Strona 6 z 17 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 169

Wątek: Plastyka zdjęć - porównanie

  1. #51

    Domyślnie

    Odnośnie różnic w rozpiętości tonalnej. Z moich obserwacji dotyczących 40D vs 5D to mają bardzo zbliżoną w zakresie całkowitej rozpiętości tonalnej, lecz zupełnie inaczej wygląda sprawa w odwzorowaniu detali i kolorów w cieniach i światłach. 40D lepiej zachowuje detale w światłach, za to 5D lepiej w cieniu , przejścia tonalne w cieniu oraz zachowanie koloru aż do głębokiego cienia to również przewaga FF. W związku z powyższym należy uważać w 5D na przepalenia, które łatwo pojawiają się na np. dobrze oświetlonej skórze modelki modela, 40D daje sobie lepiej radę w światłach. W jedynkach jest najlepiej jeżeli chodzi o rozpiętość tonalną za to 7D to porażka.
    Jeżeli chodzi o różnicę w obrazowaniu pomiędzy APS-C, APS-H, FF to różnice są takie ,że APS-H jest po środku dlatego wszyscy widzą większą różnicę pomiędzy APS-C a FF aniżeli APS-H vs FF czy APS-H vs APS-C.

  2. #52
    Bywalec Awatar justanimage
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Radom City
    Posty
    237

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xsardas Zobacz posta
    Wg mnie ta magiczna plastyka obrazu, w cropie 1.3 jest bardziej zbliżona do FF niż do cropa 1.6
    Święte słowa.
    Ja zamieniłem 40D na stare 1d mk I i nigdy nie żałowałem - skok w jakości obrazu i plastyce był bardzo odczuwalny. Teraz bawie sie 5d i różnica w "magii" obrazu pomiedzy 1d a 5d nie jest tak bardzo odczuwalna. Owszem może obrazek z 5d jest i lepszy, ale z 1D wiele mu nie ustepuje..
    600D + Tokina 19-35 + T28-75 + C50 1.4 + C70-210

  3. #53

    Domyślnie

    Owszem może obrazek z 5d jest i lepszy, ale z 1D wiele mu nie ustepuje..
    a ja widzę różnicę zwłaszcza przy użyciu 85 1,2 na f 1,2 z fotografii obiektów oddalonych o 4 do 8 m lub 35 1,4 na f 1,4 z odległości 2 m. Pewnie jak użyjemy F4 i wykonamy fotografię płaskiego motywu np. ściany to nawet pomiędzy FF a mikro 4/3 nie zobaczymy róznicy.

  4. #54
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek13 Zobacz posta
    Dokładnie tak jak piszesz MacGyver, ale Vitez tego najwyraźniej nie rozumie.
    Vitez jest umysłem ścisłym a nie 'nie rozumie'. Gdy widzę w tytule 'FF vs APS-H' to w wątku oczekuję dyskusji na teamt FF vs APS-H a nie FF vs APS-H vs APS-C. Zwykła logika.

    Możliwości:
    - nie dyskutować w wątu o APS-C
    - dopisać do tytułu APS-C

    Prosiłem o pierwszą możliwość, ale skoro się stawiacie to można rozważyć drugą możliwość .

    A może do wątku dorzucimy jeszcze plastykę ze średniaków bo zgodnie z tokiem rozumowania MacGyvera odnośnie czy OT czy nie - tą różnicę też każdy widzi ? (o tu coś znalazłem: http://canon-board.info/showthread.php?t=55986 )

  5. #55
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    To może jeszcze z Olka i kompaktów ;-)

    A wracając do "adremu": różnica jest widoczna, choć nie aż tak drastyczna.

  6. #56
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Krosno
    Posty
    38

    Domyślnie

    A aparat w komórce, to pies?

  7. #57
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz.P Zobacz posta
    Odnośnie różnic w rozpiętości tonalnej. Z moich obserwacji dotyczących 40D vs 5D to mają bardzo zbliżoną w zakresie całkowitej rozpiętości tonalnej, lecz zupełnie inaczej wygląda sprawa w odwzorowaniu detali i kolorów w cieniach i światłach. 40D lepiej zachowuje detale w światłach, za to 5D lepiej w cieniu , przejścia tonalne w cieniu oraz zachowanie koloru aż do głębokiego cienia to również przewaga FF. W związku z powyższym należy uważać w 5D na przepalenia, które łatwo pojawiają się na np. dobrze oświetlonej skórze modelki modela, 40D daje sobie lepiej radę w światłach. W jedynkach jest najlepiej jeżeli chodzi o rozpiętość tonalną za to 7D to porażka.
    Jeżeli chodzi o różnicę w obrazowaniu pomiędzy APS-C, APS-H, FF to różnice są takie ,że APS-H jest po środku dlatego wszyscy widzą większą różnicę pomiędzy APS-C a FF aniżeli APS-H vs FF czy APS-H vs APS-C.
    Te obserwacje są w zasadzie prawdziwe, ale byłbym ostrożniejszy z kategorycznym porównywaniem "rozpiętości tonalnej" w różnych puszkach. Zalezy to od oceny poziomu szumów, a to z kolei zalezy od metody.

    Algorytmy odszumiania w puszkach mogą zmylić nawet "obiektywne" pomiary rozpiętości tonalnej.

    Np. z niektórymi wynikami rankingu DXOMark-Sensor (dla dynamic range) wielu się nie zgodzi (w tym ja), (bo oni som gupi i sie nie znajom). A wyszło, że najlepszy Canon 1Ds III jest gorszy od Sonych i np. Nikona 5000. 7D jest bardzo dobre (jak na Canona). 500D jest lepsze niż wszystkie xxD.

    Ale jednak to zostało pomierzone i tak wyszło na podstawie ich obliczeń szumów.

    http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor

  8. #58
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    A 1000D jaki wypas
    Wyniki porownan na tej stronie bywaja zabawne, widocznie tak bywa w laboratoriach i nic na to nie poradzimy. Ale juz testy i praktyka pokazuja jak jest w rzeczywistosci (cale szczescie).

    Tak wogole:
    http://www.urbanowicz.net.pl/artykul_5
    Ciekawie napisane.

    Tak na koniec, moze lepiej autor/mod dopisze do tytulu tematu np.:
    "Full Frame a APS-H - plastyka/dynamika?"
    "Full Frame/APS-C a APS-H - plastyka/dynamika?"

    Lub zakonczyc temat dynamiki;-)

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Przez rok porównywałem sobie ff z h. Niestety puszki nie miały tych samych rozdzielczości, więc porównanie było utrudnione. Moje spostrzeżenia są takie, że puszki świetnie się uzupełniały. H miała przewagę tam, gdzie było mało światła a potrzeba było większej głębi ostrości. Tak samo z ogniskowymi. Jak czegoś brakowało, to łatwo było sobie poradzić.
    Różnice w "plastyce obrazu" oczywiście były. Jeśli dobrze znasz szkło i parametry naświetlania, to zawsze rozpoznasz wielkość sensora.
    Jarek

  10. #60
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Zmieniłem tytuł na bardzo uniwersalny by nie doszukiwać się OT .
    Z drugiej strony nadal znajdujemy się w podforum Canon dSLR więc średniaków, komórek, Olków itp bym radził unikać albo powędrujemy np do Hydeparku .

Strona 6 z 17 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •