Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 169

Wątek: Plastyka zdjęć - porównanie

  1. #61
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Przeworsk
    Wiek
    36
    Posty
    253

    Domyślnie

    Dobry fotograf na każdej puszce ma taką rozpiętość jakiej potrzebuje.

  2. #62
    Pełne uzależnienie Awatar pank
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    1 502

    Domyślnie

    Masz coś na poparcie tej śmiałej tezy?
    Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący

  3. #63
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rekin Zobacz posta
    Dobry fotograf na każdej puszce ma taką rozpiętość jakiej potrzebuje.
    Ale my tu o plastyce nie o rozpiętości . Proszę nie jechać z kolejnym offtopem...

  4. #64
    Coś już napisał Awatar krzysiek13
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Iława / Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Ale my tu o plastyce nie o rozdzielczości . Proszę nie jechać z kolejnym offtopem...
    Kolega pank pisał o rozpiętości, a nie rozdzielczości...

  5. #65

    Domyślnie

    Te obserwacje są w zasadzie prawdziwe, ale byłbym ostrożniejszy z kategorycznym porównywaniem "rozpiętości tonalnej" w różnych puszkach. Zalezy to od oceny poziomu szumów, a to z kolei zalezy od metody.

    Algorytmy odszumiania w puszkach mogą zmylić nawet "obiektywne" pomiary rozpiętości tonalnej
    OK. tyle, że ja nie wykonuję testów laboratoryjnych z użyciem profesjonalnego oprogramowania, piszę w oparciu o własne odczucia i obserwację, dodam że FF bardziej mi odpowiada lubię detale i kolor w głębokim cieniu i klimat fotografii dzięki takiej możliwości. Co do obrazowania i różnic pomiędzy wielkością sensorów to widać ją w zależności od warunków nie tylko ekspozycji ale również ogniskowej, używanej przysłony czy nawet odległości od fotografowanej sceny. Ważną sprawą jest rozmieszczenie pierwszego i pozostałych planów na fotografii bo one tworzą przestrzeń na zdjęciu i w takim przypadku bardzo pomaga wielkość przetwornika. FF pozwala bliżej niż APS-H podejście do obiektu przy tej samej ogniskowej co skutkuje innym kątem widzenia obiektywu. Poza tym zauważyłem, że przy użyciu FF wyraźniej zaakcentowana jest płaszczyzna ostrości aniżeli np. APS-C, co również wpływa na tzw. plastykę fotografii.

  6. #66
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz.P Zobacz posta
    FF pozwala bliżej niż APS-H podejście do obiektu przy tej samej ogniskowej co skutkuje innym kątem widzenia obiektywu.
    ..oraz inną jakością obrazu na brzegach kadru. Coś za coś.


    Cytat Zamieszczone przez Mariusz.P Zobacz posta
    Poza tym zauważyłem, że przy użyciu FF wyraźniej zaakcentowana jest płaszczyzna ostrości aniżeli np. APS-C, co również wpływa na tzw. plastykę fotografii.
    Zobacz sobie jak się separuje plany przy 6x9, tam to jest dopiero "plastyka"
    Jarek

  7. #67
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    ..oraz inną jakością obrazu na brzegach kadru. Coś za coś.
    Trafna uwaga. Mało który obiektyw ma naprawdę dobrą jakość w rogach. Na FF to wyłazi, APS-C robi z szerokiego kąta standard a ze standardu tele, więc też trudno mówić o optymalnym wykorzystaniu szkła. Na APS-H szeroki jest dalej szeroki a pozbywamy się tych brzydkich rzeczy po bokach. oczywiście można sobie dociąć w szopce ale po pierwsze najłatwiej się kadruje widząc w wizjerze niemal dokładnie to co będzie na zdjęciu, po drugie nie zawsze jest na to czas.
    Zobacz sobie jak się separuje plany przy 6x9, tam to jest dopiero "plastyka"
    No gdyby nie było, to kto chciałby płacić za cyrowe średniaki ? :-)
    Argument o rozdzielczości, kluczowy w czasach analogowych i podkreślany jeszcze kilka lat temu już w erze cyfrowej, stracił na znaczeniu, w raz z pojawieniem się matryc FF, które mają ponad 20 MPx.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #68
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek13 Zobacz posta
    Kolega pank pisał o rozpiętości, a nie rozdzielczości...
    Poprawiłem i swojego posta. Prośba się nie zmieniła.

  9. #69
    Coś już napisał Awatar krzysiek13
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Iława / Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    ...najłatwiej się kadruje widząc w wizjerze niemal dokładnie to co będzie na zdjęciu
    Przy APS-H zawsze widzisz w wizjerze dokładnie to, co będzie na zdjęciu, a to dlatego, że APS-H to tylko seria 1D, która ma 100% pokrycie w wizjerze.

  10. #70
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    a to ja wole jednak FF-który zawsze nieco doda mozna wtedy wyprostować,przyciąć i jest git

Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •