Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Czego brakuje Ci w ACR, Bridge, LR?

  1. #11
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    w sensie:
    a. to nie jest fizyka jadrowa, zeby dojsc do wniosku, ze normalna plamka na takiej i takiej matrycy przy dziurce f/8 ma taka i tak wielkosc
    Ano to raczej jest trudne. Bo weź tu zdefiniuj "normalna plamka" ? By to działało w automacie to program nie morze mieć zdefiniowane "normalna plamka przy f8" a konkretną średniće + feather (rozmycie plamki na krawędzi).
    Wg mnie nie da się tego odgórnie zdefiniować. Ale gdyby mieć możliwość podania na początku obróbki jakiejś konkretnej plamki jako źródłowej to mogłoby zadziałać...

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    mi brakuje regulacji geometrii tj. usuwania dystorsji i udawania shifta
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  3. #13
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Ano to raczej jest trudne. Bo weź tu zdefiniuj "normalna plamka" ? By to działało w automacie to program nie morze mieć zdefiniowane "normalna plamka przy f8" a konkretną średniće + feather (rozmycie plamki na krawędzi).
    Wg mnie nie da się tego odgórnie zdefiniować. Ale gdyby mieć możliwość podania na początku obróbki jakiejś konkretnej plamki jako źródłowej to mogłoby zadziałać...
    mysle, ze sie da z jednej prostej przyczyny: 99% plamek, ktore czyszcze przy f/11 jest jednakowej wielkosci. moga byc mniej lub bardziej ciemne ale rozmiar jest, z dokladnoscia doslownie do kilku pikseli, identyczny. podobnie przy f/8 chociaz tu plamki sa oczywiscie kapke wieksze i ten +/- moze tez byc, co do wartosci bezwzglednej, wiekszy. roznice mozna dostrzec na poziomie f/16 ale wtedy plamki sa juz na tyle male, ze tak czy siak trzeba by dla nich brac jakis epsilon nadmiaru

    zeby podac przyklad optymizmu - zdjecie sprzed ostatniego czyszczenia matrycy. maksymalna dziurka jakiej uzywam (f/16).

    duze

    crop:
    www albo tez flickr

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    mysle, ze sie da z jednej prostej przyczyny: 99% plamek, ktore czyszcze przy f/11 jest jednakowej wielkosci.
    Czyli zakładasz że każdy na świecie będzie miał identycznej wielkości plamki jak Ty. Ciekawe... ale wydaje mi się że błędne założenie...

  5. #15
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Czyli zakładasz że każdy na świecie będzie miał identycznej wielkości plamki jak Ty. Ciekawe... ale wydaje mi się że błędne założenie...
    tak, uwazam, ze dla danej matrycy (rozmiaru fizycznego matrycy, jej ilosci megapikseli i grubosci filtra) przy zadanej przeslonie (za wyjatkiem moze ekstremalnych f/22 czy f/32) to beda w 90% plamki dokladnie tego rozmiaru. biorac odrobine wieksza (procentowo) srednice takiego pola odplamkowywania mozna uzyskac jeszcze kolejne 9% sytuacji.
    www albo tez flickr

  6. #16
    Początki nałogu Awatar 2marekm
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    419

    Domyślnie

    Mi brakuje w LR, takiego prozaicznego "przycisku" jak podgląd, który jest w ACR.

  7. #17
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 2marekm Zobacz posta
    Mi brakuje w LR, takiego prozaicznego "przycisku" jak podgląd, który jest w ACR.
    w Library/Grid: Spacja
    w Develop: dwukrotnie Ctrl +. powrot do ekranowki: dwukrotnie Ctrl -. tak jak zoom okienka w zwyklej szopce

    swoja droga: w google'ach mozna znalezc liste skrotow klawiszowych do LR2. polecam, bo bardzo przydatna rzecz
    www albo tez flickr

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Mi w ACR brakuje właściwie tylko jednej rzeczy:

    - Lokalnej korekty balansu bieli. Chciałbym mieć możliwość ustawienia różnego WB dla poszczególnych fragmentów zdjęcia.
    Ostatnio edytowane przez Kolaj ; 24-01-2010 o 14:19
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  9. #19
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    273

    Domyślnie

    1. usuwanie dystorsji obiektywów, tak jak to genialnie robi DxO - na bazie danych do każdego obiektywu / aparatu (np. kompakty z RAW)

    2. korekcja perspektywy - np. do fot architektury

    3. ulepszenie algorytmów obróbki:
    a) highlights recovery - obecnie działa to tak, że gdy choć jeden kanał nie został przepalony, to z niego pobierana jest informacja o luminancji i wtedy światła są rekonstruowane, ALE w trybie szarości! jednak przed rekonstruowaniem, gdy wiadomo, że np. kanały R i G clipują, to kolor obszaru zrekonstruowanego powinien być żółty, powinien nadto bazować na kolorze swojego otoczenia - np. gdy niebo się w pewnym miejscu przepala, to przecież wiadomo, że chodzi o kanał B - zatem wystarczy 'inteligentnie' nadać mu kolor bazując na niebieskościach, dodatkowo bacząc na otoczenie obszaru
    b) blacks - tutaj powstaje pewien problem, gdy zdjęcie wymaga silnego przesunięcia tego suwaka - bo działa on i w domenie luminancji i w domenie koloru, przeto gdy mocno dopalamy czernie, to gwałtownie wzrasta saturacja kolorów bliskich czerni, które przed korekcją miały jakiś, nawet słaby - kolor, inny od czystej szarości; w PS można to łatwo ominąć, stosując warstwę Levels / Curves w trybie mieszania 'lightness' - wtedy saturacja nie ulega zmianie
    c) contrast - tutaj problem jest analogiczny, jak przy blacks - zwiększając kontrast saturacja również się zwiększa

    po prostu trzeba by oddzielić luminancję od koloru

    4. wbudowane presety z profilami do danego aparatu przy różnych balansach bieli
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty

  10. #20
    Początki nałogu Awatar 2marekm
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    419

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    w Library/Grid: Spacja
    w Develop: dwukrotnie Ctrl +. powrot do ekranowki: dwukrotnie Ctrl -. tak jak zoom okienka w zwyklej szopce

    swoja droga: w google'ach mozna znalezc liste skrotow klawiszowych do LR2. polecam, bo bardzo przydatna rzecz
    Nie rozumiem. Możesz to wyjaśnić bardziej "łopatologicznie" ?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •