ze trzeba wydawac 200x wiecej niz 7D .. wystarczy pojsc np. w system RED'a ktory sa krecone dosc spore produkcje filmowe a i tak ogladamy je z zapartym tchem .. a dla wybrednych oraz z wiekszym portfelem moze byc Panavision lub ARRI ... oczywiscie optyka bedzie kosztowala krocie, ale tyle razy jest tez lepsza od tej z aparatow

    poza tym przy filmach sprzet sie albo finansuje z zebranego budzetu, albo po prostu wypozycza od producenta



    no i nie zapominajmy - gosc robil materialy amatorskimi kamerkami HD, wiec co tu sie dziwic ze przesiadl sie na aparat ktory ma duuuuzo wieksza matryce wiec rownie i jakosc

  4. #14
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    18

    Domyślnie

    tak zgadza się ale stosunek możliwości/cena w przypadku 7D są ogromne mówiąc prosto. W przypadku Red'a to tylko scarlet ma dużą matryce reszta to drobnica no i dużo więcej kosztuje (chyba jak kiedyś patrzyłem to średnio ok 100-150 tys zł) ... Co do Arri i Panavision to koszta wynajmu na jeden dzień zdjęciowy Panavision Milenium to 10 tys$ .... różnica w cenie jest

  5. #15
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    19

    Domyślnie

    Jeden z odcinkow Housa zostal nakrecony calkowicie na 5d. Tak dla jaja, operator sie uparl i mu sie udalo.

    Kamera jest wygodniejsza, pisze dzwiek, dzieli sie timecodem i wieloma innymi rzeczami pomaga w pracy nie tylko operatorowi ale calej ekipie. Dlatego z kamery nigdy nikt nie zrezygnuje na rzecz aparatu bo moze aparat jest i tanszy ale to sie skompensuje jak montazysta policzy sobie godziny ile spedzil na synchronizacji.

    Dla mnie video w dslr jest moca!!! jestem studentem szkoly artystycznej i dzieki tej technologi mam dostep do jakosci o jakiej moi poprzednicy mogli sobie tylko pomarzyc. Stac mnie na jakosc (mam 550d - kocham ja!)

    Pamietajcie koledzy ze we filmie kamera jest obslugiwana przez kilka osob. Przez inzyniera tudziez asystenta, szwenkiera i focuspullera(ostrzyciela) - i to dla niego jest ta zebatka. Tam ma precyzyjnie pozaznaczane punkty ostrosci. On nie ostrzy na obrazek w monitorze a na odleglosc od matrycy, fiu fiu filmu. No a tak do ostrzenia w reporterce czy etiudzie to nie ma potrzeby wedlug mnie takiego urzadzenia. Bo trzeba sobie radzic. No chyba zeby miec rogi(szyne a niej aparat, monitor, kompendium followfocus i co sobie jeszcze zarzyczycie) no to na rogach fajnie by bylo miec followfocus bo wygodniej.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    jeszcze krotka notka - to co pokazujecie to kamery filmowe - arri, red itd....W telewizji uzywa sie kamery sony z optyka zoomem canona lub fujinona.....
    Ostatnio edytowane przez Pieczur ; 14-03-2011 o 22:52 Powód: Automerged Doublepost

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pieczur Zobacz posta
    Dlatego z kamery nigdy nikt nie zrezygnuje na rzecz aparatu bo moze aparat jest i tanszy ale to sie skompensuje jak montazysta policzy sobie godziny ile spedzil na synchronizacji.

    A od czego jest PluralEyes? Wszystko da sie zrobic.

  7. #17
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    AF do zastosowan newsowo reporterskich nie jest wogole potrzebny bo pracuje sie tylko na manualu. A co do Hollywood to nie tylko House byl krecony w ten sposob, filmowcy juz dawno temu zorientowali sie ze taniej rozwalic 5D, niz kamere za kilkaset tysiecy dolarow. Uzywaja Canonow w wielu scenach gdzie jest duze ryzyko ze kamera pojdzie do piachu.

    Co do samych Newsow i TV, to uzywanie lustrzanki do takich celow to jak by nie patrzyc lekka glupota. Ale fakt, freelancerzy wspolpracujacy z TV czesto uzywaja takiego sprzetu jaki maja, a nie takiego jak powinni. Owszem, obrazek bedzie OK, ale nie tylko to ma znaczenie w przypadku TV.
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

  8. #18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maver Zobacz posta
    Co do samych Newsow i TV, to uzywanie lustrzanki do takich celow to jak by nie patrzyc lekka glupota.

    Dlaczego? Przecież jakość jest porównywalna, poza tym w niektórych sytuacjach łatwiej jest kamerować czymś małym jak taki canonik- kamera często wywołuje wielkie zamieszanie, niż olbrzymią kamerą.

  9. #19
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    Jedyna sytuacja gdzie jest wygodniej "kamerowac" czyms malym to sytuacja gdzie operator znajduje sie w tlumie ludzi i musi trzymac kamere nad ich glowami probojac zlapac w kadr interesujaca go osobe/zdarzenie. W kazdym innym przypadku uzywanie takiej kamery jest mniej wygodne i idiotyczne. Pomijam juz zupelnie fakt przerzucania materialu z kamery, jakosci samej kompresji, buforu dzieki ktoremu mozna zapisac cos co wydazylo sie kilkanascie sekudn wczesniej i tym podobne.
    Taki maly canonik moze byc przydatny co najwyzej do filmowania wlasnego dzieciaka, albo robienia innych filmikow gdzie masz stosonkowo "cisze i spokoj" a nie w newsowym ferworze walki.
    No i to wielkie zamieszanie o ktorym piszesz bardzo czesto sie przydaje, gdy wchodzisz w miejsce gdzie "normalny bialy czlowiek" musi byc pol godziny obmacywany przez ochrone, a operator TV z wielka nieporeczna kamera jest wpuszczany 10x szybciej.

    Co innego krecenie "słitaśnych" filmikow na slubach z mala GO, a co innego Newsy i np koniecznosc biegania z kamera przez kilka godzin.
    Ze o samej mozliwosci podlaczenia np do wozu SAT nie wspomne.
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •