Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Wątek: Canon 50mm f/1.8

  1. #31
    Awatar kinek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Stargard Szczeciński
    Posty
    9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    A bodajże nie tylko środkowy ma wspomaganie dla jasnych szkieł?

    Zasada pracy z 50/1.8 - nie oszczędzaj migawki, paparazzi
    calkiem mozliwe, ale moze ktos rozwieje ta niejasnosc?:P
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    a to ok wszystko jasne sumujac... to z niezbyt pewnym AF tego plasticzka wszystko robi sie jasne dziekowac.
    Ostatnio edytowane przez kinek ; 12-04-2010 o 22:39 Powód: Automerged Doublepost
    50d + 28/1.8 + 85/1.8 + Speedlite 430 EX II

  2. #32

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat.

    Koledzy, powiedzcie jak jest z tym szkłem? Wszystkie egzemplarze są mniej więcej tak samo ostre (czyli można zamawiać w sieci bez problemu), czy lepiej kupić w sklepie i przestrzelać kilka sztuk?

    Z góry dzięki za odpowiedź...

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Bierz pierwszy lepszy, dramatycznych roznic nie ma. To nie ostrosc, ale autofokus i rozmycia sa najwieksza bolaczka tego szkielka. Tyle, ze korpusy pokroju 450, czy 500d maja problemy i z 50L, na 40d nie ma wiekszych problemow, ale nadal zdarzy sie pudlo.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  4. #34
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Osobiście zauważyłem różnice. Wynikają najprawdopodobniej z tolerancji dopasowania (ups, w tym przypadku to co najwyżej "dopasowania") mechanicznego elementów.

    Cóż jednak z tego, kiedy powtarzalność pracy tego szkła jest średnia? Nawet najostrzejszy obiektyw, kiedy nie trafi przy małej GO w odpowiedni punkt, da nieostre zdjęcia.

    Dla jeszcze większego zamieszania: kiedyś popstrykałem 50/1.8 I znajomej - wydaje mi się, że (przynajmniej jej egzemplarz) to jest wyższa klasa jakości obrazu.
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    50/1.8II które mam do zabawy daje bardzo ostry obraz, na 1.8 jest zupełnie użyteczne, ale z moim 5D potrafi mieć backfocus (ale też nie zawsze). Dziwne to to jest.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  6. #36
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    29

    Domyślnie

    Witam.
    Sorry za mały odkop ale jestem zainteresowany kupnem tego plastiku. Na necie są bardzo skrajne opinie. Od bardzo pochlebnych po bardzo krytyczne. Obecnie latam tylko na kitówce i staram się jakoś ogarniać heliosa 44-4 i kilka innych obiektywów na m42. 50 od Canona chciałbym używać do fotografii motoryzacyjnej (nie sportowej tylko bardziej statecznej ) makro i od czasu do czasu do portretu. Body to 500d.
    Interesuje mnie też czy lepiej brac wersje I czy II. ogólnie rzecz biorąc głównie chodzi mi o przyjemny bokeh i dobrze działający MF bo z AF bardzo rzadko korzystam.

  7. #37

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz biorąc jest to niskobudżetowy obiektyw na poziomie wykonania kitowego 18-55. Jeżeli chodzi o jakość optyczną to wypada bardzo dobrze. Wersja I to zupełnie inne wykonanie, metalowy bagnet, skala ostrości - optycznie podobnie. Ale mając Heliosa i korzystając tylko z MF to chyba bym sobie darował zakup.
    Staram się, ale za mało...

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gibki8 Zobacz posta
    Interesuje mnie też czy lepiej brac wersje I czy II. ogólnie rzecz biorąc głównie chodzi mi o przyjemny bokeh i dobrze działający MF bo z AF bardzo rzadko korzystam.
    Kup zeiss'a na M42. Całkiem serio to piszę Zarówno Canon f/1,8, jak i helios 55/2, mają strasznie brzydki bokeh. Pentacon 50/1,8 jest nieco lepszy, ale szału pipy nie ma. Zainteresuj się jakimś Zeiss'em 50/1,4, nie kosztuje to dużych pieniędzy, a obrazek generuje ładny.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  9. #39
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    370

    Domyślnie

    50 do makro odpada 45cm min odleglosc ostrzenia
    W fotografii najważniejszy jest pomysł, dobre światło i jeszcze raz pieniądze.

  10. #40
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    29

    Domyślnie

    Obecnie często korzystam też z tego obiektywu http://allegro.pl/item1047027731_car...0_idealny.html
    Zapomniałem też napisać że z tego obiektywu bedzie też czasami korzystał ojciec który nie ogarnia manual focusa więc af też czasami się przyda :wink:
    Czytałem że w tej 50mm są problemy z mf-em. Czy to prawda?
    I jeszcze jedno. Czy awarie z tym obiektywem są częste bo zastanawiam się czy lepiej kupować używany czy nowy z gwarancją

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •