Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 49

Wątek: Jaki obiektyw do fotografii studyjnej?

  1. #11
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migawkanatalia Zobacz posta
    A jeśli chodzi o 50mm 1.4 na canon eos 50D.... Czy nada się do fotografowania całej sylwetki? (studio)


    50 mm + 50 D + 170 cm osoby = 7.5 metra od niej
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez aligator16 Zobacz posta
    Nada się, ale będziesz musiała trochę odejść, lecz już do ciasnych portretów to szkło już średnio się nadaje - przerysowania
    perspektywa - a to ona tworzy przerysowania - nie zależy od ogniskowej tylko od odległości od obiektu

    crop tu ja nam zwieksza

    dodatkowo można odsunąć sie jeszcze z metr a potem podkadrować - jest z czego

    nie ma mowy o przerysowaniach. z tej matrycy to można i dojść do kąta iwdzenia jak dla 90 - 100 mm dla 36 x 24

    50 x 1.6 = kat widzenia jak 80 mm

    4750 pis tniemy do 4000 co daje nam 1.18 zysku czyli 80 x 1.18 = 95
    Ostatnio edytowane przez milcze ; 20-01-2010 o 14:12 Powód: Automerged Doublepost

  2. #12

    Domyślnie

    7,5 metra od modelki? To chyba tamrona 17-50 wykorzystam choć ten obiektyw do tego typu sesji nie nadaje się...

  3. #13
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migawkanatalia Zobacz posta
    choć ten obiektyw do tego typu sesji nie nadaje się...


    bo ?
    jakiś "guru" forów internetowych tak napisał ale nie za bardzo potrafił uzasadnić dlaczego ? :>

    cała postac można zaryzykowac zrobić z 25-35 mm ( z cropem ) choć czym więcej tym lepiej

    na 17 mm na pewno nie rób

  4. #14

    Domyślnie

    Naprawdę fotografując 50mm trzeba oddalić się ponad 7 metrów aby "złapać" całą "dorosłą" sylwetkę??

  5. #15
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migawkanatalia Zobacz posta
    Naprawdę fotografując 50mm trzeba oddalić się ponad 7 metrów aby "złapać" całą "dorosłą" sylwetkę??
    przecierz mozesz to sprawdzić.

    nasz 50 mm na dłuższym końcu tamrona ? masz

    mieszkasz z rodzicami ? mieszkasz ( zakładam )

    to znajdz najdłuższą prostą w swoim mieszaniu a potem popros "możesz stanąć tu na chwile mamo ?"


    wykadruj całą postac a potem z miejsca z którego stałaś podejdz do miejsca w którym stała mama

    raz - dwa - trzy - cztery - pięć - szesć - SIEDEM - jesteś na miejscu


    tak, naprawdę

    poza tym 7 m to tylko tak groznie brzmi

    największy pokój w twoim mieszkaniu ma 5-6 m na dłuższym boku :]

  6. #16
    Coś już napisał Awatar Lukaasz
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    38
    Posty
    75

    Domyślnie

    migawkanatalia wzięcie aparatu do ręki i chwila zabawy w domu to nic trudnego.. Zrób kilka zdjęć komuś z rodziny czy znajomym i zobaczysz na jaką odległość musisz się oddalić od nich żeby uchwycić całą sylwetkę czy zrobić zdjęcie buźki..

    Co do obiektywów jeśli w swoim T ustawisz ogniskową na 50mm to po przeliczeniu dostaniesz 80mm, nie do końca, ale nie będę Ci już mieszał. Obiektyw 85mm przypięty do aparatu pełnoklatkowego (czyli aparatu z większą matrycą od Twojego) jest przez wielu fotografów uważany za standard do portretu. Już chyba była o tym mowa, zatem powtórzę.. Obiektyw stałoogniskowy 50mm o świetle np 1.4 pozwoli Ci odseparować podmiot fotografowany od tła, i pozwoli skrócić czas naświetlanie czterokrotnie porównując do Twojego T.. Mam nadzieję, że już czaisz bazę?

  7. #17

    Domyślnie

    Rozumiem:-) Dlatego chyba najodpowiedniejszy do nauki w studio będzie 50 (1.8 lub 1.4), 85 1.8 oraz posiadany już Tamron 17-50 (do reportażu) a wszystko na eosie 50d....
    A tak na marginesie... czy jest szansa, że obiektywy w najbliższych dwóch miesiącach stanieją? Zamierzam kupić tylko nowe, nieużywane obiektywy.... ale ich ceny są dramatycznie wysokie... zbyt wysokie jak na budżet studiującej blondynki, która przecież musi się jeszcze za coś ubrać Gorąco pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc.... no i proszę o jeszcze

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migawkanatalia Zobacz posta
    Ktoś powiedział nawet, że tamronem 17-50 spokojnie wykonam całą sylwetkę jak i ciasny portret
    oczywiście, że wykonasz.
    ale czy to będzie najwyższa jakość?

    wrzucę swoje 3 grosze:
    imho do studia - gdzie każdy oczekuje najwyższej jakości i sterylnie idealnych zdjęć - tylko stałki.


    Cytat Zamieszczone przez Lukaasz Zobacz posta
    Obiektyw stałoogniskowy 50mm o świetle np 1.4 pozwoli Ci odseparować podmiot fotografowany od tła, i pozwoli skrócić czas naświetlanie czterokrotnie porównując do Twojego T.
    tylko że w studio - klasycznym - czas nie ma prawie zupełnie znaczenia.

    dopóki nie przetestujesz trików z HSS - to lampy studyjne dyktują ci czas i przysłonę, i raczej ciężko zejść poniżej np. f/8.
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  9. #19

    Domyślnie

    Mam Tamrona 28-75 f/2.8 zazwyczaj przy okazji studia go używam zablokowanego na 28 mm. A te 28*crop 1,6 = ~45mm czyli blisko 50mm. Obiektyw o takiej ogniskowej ma kąt widzenia najbardziej zbliżony ludzkiemu oku i jest nazywany obiektywem standardowym (dla klatki filmu 35mm). I możecie mnie nazwać ignorantem, ale nie widzę przy tej ogniskowej zniekształceń perspektywy i w ogóle mi to wisi...

    50mm f/1.4 w przypadku cropa (matrycy formatu aps-c dającej "mnożnik" 1,6 w stosunku do klatki filmu małoobrazkowego) daje odpowiednik ogniskowej 90mm czyli jest to wręcz idealny obiektyw do robienia wszelkich portretów, główek itp, ale jeśli chodzi o robienie całej sylwetki w studiu to się nie zdziw ze mając 50mm albo 70-200 opierasz się o ścianę i dalej brakuje tych kilku milimetrów...

    Jeśli chodzi o fotografię studyjną to przynajmniej ja zazwyczaj pracuję na jednym ustawieniu aparatu iso100, 1/160s, f/8. Resztę ustawiam sobie na lampach...

    Co zaś się tyczy wspomnianej w pierwszym poście reporterki...
    hm nie widziałem ani nie słyszałem nigdy o masochiście robiącym fotoreportaże obiektywem o ogniskowej powyżej 50 mm. Fotoreportaż to jest jak sporty walki, full contact, ultrakrótkie ogniskowe, ciągła walka o kadr... "Jeśli Twoje zdjęcia nie są wystarczająco dobre, to nie byłeś wystarczająco blisko" mawiał Robert Capa... ;]

    Podsumowując:
    Pozostań przy tym wspomnianym Tamronie 17-50 (albo 28-75) f/2.8 tylko wybierz dobrą sztukę. Do szkoły fotograficznej, polecam się jeszcze rozejrzeć za analogowym eosem bo od analoga się nie wywiniesz...
    C 50D, C 350D, C 50E. Słoiki: kit, S 10-20 f/4-5,6, T 28-75 f/2.8, C 50mm f/1.8, C 85mm 1.8, Sigma 70-200 f/2.8, 580EX

    Regulamin pkt 8.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk_mirek Zobacz posta
    28*crop 1,6 = ~45mm czyli blisko 50mm. Obiektyw o takiej ogniskowej ma kąt widzenia najbardziej zbliżony ludzkiemu oku i jest nazywany obiektywem standardowym (dla klatki filmu 35mm). I możecie mnie nazwać ignorantem
    jesteś ignorantem. ;-)
    ale dobrze, że ci to wisi.
    tylko już nie przekazuj tej "wiedzy" innym.

    było tutaj wielokrotnie poruszane, że crop czy nie crop, na perspektywę nie ma to wpływu (bo określa ją ogniskowa obiektywu).

    28mm - dopóki fotografujesz całą postać albo coś w tym stylu - jest ok.
    ale do tradycyjnego portretu nie będzie się nadawać.
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •