W razie czego masz jeszcze to:
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=43060
W razie czego masz jeszcze to:
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=43060
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Planuję robić serie 6fps, na kompie zrobić z tego 20-30 fps'ów, żeby przyspieszyć obraz. Przemyślałem sprawę i pewnie skończy się na 3fps w serii, bo wtedy moja 40D wyrabia na małych jpeg'ach.
Myślałem jeszcze o kupnie jakiegoś używanego aparatu serii Gxx - ze względu na brak kłapaczki. Zabije mi to możliwość wykonywania szybkich, seryjnych zdjęć, w zamian będę miał możliwość nakręcenia jakiegoś filmu, i to w sumie na tyle. Z zalet jest tryb AV i M, tylko nie wiem czy pociągnie w serii sjpeg na 3pfs tak długo, jak 40D.
Do tego jeszcze dochodzą szkła - kompakty mają najczęściej minimalną ogniskową w okolicach 28-35mm, u mnie tych milimetrów jest 16, i dałoby się to jakoś wykorzystać. Do tego słuszna GO z niektórymi szkłami.
Muszę przemyśleć to jeszcze, obliczałem sobie co nieco, i generalnie bez kosztów jakichkolwiek, się nie obędzie. Tylko teraz nie wiem, czy nie zainwestować w jakiś stary korpus 20-30D, w G9 (czy coś tego rodzaju), czy docelowo, w 1DII. Ostatnia opcja jest najdroższa, ale miałbym puchę do nieco szerszych zastosowań, pomijając filmy (jakieś śluby, reportaż, zdjęcia w ciężkich warunkach czy cokolwiek), w pierwszym, miałbym puchę na back'up, albo mały aparacik.
Mam do dyspozycji 500D, który takie filmy nagrywa. Nie podoba mi się to przez to, że to aparat decyduje o naświetlaniu, a nie ja, poza tym taki film zajmuje o wiele więcej miejsca, niż potrzebuję, w końcu i tak będę ucinać niepotrzebne klatki.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Spoko, tylko niezbyt wyobrażam sobie stanie w centrum miasta w nocy z rozstawionym 40D na statywie, do tego makbuk ze swoim cholernym, świecącym jabłkiem przez 10 minut ponad, jeśli nie można zatrzymać się na minutę, bo już chcą fajek i pieniędzy "na jedzenie"...
Do tego myślałem, żeby zrobić kadr z samochodu, przez tylną szybę, albo bagażnik po prostu. Tylko kurna, nikt nie ma samochodu z otwieraną tylną szybą, albo pikapa ;P
Ostatnio edytowane przez _igi ; 19-01-2010 o 00:44 Powód: Automerged Doublepost
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
IGI a czy to ma być szybki ruch?
bo jeśli coa bedzi eise szybko poruszać to przydało by sie te 6fps
ale jeśli to ma być np jak ktoś idzie po miescie czy jakoś tak to i 3fps to jest dość "szybko"
kiedyś robiliśmy w pracy zabawę i robiliśmy gadająca buzię kolegi to wystarczyło 2-3 fps aby po zlożeniu i jakiś przyśpieszeniu wyszła fajna gadająca geba - ale my to tak składaliśmy aby było widac ze to przeskakują zdjęcia czyli nie był to płynnie poruszający się obraz tylko szybko zmieniające się zdjęcia lekko imitujące ruch.
poźniej z takimi smaymi ustawieniami zrobiliśmy jak idziemy ulica z oddali w strone aparatu i jeśli chcesz mieć typowy film poklatkowyczyli widać przerwy w ruchu i skaczący obraz (przeskakujące klatki) to 2-3 fps jest w zuoełności wystarczajace
no chyba ze robisz jak samochód, rower bardzo szybko jedzie ew ktoś biegnie to lepiej 6-8fps zaleznie od predkości ruchu.
Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg
www.nagor.prv.pl - FOTOblog.
Wiesz, chciałem zrobić miks różnych kadrów. Mam jeden pomysł, żeby np. ustawić kumpla na środku cholernie ruchliwej ulicy, żeby szedł wolno. Tak sztucznie wolno, ale żeby w przyspieszonym filmie wyglądało to na "normalny" chód, a żeby całe tło było przyspieszone, coś a' la kadr z reklam "zatrzymaj się człowieku i pomyśl". Ale też fajnie by było pobawić się w kadry z długimi naświetlaniami, w serii, złożonymi w kupę. Najlepiej nagrane z perpektywy jakiegoś samochodu, albo fajnej miejscówki nad ulicą.
To ja Ci powiem tyle - przemyśl sobie najpierw co Ty dokładnie chcesz zrobić. Bo ja nie bardzo rozumiem jak Ty przyspieszając 3fps chcesz zrobić "normalny chód". Będzie to wyglądało pokracznie a nie "normalnie"Kolega musiałby się poruszać 10 razy wolniej niż normalnie...
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
Nie znam się na filmowaniu, produkcjach poklatkowych itp... [wiec to co zaraz napiszę może nie nadawać się do zastosowania w praktyce] ale skoro masz problem z buforem to dlaczego męczysz się z tym w ten sposób, skoro mógłbyś nakręcić całość lustrzanką z opcją nagrywania HD a potem np. zostawić/odsiać co n-tą klatkę?
Ostatnio edytowane przez robgr85 ; 20-01-2010 o 22:21
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
jesli nocne jak piszesz i raczej dłuższe czasy to lepiej bierz kumpla czasy ustawiaj po pół lub sek i rub mu co krok lub pół kroku tylko ze on by musial co ten krok lub pół kroku zatrzymać sie i czekac az zrobisz foto...
bo idac nawet bardzo wolno i przy seri 6-10 na sek i przyśpieszając do 24 klatek to nie bedzie to normalne chodzenie tylko gnanie jak z motorkiem w d..
wydaje mi się ze w nocy nie uda Ci sie osiącnac tego co chcesz szczególnie że czasy bedą bardoz dlugie nawet na jasnych szkłach..
ale spróbuj z buforem 3fps tak jak masz zrób z tego nawet 2-5 sek (50 - 125 klatek) złóz to zobac zjaki bedziesz mial efekt i z tego co bedziesz miał bedziesz wiedzial co robic dalej..
bo tak to jest to dość mocne gdybanie.
Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg
www.nagor.prv.pl - FOTOblog.
Przed wydawaniem jakiejkolwiek kasy/rozpoczynaniem projektu proponuję zetknąć się z rzeczywistością i spróbować na pożyczonym sprzęcie zrobić kilka ujęć i zobaczyć że to nie tak hop-siup.
Po drugie - czy film jest warty migawki?
Po trzecie : 5dmk2 ma manualną kontrolę nastaw.